...

Pozycjonowanie stron – czy warto się na nie zdecydować i jakie korzyści ze sobą niesie?

Firmowe strony internetowe to często odpowiednik wirtualnej wizytówki, którą staramy się przekonać odbiorcę do zostania naszym klientem. Aby to się stało muszą być one odpowiednio przygotowane i zadbane. Jak pomoże w tym skuteczne pozycjonowanie stron internetowych? Na czym polega optymalizacja strony i co powinno się na niej znaleźć?

1. Dlaczego pozycja w wyszukiwarce ma znaczenie?

2. Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest?

3. Pozycjonowanie strony internetowej – największe zalety

4. Pozycjonowanie strony – lokalne czy globalne?

5. O czym pamiętać przy pozycjonowaniu stron internetowych?

Dlaczego pozycja w wyszukiwarce ma znaczenie?

Podobnie, jak w przypadku fizycznych sklepów i punktów usług, opierając firmę głównie na kontakcie z klientem przez internet także musimy zadbać o to, by być rozpoznawalnymi i uznanymi na naszym rynku. W tym celu możemy wykorzystać wiele różnych narzędzi, zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Aby one zadziałały musimy jednak najpierw zadbać o solidną podstawę do dalszej promocji, czyli wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Dzięki temu będzie nam dużo łatwiej o skuteczne formy reklamy, a także łatwiej zyskamy organiczne zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest?

Pozycjonowanie stron internetowych www (SEO, search engine optimization) to szereg działań, którego celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, po tym jak wpiszemy w Google określoną frazę lub frazy. W tym celu musimy zadbać zarówno o techniczne aspekty naszej strony, jak i o to, co na niej umieszczamy. W pierwszym przypadku liczy się szybkość ładowania, przejrzysty design i wygoda użytkowania witryny, w drugim – ciekawe treści, które przyciągną odbiorcę na dłużej, ale będą również tak przygotowane, by algorytmy wyszukiwania łatwo mogły dopasować je do szukanej przez użytkownika frazy. Zwykle wybiera się kilka najważniejszych fraz, zarówno krótkich jak i dłuższych, a następnie umieszcza je w tekstach na stronie, by mogły zostać wychwycone przez mechanizmy szukające wyszukiwarki.

Pozycjonowanie strony internetowej – największe zalety

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google niesie ze sobą wiele pozytywów. Mając wysoką pozycję łatwiej będzie nam przeprowadzić płatne kampanie marketingowe, jak i monitorować i analizować ruch na stronie – możemy do tego wykorzystać narzędzia jak Analytics czy Google Search Console. Chociaż SEO zajmuje czas i daje najlepsze efekty w długoterminowej perspektywie, włożony w ten proces wysiłek nie idzie na marne. Jesteśmy w stanie zyskać w ten sposób wiele organicznych kliknięć w link prowadzący do naszej strony, za które nie będziemy musieli zapłacić ani pozyskać ich w żaden planowany sposób. Tego typu ruch również przyczynia się do wzrostu popularności naszej witryny i zwiększa nasze szanse na skuteczną sprzedaż.

Pozycjonowanie strony – lokalne czy globalne?

Forma pozycjonowania strony może przyjąć jeden z dwóch wariantów: albo robimy to globalnie, albo skupiamy się tylko na naszej najbliższej okolicy. Pierwsza sytuacja świetnie sprawdzi się dla osób, których firmy świadczą usługi na dużym obszarze, jak na przykład teren całej Polski, lub w ogóle nie muszą fizycznie pojawić się u klienta, by zrealizować jego zamówienie. W takiej sytuacji im więcej osób jesteśmy w stanie zainteresować, tym lepiej dla nas, i nie ma to znaczenia, gdzie dokładnie się one znajdują. Podobną taktykę warto rozważyć na przykład wtedy, gdy interesuje nas tworzenie sklepów internetowych.

Pozycjonowanie lokalnie jest z kolei lepszą opcją w momencie, gdy nasze przedsiębiorstwo działa stacjonarnie i chcemy, aby to klienci przychodzili do nas. Decydując się na promowanie swojej strony w najbliższej okolicy intensyfikujemy wysiłki we właściwym kierunku, zamiast roztrwaniać je na promowanie się w miejscach, w których i tak odbiorcy nie będą mogli skorzystać z naszych usług. Dzięki temu pozycjonowanie strony www jest skuteczniejsze i bardziej klarowne, a zarówno my, jak i odbiorcy otrzymujemy z niego to, na czym nam  zależy.

O czym pamiętać przy pozycjonowaniu stron internetowych?

Jeżeli chcemy zdecydować się na działania w zakresie SEO, powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, że skuteczne pozycjonowanie stron wymaga wiedzy, wytrwałości i czasu. Ponieważ działania w jego zakresie wymagają konsekwencji i muszą być prowadzone regularnie, jeżeli samodzielnie nie znamy się za bardzo na marketingu w internecie, może być nam trudno przeprowadzić je w odpowiedni sposób. W takiej sytuacji warto zwrócić się do agencji reklamy lub specjalisty w dziedzinie, którzy pomogą nam osiągnąć nasze cele – począwszy od wybrania najlepszych fraz kluczowych, a skończywszy na dostarczaniu materiałów, które moglibyśmy umieścić na naszej stronie i późniejszym analizowaniu, jak sobie radzą. Tak przeprowadzone pozycjonowanie stron www jest o wiele lepszym rozwiązaniem, niż samodzielne działanie na oślep, a także przyniesie nam rezultaty szybciej i na dłużej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.