Loading...

Content marketing w budowaniu wizerunku eksperta

Bez wątpienia każdy z nas chciałby być uznawany za eksperta w swojej branży. Niestety, na takie miano trzeba pracować latami. Nie ma dróg na skróty, ale są pewne instrumenty, dzięki którym wypracowanie takiej pozycji będzie nieco łatwiejsze. Jednym z tych, które warto wykorzystać, jest content marketing.

 
content marketing

 

Wiadomo powszechnie, że content marketing to strategia marketingowa, w której wykorzystuje się treść publikowaną na stronie internetowej, na blogu lub w mediach społecznościowych, aby na stałe pozyskać klientów i zachęcać ich do skorzystania z oferowanych produktów lub usług. Oczywiście rzecz w tym, że zamieszczane treści muszą być użyteczne dla czytelników. Można powiedzieć, że jest to pewien proces. W początkowym etapie przekazujemy darmową, ale zarazem wartościową treść, a następnie zachęceni tym klienci nabywają elementy naszego asortymentu.
 
Skoncentrujmy się na pierwszej część wyżej opisanego procesu. To logiczne, że zanim zaoferujemy potencjalnym nabywcom określone materiały, najpierw trzeba je stworzyć. Nikt za nas tego nie zrobi, ale właśnie dzięki temu mamy szansę na zbudowanie wizerunku eksperta. Wszystko zależy od jakości naszego contentu. Im wyższa będzie, tym łatwiej jest wykreować pożądany wizerunek. Content marketing jest nieocenionym narzędziem do osiągnięcia eksperckiej rangi. Co niezwykle istotne, ten sposób działania nie wymaga znacznych nakładów finansowych, gdyż jest efektem ubocznym innych działań. Zwróćmy uwagę na szczegóły.
 

Działanie długofalowe

 
Na początek trzeba uświadomić sobie fundamentalną kwestię, związaną z content marketingiem. Jest to strategia długofalowa, więc potrzeba czasu, by zaobserwować jej efekty. Nie ma sensu liczyć na zalew klientów po opublikowaniu jednego tekstu lub ebooka.
 
W tym przypadku liczy się systematyczne i długofalowe przedsięwzięcie. Tylko regularne dostarczanie nowych materiałów umożliwi nawiązanie więzi z klientami. Pamiętajmy o tym, że eksperci nigdy nie ustają w działaniu. Potwierdzają to stale udostępniane treści.
 

Zdefiniowanie odbiorców

 
Zanim napiszemy swój pierwszy artykuł ekspercki, warto jest pomyśleć o naszych odbiorcach. Najlepiej jest przeanalizować posiadane informacje na ich temat i na tej podstawie stworzyć profil potencjalnego klienta.
 
Dlaczego jest to istotne? Po prostu musimy wiedzieć, jakie treści będą interesujące dla czytelników. W przeciwnym razie może się okazać, że wykonujemy pracę, która nie przynosi żadnych efektów, ponieważ nikt nie chce korzystać z jej owoców. Zdefiniowanie docelowej grupy odbiorców powinno być priorytetem. Dzięki temu upewnimy się, że omawiana przez nas tematyka jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów.
 

Odpowiednia komunikacja

 
Zależy nam na zbudowaniu wizerunku eksperta, ale pamiętajmy o tym, że osoby, do których kierujemy nasz przekaz, nie są specjalistami w naszej dziedzinie. Zawsze zwracajmy uwagę na poziom komunikacji. Niezależnie od tego, czy piszemy artykuł ekspercki, czy prowadzimy szkolenie online, powinniśmy używać języka zrozumiałego dla przeciętnego odbiorcy.
 
Zalecane jest wyeliminowanie specjalistycznego żargonu i zastąpienie go jasnymi sformułowaniami. To oczywiste, że od czasu do czasu niezbędne jest zastosowanie fachowych określeń, ale każdy termin należy wyjaśnić prostymi słowami. Ludzie będą nas określać mianem eksperta pod warunkiem, że nasz przekaz będzie w pełni zrozumiały.
 

Dzielenie się wiedzą poprzez content marketing

 
Jeżeli wiemy, kim są nasi odbiorcy, możemy bez przeszkód oferować im wiedzę. Budując wizerunek eksperta, poprzez wykorzystanie content marketingu, właśnie na tym polu mamy największe możliwości działania. Najpopularniejszą formą aktywności jest redagowanie ebooków i poradników, oraz rejestrowanie szkoleń wideo, które następnie zaoferujemy klientom. To oczywiście dobry wybór, ale nie trzeba ograniczać się do takich metod.
 
