...

Opakowania produktowe, które sprzedają – jak je zaprojektować, by odnieść sukces?

Na przestrzeni ostatnich lat branża e-commerce odnotowała rekordowe wyniki sprzedaży. Wiele przedsiębiorstw rozwinęło się właśnie w dziedzinie sprzedaży internetowej. Za tym rozwojem musiały iść zmiany oraz innowacyjne podejście także do pakowania produktów. Czy pudełka produktowe mogą sprzedawać? Omówimy tę kwestię szerzej w naszym artykule.

Opakowania produktowe – jakie powinny mieć cechy?

Warto zastanowić się nad tym, jakie właściwie powinny być odpowiednie opakowania. Dużą popularnością cieszą się opakowania kartonowe (https://www.drukomat.pl/pudelka-fasonowe), przez wzgląd na ich liczne zalety. Pudełka kartonowe są:

  • Solidne – karton doskonale chroni produkt, a ponadto we wnętrzu można zastosować wypełnienie stabilizujące (niezwykle przydatne chociażby w pakowaniu kosmetyków).
  • Dopasowane do produktu – pudełka fasonowe muszą być dopasowane rozmiarem i kształtem do produktu.
  • Ekologiczne – w dobie rosnącej świadomości społecznej dotyczącej ekologii warto zadbać o ekologiczne opakowania produktowe. Karton odpowiada na te potrzeby idealnie.
  • Estetyczne – pudełka ozdobne powinny być estetyczne i eleganckie.
  • Spersonalizowane – pamiętaj, że pudełka to także opakowania reklamowe. Warto skorzystać z możliwości personalizacji, by pudełko nawiązywało do kolorów przewodnich marki, zawierało logo, chwytliwe hasło reklamowe czy też grafikę.
  • Lekkie i łatwe do transportowania – transport kartonowych pudełek produktowych jest łatwy i tani, a same opakowania lekkie. Znacznie ułatwia to przechowywanie i przewożenie paczek.

Czy pudełka produktowe mogą sprzedawać?

Nie od dziś wiadomo, że konsumenci to wzrokowcy. Funkcjonuje przecież nawet powiedzenie: „kupić coś oczami”.

Cały proces sprzedaży musi być dopracowany w najdrobniejszych szczegółach: od interfejsu sklepu internetowego, poprzez komunikację z klientem, aż po właściwe opakowania produktowe. Bardzo ważne jest pierwsze wrażenie i pierwszy kontakt z produktem.

Tym, co przyciąga dziś oko klienta, jest estetyczny design oraz ekologiczne rozwiązania. Producent opakowań ma do zaoferowania idealną opcję, a mianowicie opakowania kartonowe, które można dowolnie personalizować.

Opakowanie to także pewnego rodzaju nośnik reklamy, a więc zawsze powinno przedstawiać logo firmy lub związaną z ofertą grafikę.

Budowanie świadomości marki to istotny element strategii marketingowej, a opakowania produktowe mogą być świetnym ku temu narzędziem. Jeżeli dysponujesz logiem w określonych kolorach, to koniecznie umieść takie same barwy na pudełkach. Pomaga to budować skojarzenia klientów.

Podobnie rzecz wygląda, jeśli chodzi o charakterystyczne grafiki czy hasła, związane z twoim przedsiębiorstwem. Co więcej – możesz wymyślić zupełnie nowe hasło reklamowe, które znajdzie się właśnie na pudełku produktowym. Może to być coś w rodzaju podziękowania za kupno; klienci bardzo lubią czuć się doceniani. Co za tym idzie – pudełka na indywidualne zlecenia pomagają także budować długotrwałą relację z klientem.

Jeżeli zależy ci na jakości warstwy tekstowej lub po prostu nie masz pomysłu – skorzystaj z usług profesjonalnego copywritera lub poproś o pomoc studio graficzne (opracuje cały projekt opakowania).

Jak zaprojektować idealne opakowania kartonowe?

Do stworzenia opakowania wykorzystuje się głównie druk offsetowy (najlepsze rozwiązanie, gdy potrzebujesz dużych ilości opakowań). Jak już wspominaliśmy – przede wszystkim warto postawić na opakowania z nadrukiem firmowym, co pomoże budować świadomość marki. Tym samym – pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedaży.

W pierwszym odruchu być może będziesz chciał zamieścić na opakowaniu wszystkie swoje pomysły. Nie tędy droga! Lepiej zachować umiar. Minimalistyczne tło i logo firmy może się okazać strzałem w dziesiątkę. Logo czy grafikę można wówczas umieścić na górnej klapie pudełka, gdyż jest to element, który siłą rzeczy najbardziej rzuca się w oczy.

Na przedniej ściance warto zaś umieścić jakiś napis, skierowany bezpośrednio do klienta. Może to być zapytanie, życzenia miłego dnia, podziękowanie za zakup, ciekawy cytat, zachęta do podzielenia się zdjęciem i opinią w mediach społecznościowych itp.

Oczywiście można odnieść sukces, decydując się również na nieco bardziej ekstrawaganckie pudełka. Wiele zależy od rodzaju produktu i komunikacji, jaką marka prowadzi z klientem na co dzień. Istotnym elementem jest również grupa docelowa. Dla przykładu: opakowania produktów dla młodzieży powinny odpowiadać panującym na rynku trendom i się do nich odnosić. Na inne pudełka zdecydujesz się natomiast, gdy oferujesz produkt eleganckim kobietom w średnim wieku – doskonałym pomysłem będą pudełka ozdobne z dekoracyjnym, acz minimalistycznym, napisem.

Poza pudełkami, które będziesz miał w ofercie na stałe, warto od czasu do czasu pokusić się o limitowane opakowania ozdobne – na przykład z okazji świąt Bożego Narodzenia, Nowego Roku, Wielkanocy, Dnia Matki itd. Klienci bardzo lubią takie limitowane serie opakowań.

Podsumowując; wystarczy poświęcić chwilę, by stworzyć efektowne opakowania produktowe, które będą sprzedawać twój produkt. Podczas zakupu pudełek produktowych można posiłkować się intuicyjnym kreatorem, który pozwala stworzyć oryginalny projekt. W razie potrzeby można też zasięgnąć porady specjalistów w zakresie projektowania opakowań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.