...

E-mail marketing – czym jest i jakie są jego zalety? 

E-mail marketing często jest postrzegany przez właścicieli firm jako walka dobra ze złem. Z czego to wynika? Szacuje się, że około 85% maili w naszych skrzynkach mailowych stanowi spam. W związku z tym większość przedsiębiorców nie wykorzystuje tej formy marketingu do promocji marki w sieci. To duży błąd. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, ile dobrego e-mail marketing może wnieść do Twojej firmy.

Kilka słów o e-mail marketingu na dobry początek

E-mail marketing to forma marketingu internetowego, która umożliwia utrzymywanie kontaktu      z odbiorcami poprzez wysyłanie do nich wiadomości na poczcie elektronicznej. Ten sposób komunikacji, nastawiony jest na długofalowe budowanie relacji, zarówno z obecnymi, jak

i przyszłymi klientami. Może pełnić różne funkcje, może edukować Twoich odbiorców, może informować ich o nowościach, które pojawiły się w branży. Może też sprzedawać! Od Ciebie zależy, do czego wykorzystasz ten rodzaj komunikacji.

E-mail marketing  precyzyjnie mierzy wyniki kampanii

Wykorzystując e-mail marketing jako narzędzie marketingowe, zyskujesz ogromną wiedzę, na temat tego jak odbiorcy reagują na Twoje komunikaty. Możesz testować swoje kreacje i sprawdzać, które cieszą się większym zainteresowaniem. Być może walkę o atencję użytkownika wygra wartościowa treść Twojej wiadomości, a może jego uwagę przyciągnie nietuzinkowy projekt graficzny, który wyrazi więcej niż słowa. Dzięki statystykom możesz analizować i wyciągać trafne wnioski. To wskaże kierunek dla Twoich działań i ukształtuje marketing tak, aby osiągał swoje cele.

Dzięki marketing  automation w e-mail marketingu  oszczędzasz swój czas i pieniądze

Czas to pieniądz a marketing automation pozwala oszczędzać jedno i drugie. Umożliwia automatyczną wysyłkę wiadomości do użytkowników po wykonaniu przez nich akcji na Twojej stronie internetowej bądź w sklepie on-line. Ponadto możesz ustawić sekwencję marketing automation, dzięki czemu w późniejszym okresie wszyscy użytkownicy zainteresowani Twoją ofertą dostaną maile w określonym czasie.

Marketing automation może być wykorzystany do:

  • powitania nowych użytkowników z wykorzystaniem personalizacji wiadomości,
  • wspierania kampanii marketingowych np. nowości w sklepie, wyprzedaży,
  • aktywowania porzuconych koszyków,
  • identyfikacji użytkowników po ich preferencjach, dzielenia ich na grupy i kierowania odpowiednie komunikatów,
  • reaktywacji użytkowników i usuwania z bazy osób, które nie są zainteresowane Twoją ofertą.

Odpowiednia grupa docelowa i strategia w e-mail marketingu

W odróżnieniu od tzw. cold mailingu, przy wysyłce newsletterów najlepsze jest to, że wysyłasz wiadomości do osób, które są zainteresowane tematyką Twojej działalności. Czyli do tych, którzy trafili do Twojej bazy po tym, jak np. skorzystały z Twojej oferty, czy pobrały darmowe materiały ze strony Internetowej. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i sprzedajesz używane części do aut, to wysyłasz wiadomości do osób zainteresowanych motoryzacją, a nie do tych, które skupiają się np. na budowaniu marki osobistej w mediach społecznościowych. To samo dotyczy innych branż. Nie zapomnij, żeby wpisać konkretne hasła, które umożliwią odnalezienie Twojej wiadomości w skrzynce odbiorczej.

Dobrze poprowadzony e-mail marketing będzie bardzo opłacalny dla Twojej firmy i zwiększy jej obroty finansowe. To tani i jednocześnie bardzo efektywny sposób na promocję marki. Musisz jednak pamiętać o tym,  że tak jak każda inna dziedzina marketingu internetowego, również potrzebuje strategii. Określ odbiorców swoich wiadomości. Ustal wydajne metody budowania bazy i wysyłaj wiadomości w odpowiednim czasie.

Podsumowanie

O zaletach e-mail marketingu można pisać naprawdę dużo. To, co powinno przekonać Cię w pierwszej kolejności to popularność skrzynek elektronicznych. Wyniki mówią same za siebie.
Liczba internautów korzystających z poczty e-mail dwukrotnie przekracza liczbę użytkowników popularnego serwisu społecznościowego, jakim jest Facebook. Jeżeli jeszcze zastanawiasz się, czy warto prowadzić swoje działania na tej płaszczyźnie, pamiętaj o tym, że Twoja konkurencja z dużym prawdopodobieństwem już buduje swoją listę mailingową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.