...

Content marketing – czym się zajmuje?

By wyrobić pozycję marki i zdobyć wierne grono odbiorców i użytkowników, można stosować przeróżne strategie. Jedną z nich jest content marketing, czyli marketing treści. Na czym to polega? Jak się do tego zabrać i co trzeba zrobić, żeby ta konkretna strategia odniosła sukces?

Content marketing – co to jest?

Strategia marketingowa, jaką jest content marketing to m.in. tworzenie atrakcyjnych treści, czym zajmują się agencje SEO. W ten sposób można pozyskać i utrzymać konkretną grupę docelową. Od tradycyjnego marketingu, który jest jednokierunkowy, content marketing odróżnia się tym, że stanowi próbę nawiązania z odbiorcą dialogu, ma więc być pewnym rodzajem komunikacji. Dlatego też ta strategia nie ogranicza się do produkcji treści – powinna obejmować także wsłuchanie się i zrozumienie oczekiwań klientów.

W jaki sposób działa content marketing?

W jaki sposób należy wdrożyć content marketing w swojej działalności? Podstawowe działania w tej strategii można sprowadzić do trzech etapów. Po pierwsze, należy tworzyć i publikować wartościową treść, która zainteresuje docelową grupę odbiorców. Drugi etap to przyciągnięcie za pomocą stworzonych treści owej wybranej grupy klientów. I wreszcie etap trzeci to budowanie ich zaangażowania i lojalności, ponieważ nie można spocząć na laurach i poprzestać na przyciągnięciu uwagi. Produkcja treści powinna być ciągła, by związać odbiorców na stałe.

Jakie treści tworzy się w content marketingu?

Nie ma praktycznie ograniczeń, jeśli chodzi o formę, jaką mogą przybrać wykorzystywane dla content marketingu treści. Mogą to być artykuły, filmy, wykresy, grafiki czy multimedialne prezentacje. Treści mogą być upubliczniane w internecie, ale także poprzez media tradycyjne, na przykład ulotki, foldery, opakowania produktowe, gazetki i prasę branżową.

Nie forma jest tu najważniejsza, lecz sama treść, a konkretnie jej merytoryczna wartość. To istotne z punktu widzenia klientów, bo dobra i interesująca treść ma większą szansę na przyciągnięcie ich uwagi. Ale jakość tego, co publikujemy w internecie, liczy się także ze względu na pozycję, jaką nasza strona będzie zajmować na liście wyników wyszukiwarki Google. To dlatego, że Google promuje wartościowe treści, więc dbając o ich wysoki poziom, jednocześnie pracujemy nad lepszym pozycjonowaniem strony.

Co zrobić, by content marketing był skuteczny?

By content marketing przyniósł właściwy efekt, kluczowe są oczywiście treści, które będą stać na wysokim poziomie i zdołają zainteresować odbiorców. Ale warto także dobrze orientować się w narzędziach Google. By wciągnąć odbiorcę głębiej w proponowane mu treści, warto stosować linki wewnętrzne, odsyłające do podstron o zbliżonej tematyce. W ten sposób mamy szansę, by zaprezentować mu więcej naszych publikacji. Z jednej strony więc zaspokoimy zainteresowanie odbiorcy, a z drugiej możemy na dłużej związać go z naszą stroną.

W celu osiągnięcia oczekiwanych efektów oraz owocnego prowadzenia działań związanych z content marketingiem warto nawiązać współpracę ze specjalistyczną agencją. Działania podejmowane przez jej wykwalifikowanych pracowników pozwoli na osiągnięcie lepszych celów w krótszym czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.