...

Google Ads w 10 krokach, czyli jak się reklamować w wyszukiwarce

Z pewnością znasz Google. Ta marka powszechnie kojarzona jest z wyszukiwarką internetową. Ciężko się temu dziwić, gdyż jest to najpopularniejsze na świecie tego typu narzędzie, z którego dziennie korzystają miliony użytkowników. Możliwości Google są jednak o wiele większe i nie ograniczają się do wyszukiwania informacji w sieci. Za pośrednictwem najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej możesz z powodzeniem reklamować swoją firmę. Wystarczy wykorzystać usługę Google Ads.

Mówiąc najprościej, Google Ads to narzędzie, które pozwala na prowadzenie kampanii reklamowej za pośrednictwem wyszukiwarki oraz stron partnerskich. Reklamowy system Google umożliwia wyświetlanie treści różnego typu, od reklam tekstowych i graficznych, poprzez wideo i reklamy aplikacji. Co istotne, reklamy Google pojawiają się nie tylko w wyszukiwarce, ale też na popularnych stronach internetowych oraz w serwisie YouTube.

Korzystasz już z tego narzędzia? Jeśli nie, to przeczytaj listę 10 powodów, dla których warto korzystać z Google Ads.

1. Globalny zasięg Google Ads

Ogromny zasięg to pierwsza i zarazem najważniejsza zaleta Google Ads. Wyszukiwarka Google od wielu lat jest absolutnym numerem jeden wśród polskich internautów. Na początku bieżącego roku korzystało z niej ponad 96% użytkowników sieci mieszkających nad Wisłą. Dla porównania, druga w rankingu wyszukiwarka Yahoo jest preferowana przez zaledwie nieco ponad 1,5% ogółu internautów. Kolosalna różnica, prawda? Wnioski nasuwają się same. Jeżeli wykorzystasz ten system reklamowy to po prostu pewne jest, że twoja reklama trafi do właściwych odbiorców.

2. Natychmiastowe działanie

Google Ads to bardzo szybki sposób promowania produktów i usług, co odróżnia go od innych działań marketingowych. Stworzenie reklamy i uruchomienie kampanii zajmą raptem kilka minut. Chwilę później reklama będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania, a za jej pośrednictwem użytkownicy będą mogli trafić na twoją stronę. Efekty działania są zatem natychmiastowe. Nie trzeba czekać tygodni ani miesięcy na to, by pozyskać nowych klientów.

3. Elastyczność finansowa

W usłudze Google Ads samodzielnie planujesz budżet na reklamę. Tylko ty decydujesz, jaką kwotę chcesz przeznaczyć na działania marketingowe, gdyż nie obowiązuje stawka minimalna. W każdej chwili możesz zwiększyć lub zmniejszyć wydatki na reklamę. Ważne jest również to, że samodzielnie wybierasz model rozliczenia. Do wyboru są trzy opcje:

kliknięcie – w tym modelu płacisz tylko w przypadku, gdy użytkownik kliknie w twoją reklamę;

wyświetlenie – tym razem opłaty są naliczane za wyświetlenie reklamy, ale wykorzystanie tego modelu jest możliwe jedynie w kampanii sieci reklamowej, czyli określonej ilość witryn, w których istnieje możliwość wyświetlenia reklamy;

konwersja – w tej opcji ponosisz koszty za dokonanie konwersji, czyli pożądane działanie na stronie. Może to być zakup produktu, rejestracja na stronie lub nawiązanie kontaktu telefonicznego.

Zwróć uwagę, że niezależnie do wybranego modelu płatności, ponosisz koszt tylko wtedy, gdy użytkownik zainteresuje się twoją reklamą. Krótko mówiąc, dzięki systemowi Google Ads nie marnujesz pieniędzy na reklamę.

4. Odpowiedź na konkretne zapytanie

Reklama w wyszukiwarce jest podstawowym funkcją Google Ads. Sekret jej skuteczności tkwi w tym, że wyświetla się tylko wtedy, gdy użytkownicy wyszukują haseł zbieżnych z oferowanymi przez ciebie produktami i usługami. W tej sytuacji twoja witryna wyświetli się w górnej części wyników wyszukiwania. Dzięki temu będzie bardzo duże prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w link twojej witryny. Można stwierdzić, że taka reklama pojawia się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie.

