Jest naprawdę wiele sposobów, na które firmy mogą kontaktować się ze swoimi klientami, od mailingu, przez tradycyjne listy, po komunikatory internetowe. Wartą rozważenia metodą są także SMS-y, z uwagi między innymi na ich wysoką skuteczność (zarówno, jeśli chodzi o otwieranie, jak i pełne odczytywanie wiadomości).
Masowa wysyłka SMS do klientów (i nie tylko) prowadzona jest najczęściej za pomocą specjalnych platform stworzonych do tego celu, takich jak https://mprofi.pl/, dzięki czemu wdrożenie jej w firmie jest znacznie prostsze niż mogłoby się wydawać. Wyjaśniamy, do czego można ją wykorzystać.
Do czego można wykorzystać masową wysyłkę SMS?
Mimo pewnych ograniczeń związanych z komunikacją SMS-ową (m.in. w zakresie ilości znaków), jest ona niezwykle uniwersalnym rozwiązaniem. Często okazuje się, że nie trzeba użyć wcale wielu słów, żeby dużo przekazać. Informacja o zmianie godzin otwarcia lokalu, wyprzedaży, nowych produktach, przekazaniu zamówienia do realizacji i nie tylko spokojnie zmieści się w jednym, maksymalnie dwóch zdaniach.
To tylko kilka przykładów często spotykanych komunikatów wysyłanych drogą SMS-ową, a nie zamknięty katalog. Każda firma może utylizować tę technologię na różne sposoby. Nieco mniej oczywiste z nich to prowadzenie zapisów na eventy, kursy czy organizowanie ankiet i badań satysfakcji (tego typu działania są możliwe dzięki zastosowaniu komunikacji dwustronnej, a więc pozwalającej nie tylko wysyłać klientom informacje, ale też otrzymywać od nich odpowiedzi).
Warto pamiętać, że z krótszą formą łatwiej i szybciej można się zapoznać. Jest większe prawdopodobieństwo, że klient przeczyta jedno zdanie niż długą, złożoną wypowiedź. Co więcej, SMS-a można urozmaicić linkiem, kierując tym samym odbiorcę np. na stronę, na której odbywa się wyprzedaż, bądź też na podstronę ofertową, opisującą dokładniej dany produkt lub usługę.
W zależności od potrzeb, można przekazywać klientom informacje “doraźnie” (np. przy okazji wprowadzenia nowych produktów do oferty) bądź na zasadzie stałej wysyłki określonych komunikatów według stworzonego wzoru, po zaistnieniu określonych okoliczności. Przez tę drugą kwestię można rozumieć np. automatyczną wysyłkę przypomnienia o zbliżającej się wizycie na podstawie informacji w kalendarzu.
Kto może korzystać z masowej wysyłki SMS?
Rozpoczęcie przygody firmy z masową wysyłką SMS jest bardzo proste. Nie trzeba do tego zaplecza informatycznego, dedykowanego działu czy dużych nakładów pracy. W związku z tym jest do dobra opcja zarówno dla mniejszych, początkujących działalności, jak i dla wielkich przedsiębiorstw.
Niski koszt wysyłki, w połączeniu z modelem płatności jedynie za faktycznie wysłane wiadomości, oznacza, że nie trzeba dużo w tę metodę kontaktu z klientami. Dodatkowo, można korzystać z niej często lub jedynie okazjonalnie, w zależności od potrzeb.
SMS-y i inne metody komunikacji nie muszą się wykluczać, a przeciwnie – mogą się świetnie uzupełniać. Przykładowo, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wiadomością tekstową “zajawić” jakiś temat, a bardziej szczegółowo opisać go w wysłanym w tym samym czasie lub niedługo później e-mailu.