Zaufanie do własnej marki jest kluczem do osiągnięcia pożądanej pozycji na rynku. Jak je zbudować wśród klientów. Okazuje się, że droga do tego jest bardzo prosta i służą temu narzędzia, którymi dysponuje każdy, kto chce tworzyć biznes.
Wielu spośród naszych klientów zastanawia się, dlaczego ilość zapytań ofertowych nie idzie w parze z odpowiedziami na odesłane oferty, chociaż tych ostatnich nie brakuje? Można rozpatrywać taką sytuację przez pryzmat obsługi klienta oraz kompetencji i umiejętności sprzedażowych, ale bardzo często problem leży w zaufaniu do marki albo raczej jego braku. W związku z tym warto jest zadać pytanie: dlaczego klient miałby kupować właśnie u Ciebie?
Należy skoncentrować się na tym, jaką markę chcesz budować. Może to być marka firmy albo marka osobista, firmowana własnym imieniem i nazwiskiem. Personal branding szeroko omówiliśmy już w innym artykule, z którym również polecamy się zapoznać. Do wyboru jest jeszcze jedna opcja, czyli połączenie dwóch wyżej wymienionych rozwiązań. Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze, że podparcie marketingu własną osobą niesie za sobą dwie korzyści. Staje się on nie tylko tańszy, ale także bardziej efektywny. Dlaczego tak się dzieje?
Chodzi po prostu o to, że biznesu nie robimy z markami, ale z ludźmi. Jeżeli koncentrujesz się wyłącznie na promowaniu marki, przekonanie klientów do siebie może okazać się bardzo trudne, choć Twoje działania mogą być bardzo intensywne. Wszystkiemu winny jest brak czynnika ludzkiego. Godny uwagi jest fakt, że połączenie personal brandingu z marketingiem daje szanse na zmianę, ponieważ ludzie ufają innym ludziom, a nie bezosobowym markom.
Zaufanie do własnej marki to podstawowy cel jej właściciela
Zaufanie do marki z pewnością wzrasta, jeżeli podpisujesz się pod nią własnym imieniem i nazwiskiem. W związku z tym rośnie także sprzedaż. Dzieje się tak, ponieważ klienci są bardziej skłonni do zakupów. Nabywcy otrzymują jasny sygnał, że za marką stoi ktoś, kto dopilnuje, by usługi odznaczały się wysoką jakością.
Warto spojrzeć na swoje działania marketingowe. Jakie zdjęcia publikujesz w mediach społecznościowych? Są to autentyczne fotografie Twoje lub Twoich pracowników? A może to po prostu uniwersalne zdjęcia kupione w Internecie? Piszesz własne teksty, czy korzystasz z usług copywritera? Jeżeli korzystasz z nieautentycznych zdjęć oraz tekstów, masz małe szanse na zbudowanie zaufania do marki.
Znacznie lepszym wyjściem będzie osobiste zaangażowanie we własne działania marketingowe. Jak zacząć we właściwy sposób? Opowie o tym Michał, ekspert marketingu. Wystarczy obejrzeć najnowsze wideo.