...

Konwersja na stronie Internetowej – co powinieneś o niej wiedzieć?

Prowadząc działania marketingowe w Internecie, na pewno nie raz spotkałeś się z pojęciem konwersji czy współczynnika konwersji. Jeżeli ten termin nie jest dla Ciebie do końca zrozumiały bądź chcesz lepiej zrozumieć obie definicje, aby wiedzieć, co oznaczają w praktyce, zapraszamy Cię do przeczytania tego artykułu.

Czym jest konwersja

W wirtualnym świecie hasło konwersja oznacza wykonanie przez Internautę określonej czynności np. na naszej stronie internetowej bądź w sklepie internetowym (rejestracja na stronie, zapis do newslettera, dokonanie zakupu online).

Współczynnik konwersji to wyrażany w procentach parametr, który obliczamy na podstawie liczby konwersji podzielonej przez całkowitą liczbę interakcji. Wskazuje nam udział osób wykonujących pożądaną akcję. Przykładowo, jeśli 1000 osób wejdzie na naszą stronę www (kliknie w link z reklamy), a 10 z tych osób wykona oczekiwaną przez nas czynność (np. wyśle zapytanie) wskaźnik konwersji będzie wynosił: 10/1000 * 100% = 1%.

Śledzenie konwersji daje nam możliwość obserwacji zachowywania się internautów i analizy naszych działań marketingowych. Dzięki temu wiemy jakie zmiany należy wprowadzić, aby zwiększyć współczynnik konwersji i finalnie osiągnąć nasze cele, np. zwiększyć sprzedaż.

Wyznaczanie celów konwersji – dlaczego warto to robić?

Cele mogą różnić się od siebie w zależności od naszej działalności. W branży e-commerce najważniejszym celem będzie sprzedaż produktów oferowanych w sklepie internetowym. Dla przedsiębiorstw, które prowadzą swoją działalność w formie stacjonarnej, kluczowym działaniem będzie nawiązanie kontaktu ze strony klienta poprzez wypełnienie formularza kontaktowego, co w konsekwencji doprowadzi do zakupu produktu bądź skorzystania z usług oferowanych przez firmę.

Wyznaczanie celu pomaga mierzyć skuteczność naszych działań marketingowych. Po prawidłowej analizie możemy eliminować potencjalne błędy, które mają negatywny wpływ na poziom naszej konwersji na stronie internetowej, w sklepie internetowym czy stacjonarnym.  O tym, co może być powodem niskiej konwersji, pisaliśmy we wcześniejszym artykule.

Dlaczego konwersja jest ważna?

Konwersja określa zainteresowanie ofertą. Przedsiębiorcy, którzy śledzą konwersję, otrzymują w pośredni sposób informacje o tym, czy świadczone przez nich usługi bądź oferowane produkty wzbudzają atencje internautów.

Działania wykonane przez użytkowników mogą różnic się od siebie w zależności od medium, z którego korzystamy. Śledzenie konwersji w Google Ads pozwala nam zbadać, które reklamy generowały najwięcej konwersji. Co to oznacza w praktyce? W kolejnej kampanii możemy wprowadzić takie zmiany (wybór słów kluczowych, budżet reklamowy, kreacja), aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.

Konwersje na Facebooku możemy mierzyć dzięki zainstalowanemu pixelowi Facebooka na naszej stronie internetowej. To fragment kodu, który monitoruje zachowania użytkowników. Konwersje mierzone w portalu odnoszą się do interakcji z reklamami podczas korzystania z tego popularnego serwisu społecznościowego.

Konwersja w marketingu internetowym – jak ją poprawić?

Poniżej przedstawiamy kilka  dobrych praktyk, które przyczynia się do wzrostu konwersji na stronie internetowej.

  • Zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa była responsywna – wiele osób przegląda strony na urządzeniach mobilnych, zatroszcz się o to, aby Twoja strona dostosowywała się do ekranu urządzenia i przeglądarki.
  • Zoptymalizuj swoją stronę według zasad User Experience  – zadbaj o prawidłowy rozkład treści na stronie internetowej. Sprawdź, czy jest prosta w obsłudze, czytelna oraz przejrzysta. Nowoczesna strona www to również przemyślana kolorystyka, która nadaje charakteru Twojej stronie internetowej i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
  • Umieść formularz kontaktowy w widocznym miejscu na stronie – umieść go w górnej części strony Internetowej przed linią zanurzenia ekranu.Internauta musi mieć bardzo łatwy dostęp do skontaktowania się z Tobą.
  • Uprość proces zakupowy – usuń wszystkie zbędne elementy. Złożenie zamówienia musi być jasne i nieskomplikowane.
  • Umieść wyszukiwarkę i zadbaj o łatwą nawigację – wszystkie produkty powinny być przyporządkowane do konkretnych kategorii. Niezbędnym elementem jest także wyszukiwarka produktów.
  • Wykorzystaj reklamę w mediach społecznościowych – Internauci nie odwiedzają codziennie ulubionych sklepów online i stron internetowych, ale na pewno codziennie sprawdzają Facebooka i Instagram.

Podsumowanie

Konwersja to bardzo ważny wskaźnik, który wpływa na to, czy odniesiesz sukces w biznesie. Decydując się na reklamę w Internecie czy pozycjonowanie stron internetowych masz wpływ na wszystkie elementy, które mogą przyczynić się do wzrostu konwersji. Na początku zadbaj o swoją stronę internetową. To od niej zaczyna się marketing w Internecie. Nowoczesny design i optymalizacja strony www  pod względem technicznym w konsekwencji prowadzi to do wzrostu sprzedaży i zysków, a przecież o to chodzi w prowadzeniu firmy, prawda?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.