...

Marketing Internetowy – na co zwrócić uwagę w nowym roku?

Od nowego roku minęło ponad dwa tygodnie, a Ty nadal nie masz planu na marketing swojej firmy? Brak planu to plan na porażkę. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma prężnie się rozwijała, a zyski rosły, zaprezentuj swój biznes światu i zdobywaj nowych klientów dzięki kilku prostym działaniom.

Zadbaj o profesjonalną stronę internetową

To właśnie od niej zaczyna się marketing w Internecie. Nowoczesny design i optymalizacja strony www pod względem technicznym w konsekwencji prowadzi to do wzrostu sprzedaży i zysków, a przecież o to chodzi w prowadzeniu firmy, prawda? Zwróć uwagę na strukturę strony internetowej, dzięki temu zyskasz nie tylko przychylność użytkowników, ale również robotów Google. Uwzględnij zasady User Experience. Postaw na wysokiej jakości zawartość strony www, czyli zdjęcia i opisy produktów.

Planuj swoje działania marketingowe

Planowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów, który pomoże Ci zrealizować każdy cel. Wykorzystaj kalendarz lub planer marketera. Skorzystaj z narzędzi internetowych. Planuj działania i zapisuj ciekawe pomysły! Wykorzystaj sezonowe wydarzenia i okazje handlowe.

Brak planowania wprowadza chaos i nieprzemyślane działania. Zaplanuj każdy miesiąc. Zapisuj wszystko, co należy zrobić, aby zrealizować cele, które sobie stawiasz.

Stwórz lejek marketingowy  

Lejek marketingowy to podstawa przy tworzeniu strategii marketingowej. Określa, w jaki sposób i do jakich osób będziesz kierować swoją ofertę, niezależnie od tego, czy proponujesz usługi, czy produkty fizyczne, dla każdego klienta, szczególnie tego w Internecie, decyzja o zakupie to proces, przez który przechodzi za każdym razem, zanim ostatecznie dokona transakcji.

Przeanalizujmy ścieżkę zakupową przeciętnego Internauty.

Na początku następuje identyfikacja potrzeby. Powiedzmy, że Twój klient szuka nowej pary butów. Szuka inspiracji w Internecie. Może zacząć od mediów społecznościowych albo od razu wpisać słowa kluczowe w wyszukiwarkę Google. Po przeskanowaniu wzrokiem pierwszych ofert znajduje tą, która przyciągnie jego uwagę. Odwiedza Twoją stronę internetową, dodaje produkt do koszyka i płaci.

Nie zawsze przebiega to w tak oczywisty sposób i nie koniecznie dzieje się to na przełomie kilkunastu minut. Czasem ten proces jest dłuższy i bardziej skomplikowany. Skupmy się jednak na schemacie. Tworząc lejek marketingowy, zadbaj o to, by pokazać swoją ofertę w każdym miejscu ścieżki zakupowej, aż do momentu, kiedy klient zdecyduje się dokonać zakupu.

Znajdź odpowiedni kanał komunikacji

W przeciągu ostatnich lat kanałów komunikacji powstało tyle, że ciężko za nimi nadążyć. W przypadku marketingu internetowego wybór jest jeszcze bardziej skomplikowany. Analizując krok po kroku, w jakich sytuacjach potencjalny klient spotyka się z Twoją marką, okazuje się, że na cały cykl zakupowy mają wpływ drobne momenty, które nazywane są punkami styku. Obejmują one doświadczenie klienta przed, w trakcie i po procesie zakupowym.

Poniżej przedstawiamy najbardziej popularne miejsca, w których konsument może mieć kontakt z firmą:

Eventy branżowe. W przypadku tych bardziej oficjalnych wydarzeń będą to konferencje, kongresy, konferencje, szkolenia, targi i gale. Do mniej formalnych wydarzeń zaliczyć możemy imprezy muzyczne i sportowe, festyny oraz pikniki.