5. Precyzyjne określenie odbiorców

Google Ads wykorzystuje nie tylko własną wyszukiwarkę, by skutecznie kierować reklamy do konkretnych adresatów. Innym polem działania tego systemu jest sieć reklamowa, którą stanowi ponad dwa miliony stron internetowych. Za pośrednictwem sieci reklamowej możemy docierać z naszą reklamą również do tych użytkowników, którzy aktualnie nie poszukują naszych usług. Dzieje się tak, ponieważ mechanizm Google Ads umożliwia nam określenie odbiorcy, do którego chcemy skierować naszą reklamę. Możemy go określić, uwzględniając dane demograficzne lub zainteresowania. „Wskazanemu” w ten sposób użytkownikowi nasza reklama wyświetli się, podczas przeglądania przez niego stron z sieci reklamowej. Możliwe zatem, że reklama zachęci użytkownika do odwiedzin twojej witryny, nawet jeśli w danej chwili poszukiwał innych ofert.

6. Dowolny zasięg geograficzny

Internet jest siecią globalną, ale może się zdarzyć, że będziesz chciał dotrzeć przede wszystkim do lokalnych użytkowników. Nie ma sensu kierować reklam na cały świat, jeśli twoi potencjalni kontrahenci mieszkają w okolicy. W tym przypadku możesz skonfigurować swoje reklamy w ten sposób, aby wyświetlały się internautom tylko na ściśle określonym obszarze, na przykład na terenie konkretnego miasta albo województwa. Tym sposobem możliwe będzie pozyskanie nowych klientów. Z drugiej strony Google Ads może być dobrym instrumentem w docieraniu na nowe rynki, gdyż możesz kierować reklamy na inne obszary geograficzne, na których dopiero planujesz rozpocząć działalność.

7. Wiele opcji Google Ads do wyboru

Tak jak wspomnieliśmy na początku, Google Ads umożliwia tworzenie różnorodnych treści reklamowych. Tylko od ciebie zależy, czy wybierzesz standardową reklamę tekstową, baner graficzny, materiał wideo, czy też reklamę w aplikacji. Możesz korzystać ze wszystkich formatów albo z wybranych. Masz pełną swobodę wyboru, ale warto jest przy tym uwzględnić preferencje swoich klientów oraz oferowane przez ciebie produkty i usługi. W jednym wypadku skuteczna będzie reklama tekstowa, w innym bardziej zachęcająco zadziała film.

8. Kontrola czasu trwania kampanii

Podobnie jak w przypadku kosztów, nie ma wymogu minimalnego okresu trwania kampanii. Zależy on tylko i wyłącznie od reklamodawcy, a zatem to ty decydujesz o tym, kiedy zaczyna i kończy się wyświetlanie reklam. To bardzo użyteczny format na przykład, gdy mamy w swojej ofercie produkty i usługi sezonowe. Promowanie takiej działalności przez cały rok niekoniecznie byłoby działaniem skutecznym, więc możesz w dowolnej chwili zatrzymywać oraz wznawiać swoją kampanię.

9. Regularna analiza efektów

Za pomocą narzędzi udostępnianych przez Google możesz na bieżąco monitorować efekty swoich kampanii reklamowych. Dzięki temu sprawdzisz, które z podejmowanych działań są wystarczająco skuteczne, a które wymagają poprawy. Systematyczny monitoring sprawi, że w odpowiednim momencie będzie możliwe podjęcie działań optymalizacyjnych. To pozwoli uniknąć marnotrawienia środków, gdyż cały czas będą one odpowiednio wykorzystywane.

10. Dostępność potrzebnych narzędzi

Google udostępnia wszelkie narzędzia niezbędne do tworzenia i zarządzania kampanią reklamową Ads. Są to: konto menedżera, planer słów kluczowych oraz edytor AdWords. Konto menedżera umożliwia sterowanie wszystkimi prowadzonymi kampaniami z jednej platformy. Planer słów kluczowych pomoże ci dobrać odpowiednie słowa kluczowe, które będą zsynchronizowane z twoją reklamą. Z kolei Edytor AdWords jest bezpłatną aplikacją, dzięki której będziesz mógł zarządzać swoimi kampaniami w sposób mobilny.

Google Ads otwierają przed tobą nieograniczone możliwości

Jak widzisz, Google Ads to potężne narzędzie marketingowe, o bardzo szerokim wachlarzu możliwości. Uniwersalność tego systemu sprawia, że może z niego skorzystać każdy, kto chce wypromować swój biznes w sieci. Nie ma tutaj sztywnych norm działania, więc wszystko zależy od ciebie i twojej kreatywności. Wykorzystaj zalety Google Ads i zacznij odnosić sukcesy w Internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.