...

Kampania produktowa Google Ads – wynik: 1,2 mln zł w m-c. Zobacz wideo z case study.

Spróbujmy w ciągu roku kilkukrotnie zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Niemożliwe? Błąd! Obejrzyj case study w którym Michał omawia jak kampania produktowa Google Ads wsparta przez pozycjonowanie, porównywarki i facebooka, wygenerowała 1 200 000 zł sprzedaży w miesiąc.

 

Kampania produktowa Google Ads, reklama w sieci wyszukiwania Google, pozycjonowanie, porównywarka cen, a może facebook?

Kluczem do sukcesów w sprzedaży jest zastosowanie odpowiednich narzędzi marketingowych. To wydaje się oczywiste, ale nawet na tym etapie łatwo jest popełnić błąd. W przypadku, który chcemy wam przedstawić, najskuteczniejsze okazało się połączenie siły kampanii produktowej Google Ads, reklamy w sieci wyszukiwania Google, remarketingu, facebooka, pozycjonowania i porównywarki cenowej. Właśnie dlatego ten przykład tym bardziej jest wart uwagi.

Każdy sklep internetowy od czasu do czasu boryka się ze spadkiem zysków. W sklepie naszego klienta zysk nie był na najniższym poziomie, ale przecież zawsze może być lepiej. Istnieją sprawdzone sposoby, dzięki którym można zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Dzięki wdrożonej strategii podnieśliśmy sprzedaż w sklepie naszego klienta ok. 850 000 zł r/r.

Wbrew pozorom rozwiązaniem nie okazała się kampania prowadzona w mediach społecznościowych, choć taka opcja najczęściej przychodzi do głowy wszystkim, którzy borykają się z problemami w sprzedaży. W naszym przypadku kampania na Facebooku posłużyła nam tylko do remarketingu, więc były to działania pomocnicze. Najlepsze rezultaty, zarówno pod kątem ilości jak i wartości transakcji, zapewniła sprzedaż poprzez wyszukiwarkę Google.

 

 

 

 

 

Czym jest kampania reklamowa w Google Ads?

Google Ads to narzędzie przeznaczone do budowania wiarygodności marki w Internecie i pozyskiwania nowych klientów. W systemie reklamowym Google Ads możesz prowadzić różnego rodzaju kampanie, od kampanii ogólnych, poprzez kampanie produktowe udostępniając  informacje o produkcie lub usłudze, po kampanie remarketingowe. W tym artykule skupimy się na kampanii prowadzonej dla naszego klienta.

Czym charakteryzuje się reklama produktowa Google Ads?

Reklama produktowa to najpopularniejszy wariant w przypadku sklepów internetowych. Zawiera informacje o produktach z oferty. Dzięki niej możemy reklamować swoje produkty na rynku lokalnym, krajowym, a nawet zagranicznym. Głowną zaletą tego rodzaju reklamy jest wysoka efektywność sprzedażowa. Ten typ reklamy gwarantuje większy zasięg, wyświetla się na konkretne zapytanie internauty, który jednocześnie może zobaczyć kilka Twoich produktów wraz ze zdjęciami i cenami.

Jakie są korzyści kampanii reklamowych Google Ads?

Co roku wzrasta liczba osób, która zamawia produkt po obejrzeniu reklamy w Internecie. Kampanie płatne są skuteczne, jeśli chcemy dotrzeć do osób zainteresowanych naszym produktem. Oprócz tego kampania płatna pozwala na generowanie większych przychodów niż kampania organiczna. Reklama produktowa stanowi najpopularniejszą formę promowania na rynku e-commerce.

Polega na prezentowaniu konkretnych produktów w sklepie internetowym, a jej celem jest zachęcenie użytkowników do skorzystania z oferty.

Poza tym to doskonała metoda stworzenia pozytywnego wizerunku firmy i jej produktów. Wskazana jest również wtedy, gdy chcemy wprowadzić nowy produkt na rynek lub zachęcić klientów do zmiany dotychczasowego zakupowego nawyku.

Od czego zacząć kampanie produktowe w Google Ads?

Otwierając sklep internetowy, musimy liczyć się z tym, że od razu nie zdobędziemy klientów. Na początku należy w odpowiedni sposób go zareklamować.  Mając asortyment w naszym sklepie internetowym, musimy wybrać, które produkty nadają się do reklamowania, analizując potencjalne obroty i koszty związane z wydatkowanym budżetem na kliknięcia. Po wybraniu produktów do reklamowania powinniśmy zadbać o przygotowanie pliku produktowego oraz określenie pozostałych elementów Performence Max.

Pozycjonowanie sklepu internetowego a kampanie produktowe

Czy decydując się na prowadzenie kampanii produktowej, warto wziąć pod lupę działania SEO? Jak najbardziej! Ruch organiczny to bardzo wartościowi klienci, którzy są skłonni zapłacić więcej. Oczywiście pod warunkiem, że oferta przyciągnie ich uwagę, czyli będzie wyglądała lepiej od pozostałych, a klient poczuje się bezpiecznie w Twoim sklepie. Więcej o zaletach z pozycjonowania sklepów internetowych pisaliśmy we wcześniejszym artykule.

Kampania organiczna generuje zdecydowanie mniejszy przychód niż kampania płatna, jednak w prowadzonej przez nas kampanii dla klienta przychód z ruchu organicznego wyniósł prawie 100 tys. zł. Biorąc pod uwagę cały kontekst, może wydawać się, że to nie dużo. Jednak 10% z 1,2 mln to całkiem spora kwota.

W jaki sposób optymalizować kampanie Google Ads?