Reklama ATL. Obejmuje zarówno reklamę zewnętrzną: bilbordy, plakaty, jak i reklamę telewizyjną, w radio czy w prasie.

Akcje promocyjne. Wszelkiego rodzaju konkursy, loterie, programy partnerskie i lojalnościowe oraz promocje i rabaty.

Internet, wpisy na blogu, podcasty Publikacje w mediach społecznościowych oraz widoczność w wyszukiwarce Google.

Employer branding. Eventy i targi pracy, portale rekrutacyjne, a także serwisy społecznościowe.

Prowadź regularną publikację w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to idealne miejsce do kontaktu z obecnymi i przyszłymi klientami. W niektórych branżach obecność w popularnych serwisach społecznościowych to wręcz konieczność. Mówi się, że jeżeli marka nie ma swoich profili w mediach społecznościowych, to nie istnieje. Czy to prawda? Zdecydowanie. Istnieją oczywiście pewne odstępstwa od tej reguły.

Jednak jeżeli Twoja firma nie ma profili w mediach społecznościowych, to wiele osób, dla których Social Media są głównym źródłem informacji, nigdy się o niej nie dowie.

Jakie korzyści dają media społecznościowe?

  • Darmowe promowanie marki.
  • Możliwość dotarcia do większej liczby klientów.
  • Budowanie świadomości marki.
  • Budowanie relacji i aktywizacja klientów.
  • Nawiązanie kontaktu.

Jeśli nie wiesz, w jaki sposób prowadzić profile firmy, zleć to zadanie agencji, która pomoże Ci wdrożyć odpowiednie działania. Będziesz miał więcej czasu na rozwój swojej firmy.

Wykorzystaj możliwości reklamy internetowej

Reklamy płatne to idealne rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorców, którzy chcą zbudować świadomość marki, jak również dla tych, którym zależy na wzroście konwersji. Reklama w Internecie to przede wszystkim reklama w wyszukiwarce Google i w mediach społecznościowych. Czym się różnią?

W systemie reklamowym Google reklama wyświetla się na konkretne zapytania użytkowników wpisane w wyszukiwarkę, natomiast reklama na Facebooku trafia do internautów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani Twoim produktem.

Wypróbuj e-mail marketing

Zbuduj listę kontaktów wśród osób zainteresowanych Twoją działalnością. E-mail marketing to szansa na zwiększenie zaangażowania społeczności i większą sprzedaż. Bez względu na to, czym zajmuje się Twoja firma, email marketing to skuteczne narzędzie, które sprawi, że klienci, którzy dowiedzieli się o twojej firmie, chętniej będą do Ciebie wracać.

Wprowadź analitykę

W marketingu, aby osiągnąć sukces, niezbędna jest analiza danych. Możliwość mierzenia efektów kampanii reklamowych odróżnia marketing internetowy od tradycyjnego. Dzięki prowadzonej analizie możemy:

  • Przeanalizować koszty pozyskania klienta.
  • Sprawdzić i porównać jakie metody były bardziej skuteczne.
  • Odnaleźć przyczynę niepowodzeń i podjąć skuteczne działania.
  • Stworzyć kampanie, które wygenerują wysokie zyski ze sprzedaży. 

Buduj ekspercki wizerunek

Pokaż, że znasz się na tym, co robisz. Prowadź transmisje live, szkolenia i webinary. Dziel się wiedzą, edukuj i inspiruj innych do działania. Jednym ze skutecznych sposobów na promocje firmy w Internecie jest prowadzenie bloga firmowego.
Przygotuj wpisy związane z trendami w Twojej branży. Opublikuj poradniki bądź opisz wydarzenia dotyczące życia firmy. Blog firmowy poza tym, że pomaga budować pozycję marki, wpływa pozytywnie na pozycjonowanie stron i sklepów internetowego.

Jak widzisz sposobów na marketing jest wiele. Jeśli szukasz rozwiązania, które pomoże Ci zaplanować skuteczną strategie marketingową w Internecie, sprawdź ofertę na naszej stronie internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.