Jeszcze do niedawna LinkedIn był wykorzystywany głównie przez rekruterów, którzy poszukiwali idealnych kandydatów na różnego rodzaju stanowiska. Obecnie platforma ta używana jest również przez handlowców i marketerów do promowania marek osobistych, a także małych i dużych firm. Odpowiednio zbudowany i prowadzony profil pozwala poszerzyć sieć kontaktów i dotrzeć do potencjalnych klientów i kontrahentów. Jak promować siebie na LinkedIn? Podpowiadamy.
Tworzenie profilu na LinkedIn
Żeby promować siebie na LinkedIn, należy najpierw założyć na tej platformie swój profil. Warto zadbać o to by był on czytelny, przejrzysty i ciekawy. Zadbajmy również o zdjęcie, ponieważ większym zaufaniem cieszą się te profile, w których umieszczony jest avatar przedstawiający osobę, do której należy konto. Należy zwrócić uwagę również na nagłówek, ponieważ często jest on pierwszą informacją, jaką widzą adresaci naszych działań.
Budowanie sieci kontaktów na LinkedIn
Żeby wszelkie działania, jakie opublikujemy na naszym profilu na LinkedIn przyniosły jakiekolwiek efekty, muszą być one widoczne dla innych użytkowników. Z tego powodu tak istotne jest budowanie sieci kontaktów na tym portalu. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zdobywanie zasięgów. W pierwszej kolejności warto więc zaprosić wszystkich swoich znajomych. Następnie można rozbudować swoją sieć również o LinkedIn Networkerów, czyli osoby którym zależy na zbudowaniu jak największej sieci kontaktów. Dopiero w kolejnym etapie warto poszukać osób z naszej grupy docelowej.
Kampanie LinkedIn
Bardzo skutecznym i obecnie coraz częściej wykorzystywanym sposobem pozwalającym promować swoje konto są kampanie na LinkedIn. Dają one możliwość budowania zasięgów i komunikacji wśród osób decyzyjnych znacznie szybciej niż gdyby działania takie były wykonywane przez człowieka, ponieważ działają one automatycznie. Są oparte o autorskie oprogramowanie, które następnie jest dostosowywane do grupy docelowej i konkretnego profilu. Wszystkie operacje są planowane i organizowane w systemie CRM, za pomocą którego można zarządzać wszelkimi funkcjonalnościami tej platformy.
Dodatkowo w takich kampaniach promocja różnego rodzaju wydarzeń nie wymaga działań ręcznych, ponieważ bardzo łatwo można system ten zintegrować na przykład z ClickMeeting, dzięki czemu osoby zainteresowane udziałem w evencie automatycznie otrzymają zaproszenie. Kampania LinkedIn to więc doskonały sposób na wypromowanie siebie jako eksperta w konkretnej dziedzinie, ale i promowanie strony firmowej.