Optymalizacja, czyli krótko mówiąc „poprawianie” kampanii ma na celu dążenie do takiej zmiany wskaźników, aby osiągać nasze zamierzone cele. Przy optymalizacji kampanii należy zwrócić szczególną uwagę na ilość ruchu. W prowadzonej przez nas kampanii wynosił on 101 tys. kliknięć. Jeżeli mamy za mało konwersji, za niski współczynnik bądź za wysoki koszt konwersji należy popracować nad stawkami CPC i budżetami. Może zdarzyć się tak, że kampania będzie miała duży współczynnik odrzuceń. Wpływ na to ma cena, w przypadku tej kampanii,  to nie była najtańsza oferta na rynku, mimo to klienci i tak chętnie dokonywali zakupu. Duże znaczenie w kampania reklamowych ma świadomość marki sprzedawcy, wizerunek sklepu internetowego oraz wygoda wykonania zakupów.

Koszt reklamy produktowej

Reklamy produktowe biorą udział w aukcji. Opłaty naliczane są  na podstawie kosztu za kliknięcie (CPC), czyli wtedy gdy użytkownik kliknie reklamę. Koszty kampanii optymalizujemy na podstawie analityki i obserwacji konwersji dla poszczególnych produktów. Stawką możemy manipulować, możemy ją dowolnie zmieniać. Ważne jest, aby trzymać się ustalonego kosztu konwersji dla danego produktu lub grupy produktów. Oprócz optymizacji stawek możemy również optymalizować budżety. Jeżeli koszt konwersji utrzymany jest na odpowiednim poziomie, aktualny budżet jest wydawany i jest potencjał, aby go zwiększyć, warto to robić. Dzięki temu system wyświetli naszą reklamę częściej i pokaże ją nowym potencjalnym klientom.

W przypadku prowadzonej przez nas kampanii wyniki kształtowały się następująco. Koszt kampanii przekroczył nieco ponad 9% sumy przychodu i stanowił 47 tys. zł z pół milion przychodu. Biorąc pod uwagę marżę i cele biznesowe jednoznacznie możemy stwierdzić, że to niewielka kwota, a kampania była na wysokim poziomie rentowności.

Wynik ze sprzedaży

Liczby mogą robić wrażenie. W półrocznej kampanii wygenerowaliśmy sprzedaż na poziomie 1,8 mln zł, a w szczytowym momencie sezonu przychód ze sprzedaży przekroczył 1,2 mln złotych w miesiąc. W grę wchodzi zatem kilkukrotny wzrost. Pozycjonowanie zapewniło około 10 procent ogólnego dochodu, natomiast nieco ponad 41 procent przychodu było efektem wykorzystania kampanii produktowej Google Ads.

O zaletach tego sytemu pisaliśmy na naszym blogu kilka tygodni temu. Na własnej skórze mogliśmy się zatem przekonać o tym, jak wielki jest potencjał reklamy w wyszukiwarce. Wynik naszego klienta obala mit o ich nieskuteczności, ponieważ często można usłyszeć obiegową opinię, jakoby nikt nie klikał w tego typu reklamy.

Jak to możliwe, aby osiągać takie wyniki sprzedażowe? Zapraszamy do obejrzenia wideo, w którym Michał zdradza szczegóły naszej kampanii. Dokładnie omawia kwestię kosztów, aby wykazać rentowność działań marketingowych. Michał wyjaśni także, w jakich przypadkach można czerpać inspirację z naszych działań.

6 komentarze

  1. Paweł pisze:

    Cześć
    Dobra cyfra 🙂 Gratuluje
    Skoro pik we wrześniu to branży można się lekko domyśleć. Mam 2 swoje typy ?
    Jeśli w założeniach mieliście rywalizację cenową to można było dodać Allegro.pl
    Idealne medium sprzedaży dla takich kampanii Podrzucam kilka technik mogą być przydatne https://vsprint.pl/allegro/7-prostych-technik-wspomagajacych-sprzedaz/
    Paweł

    1. Michał pisze:

      Pawle, zdecydowanie można było dodać Allegro. Tylko klient nie chciał tego robić 🙂

  2. Mariusz pisze:

    Imponujące kwoty… Niemniej nie każdego stać na prawie 10procenymt samego koszty Google ads +plus obsługa i SEO to pewnie dobijemy do 20 procent… I już.po.marzy

    1. Witaj Mariusz. Koszt na poziomie ok 9% dotyczy kampanii Google Ads. Koszty kampanii rosły z upływem kolejnych dni. Limit wyznaczony przez klienta mieliśmy na poziomie 10% dla całej kampanii. Przy marży między 40-60% jaką klient miał na różnych produktach, które sprzedawał można było zaakceptować nawet większy koszt. Początkowo zaczynaliśmy od kosztu na poziomie ok 3-4%.

      Oczywiście można było zatrzymać kampanię na tym poziomie, ale wynik byłby słaby. Lepiej więc było sprzedać na niższej marży kilka tysięcy produktów więcej niż skupiać się na tym, aby sprzedać ok 3000 produktów, tylko po najniższym koszcie.

      Przychody z SEO + ceneo i ich koszty były zupełnie inne. Uwzględniając wszystkie koszty kampanii nie przekroczyły one 94 000 zł. Pozycjonowanie było realizowane przez kilka miesięcy, dlatego do policzenia rentowności kampanii trzeba wziąć cały jej przedział, czyli przychody przekraczające 1 800 000 zł sprzedaży. Licząc koszt sprzedaży dla wszystkich mediów razem mamy więc wynik na poziomie 5,2%. Czy na prawdę uważasz, że do dużo?

  3. Robert pisze:

    Świetny wynik! Chyba jednak zdecyduję sie na kampanię Google Ads. Do tej pory wątpiłem w jej skuteczność

    1. Michał Janiszek pisze:

      Robert, zapraszamy do kontaktu: 603 774 922 lub bok@inbmarketing.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.