Reklama na Linkedin to świetne rozwiązanie na dotarcie do klientów biznesowych. Linkedin to portal, który zrzesza ekspertów większości branż. Jeżeli szukasz miejsca do promowania swojej działalności, chcesz podzielić się swoim doświadczeniem, umiejętnościami i pomagać innym przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesu to ten portal jest stworzony dla Ciebie. Poznasz tam profesjonalistów zainteresowanych ofertą Twojej firmy. Zastanawiasz się jakie możliwości oferuje ta sieć społecznościowa? Przeczytaj artykuł i poznaj pięć powodów, które przekonają Cię do założenia konta i aktywnej kampanii!
1. Reklama na LinkedIn ma duże zasięgi
Zasięg portalu jest ogromny dzięki dużej liczbie osób posiadających konto. W Polsce jest ich już ponad 5 milionów, z czego 470 tysięcy użytkowników to osoby decyzyjne. Większość z nich korzysta z serwisu głównie dla wzmocnienia sieci kontaktów zawodowych.
Kampanie marketingowe na Linkedin cechuje łatwość nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami. Dzięki prostej i zintegrowanej platformie do obsługi reklam możesz spersonalizować swoje działania marketingowe i dotrzeć to właściwych osób w sposób skuteczny i efektywny.
Wiadomo, że najlepsze rezultaty przynosi budowanie relacji z osobami, które są zainteresowane naszą ofertą. Największą zaletą reklamy na Linkedin jest możliwość szybkiego dotarcia do grupy docelowej. Dzięki rozbudowanemu kanałowi komunikacji na Linkdinie możemy dostarczyć wartościową propozycję tym osobom, które z dużym prawdopodobieństwem tego potrzebują.
2. Możliwości automatyzacji kampanii reklamowej na LinkedIn dzięki dodatkowym narzędziom.
Na Linkedin nie musisz wykonywać wszystkich swoich zadań samodzielnie. Budowanie świadomości marki i pozyskiwanie kontaktów to czasochłonne zadania, wymagające pewnej regularności. A co jeśli można je zautomatyzować? Istnieje sposób, dzięki któremu leady, będą generowały się same. Jak to możliwe? Dzięki wykorzystaniu narzędzi marketing automation takich jak sales roboty. Z pomocą automatycznych kampanii dotrzesz do użytkowników, oszczędzając swój cenny czas. Pozyskanie nowych kontaktów jest bardzo proste, ponieważ dane użytkowników uwzględniają parametry takie jak lokalizacja, firma, branża a nawet staż pracy czy stopień powiązania relacji. Jeżeli zależy Ci na stworzeniu listy osób decyzyjnych, w której znajdą się:
- menedżerowie,
- dyrektorzy,
- właściciele firm,
bądź chcesz dowiedzieć się jaki potencjał ma wybrana przez Ciebie grupa docelowa, to powinieneś skorzystać z narzędzia Sales Navigator. Jest ono wprawdzie dodatkowo płatne, ale inwestycja szybko się zwraca i procentuje.
3. Reklama na Linkedin ułatwia nawiązane wartościowych kontaktów
„Zaproszenie do nawiązania kontaktu’’ to najprostsza i najszybsza opcja, żeby skonstatować się z daną osobą. W zależności od grupy docelowej, 50-70% osób akceptuje takie zaproszenia. Wpływ na to ma miejsce, do którego dociera zaproszenie. Oprócz portalu trafia ono na pocztę e-mailową. To sprawia, że nasze zaproszenie jest bardziej spersonalizowane.
Dzięki inteligentnym narzędziom automatyzacji możesz zwiększyć skuteczność akceptowanych zaproszeń. Pomagają one uniknąć wysyłki do osób, które nie wykazują dużej aktywności lub nie są skłonni odpowiadać na zaproszenia. Poza tym, jeżeli zależy Ci, aby dotrzeć do osób decyzyjnych masz dostęp do wyszukiwarki, dzięki której odfiltrujesz właściwe osoby.
4. Precyzyjne budowanie listy kontaktów
Linkedin stawia przede wszystkim na konwersję. Według zasad działania platformy klient musi być zainteresowany tym, co udostępniamy. W związku z tym mechanizmy portalu pozwalają na nawiązanie kontaktu z osobami, na których nam zależy. Tygodniowo masz możliwość wysyłania standardowo 100 zaproszeń do kontaktu.
Z wykorzystaniem Sales Robots jesteś w stanie dodatkowo zwiększyć tę liczbę do nawet 400 osób tygodniowo. Masz także możliwość trafienia z zaproszeniem do osoby decyzyjnej. Możesz skorzystać z funkcji „zaproszenia via e-mail”, która pomoże Ci zwielokrotnić liczbę wysłanych zaproszeń. Nie musisz znać adresów e-mailowych, dlatego, że roboty w większości mają je w swojej bazie.
5. Reklama na Linkedin i skuteczność prywatnych wiadomości
Możesz prowadzić konwersację w liczbie blisko trzystu wiadomości dziennie z osobami, które przyjęły Twoje zaproszenie. Dzięki temu jesteś w stanie przebywać w stałym kontakcie z użytkownikami. Po miesiącu ta liczba wzrasta do 10 tys. użytkowników. Masz więc spore szanse, na zbudowanie relacji i poszerzenie lejka sprzedażowego. Regularny kontakt w wiadomościach prywatnych sprzyja budowaniu świadomości marki, produktu i wizerunku eksperta. Dzięki dostępnym technologiom Twoje konto może utrzymać regularną wymianę wiadomości z tysiącami kontaktów. Dbałość o relację i trafny wybór grupy docelowej zwiększa również konwersję.
Pamiętaj jednak, aby nie rozpoczynać pierwszej rozmowy od „Dzień dobry Panie, mam do sprzedania takie produkty”. Użytkownicy Linkedin są bardzo mocno wyczuleni na takich sprzedawców. Często od razu usuwają taki kontakt ze swojej sieci.
Podsumowanie
Reklama na Linkedin to idealne rozwiązanie dla Ciebie, jeśli jesteś sprzedawcą, marketingowcem lub prowadzisz rekrutacje. Zasadniczym czynnikiem, który działa na korzyść Linkedin, jest jego uniwersalność. Jest największą platformą, która skupia w jednym miejscu osoby pragnące rozwijać swoje kariery i przedsiębiorstwa, niezależnie od tego, czy zajmują się handlem, produkcją czy usługami. Warto pamiętać o tym, że Linkedin to obecnie platforma do budowania silnych relacji biznesowych oraz nawiązywania nowych kontaktów. Dzięki narzędziom reklamowym pozwala precyzyjnie docierać do osób zainteresowanych naszą branżą i ofertą. Linkedin jest idealnym narzędziem do budowania wizerunku i szeroko rozumianego networkingu.