Dobrze jest redagować artykuły eksperckie, w których zawrzemy informacje przydatne dla czytelników. Można przedstawiać rozwiązania najczęstszych problemów i przydatne porady. We własnych artykułach dobrze jest informować o nowościach dotyczących naszej profesji, ale można także recenzować książki z tej dziedziny. Tym sposobem nasi klienci uzyskają dowód na to, że na bieżąco śledzimy trendy panujące w branży. Warto jest jeszcze raz zapoznać się z jednym z naszych artykułów, w którym udzieliliśmy wskazówek, jak tworzyć content atrakcyjny dla odbiorców.
 

Blog jako platforma informacyjna

 
Jednym z podstawowych skojarzeń, związanych z content marketingiem, jest blog. Nie jest ono bezzasadne, gdyż blog rzeczywiście odgrywa istotną rolę w tej strategii.
 
Wykorzystajmy blog jako platformę, za pośrednictwem której stale będziemy informować o naszych działaniach. Właśnie tutaj możemy omawiać tzw. case studies, czyli studium przypadku. W formie interesującej opowieści możemy przybliżać wyjątkowe zdarzenia, z jakimi mieliśmy do czynienia. Nie należy unikać również historii o tzw. trudnych przypadkach. Sukcesy osiągane w takich sytuacjach tylko potwierdzają nasze wysokie możliwości.
 
Pamiętajmy o tym, aby na bieżąco publikować nowe treści na blogu, ponieważ aktywność w blogosferze odzwierciedla naszą aktywność zawodową. Klienci interpretują je dosyć jednoznacznie – blogowe wpisy są traktowane jako sprawozdanie z zawodowych dokonań. Wobec tego zadbajmy o ich jakość. Dzięki temu przedstawimy siebie jako aktywnych graczy na rynku, którzy nieustannie podejmują wyzwania.
 

Rola mentora

 
Z pewnością każdy z nas czasem chciałby poczuć się jak naukowiec, który prowadzi wykład na sali wypełnionej słuchaczami po brzegi. Wykładowcom stereotypowo przypisuje się miano ekspertów. Zdarza się, że nieistotna jest treść, wystarcza sam kontekst sytuacji, czyli duże grono osób słuchających prelekcji.
 
Kusząca wizja? Dzięki content marketingowi jest ona możliwa do spełnienia. Oprócz materiałów tekstowych, możemy udostępniać również treści audiowizualne, które będą użyteczne dla klientów. Obecnie bardzo dużą popularnością cieszą się szkolenia online. Należy zwrócić uwagę na to, że szkolenie możemy transmitować na żywo. Umożliwia to nawiązanie bezpośredniego kontaktu z internautami – na bieżąco możemy udzielać odpowiedzi na pojawiające się pytania.
 
Co dzięki temu zyskamy? Poczujemy się jak prawdziwy wykładowca, ale przede wszystkim to nasi klienci będą nas tak odbierać. Wystarczy przekazać wiedzę w sposób interesujący i zrozumiały oraz udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania, a zyskamy autorytet w oczach słuchaczy.
 

Rozwój jako wizytówka

 
Świat, w którym żyjemy, nieustannie się zmienia. Rozwija się każda dziedzina życia, również obszar naszej działalności. Każdy fachowiec musi nieustannie podnosić swoje kwalifikacje, by móc sprostać coraz nowszym wyzwaniom.
 
Jeżeli dbamy o własny rozwój, dobrze jest o tym poinformować klientów, ponieważ to oni korzystają z naszych umiejętności. Z pomocą znów przychodzi nam content marketing. Wcześniej wspomniana relacja na żywo jest świetnym rozwiązaniem, aby na bieżąco relacjonować najciekawsze wydarzenia, w których uczestniczymy. Szkolenie lub warsztaty branżowe to świetna okazja do nakręcenia krótkiego wideo. Taki materiał stanowi potwierdzenie tego, że nieustannie staramy się poszerzać swoje możliwości poprzez nabywanie nowej wiedzy.
 

Nasz content marketing odzwierciedla osobistą jakość

 
Nie ulega wątpliwości, że wizerunek eksperta pomaga w prowadzeniu biznesu. To właśnie on sprawia, że możemy wyprzedzić rynkową konkurencję. Duży wpływ na nasz wizerunek wywiera z kolei aktywność sieciowa. Zamieszczane przez nas treści decydują o tym, jak postrzegają nas inni. Odpowiednie wykorzystanie content marketingu znacząco ułatwi nam wykreowanie pożądanego przez nas wizerunku eksperta.

2019-08-28T10:07:38+02:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.