W sklepie internetowym, jak w każdym innym sklepie, występują dni wzmożonej aktywności klientów. Istotną kwestią jest aby być na nie odpowiednio przygotowanym. Właściciele i managerowie sklepów stacjonarnych dbają w tym czasie o dostępność towaru, jego ekspozycję oraz komunikowanie promocji, umieszczając plakaty w witrynach sklepowych, a czy wiesz jak przygotować na takie okoliczności sklep internetowy? Zadbaj o pozycjonowanie!
Zadbaj o optymalizację sklepu internetowego
Jeżeli zależy nam na rozwijaniu działalności on-line, powinniśmy zadbać o wygląd i funkcjonalność sklepu. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, żeby użytkownik po tym, jak trafi na stronę naszego sklepu, chciał na niej pozostać. W obecnych czasach ciężko zbudować zasięg sklepu internetowego i świadomość internatów, gdy nie jest się dobrze widocznym w wyszukiwarce. Jeśli zastanawiasz się jak poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, czytaj dalej!
Jeżeli Twoim celem jest właściwe pozycjonowanie sklepu internetowego, które będzie miało wpływ na wzmocnienie jego pozycji, najlepiej powierzyć działania specjalistom z zakresu pozycjonowania i optymalizacji sklepów. Ich wiedza, doświadczenie i znajomość narzędzi do pozycjonowania pozwoli, na osiągniecie zamierzonych celów.
Zastanawiasz się, dlaczego pozornie małe zmiany mogą przynieść spektakularne efekty? Pozycjonowanie to nie tylko pierwsze pozycje w wyszukiwarce, prawidłowa pozycjonowanie pośrednio wpływa również na:
– zwiększenie liczby klientów,
– rozpoznawalność marki,
– na kreowanie profesjonalnego wizerunku sklepu,
– lepszą promocję w sieci,
– wzmocnienie pozycji marki na rynku,
– a przede wszystkim na wzrost przychodów i zysków Twojego sklepu.
Dobierz odpowiednie słowa kluczowe
Ważnym czynnikiem w idealnej strategii pozycjonowania jest właściwe dobranie słów kluczowych i zbudowanie treści. Wszystkie elementy powinny pasować do intencji wyszukiwania przez użytkowników.
Proces wybierania takich słów, które są używane przez użytkowników Google, staje się prostszy, jeśli wiemy, z jakich narzędzi możemy skorzystać. Jednym z najbardziej popularnych jest bezpłatne narzędzie dostarczane od Google jako element kampanii Google Ads, a mowa tutaj o planerze słów kluczowych.
Jeżeli już wiesz, w jaki sposób dobrać frazy do pozycjonowania produktów, skup się na stworzeniu wartościowych opisów.
Przygotuj oryginalne teksty na stronie i opisy produktów
Ciekawe treści na stronie sklepu to element, o który należy zadbać w pierwszej kolejności. Już od dawna jest to kluczowa część strategii SEO. Ważną rzeczą jest również świadomość tego, że za wysokie wyniki z zakresu pozycjonowania odpowiada to, czy potencjalny klient ma możliwość odnaleźć sklep, wpisując w wyszukiwarkę przedmiot, którym jest zainteresowany albo usługę, której poszukuje.
Bardzo często popełnianym błędem jest kopiowanie opisów producenta. Duplikacja treści negatywnie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Tworząc opisy produktów, powinniśmy zadbać o to, aby były unikatowe, miały odpowiednią długość i były zrozumiałe dla kupujących. Powinny zwierać odpowiedzi na najczęstsze zapytania dotyczące konkretnego produktu.
Na początku może wydawać się to trudne, jednak wiele przydatnych wskazówek możesz znaleźć w Internecie!
Śledź na bieżąco najnowsze informacje, ponieważ algorytmy wyszukiwarek podlegają częstym zmianom. Jeżeli będziesz miał wątpliwości, poproś o pomoc specjalistę od pozycjonowania.
Sprawdź szybkość ładowania strony sklepu
Odpowiednie planowanie działań i dostępność produktów to jedno, ale łatwy w nawigacji sklep, który będzie przyjazny dla użytkowników to drugie.
Ładny design strony istotnie wpływa na aspekty wizualne podczas robienia zakupów i pozostawia pozytywne wrażenie po wizycie na stronie, jednak to prędkość wczytywania strony jest jednym z kluczowych elementów technicznych decydujących o tym, czy użytkownik zostanie na stronie naszego sklepu, czy nie.
Możemy mieć pewność, że przypadku gdy strona ładuje się powyżej kilku sekund, potencjalny kupujący, wyjdzie z niej i już nie wróci. Wyeliminowanie błędów technicznych pozwala zadbać o optymalizację strony, a co za tym idzie utrzymać atencje użytkownika, powinniśmy wiec skupić się na tym w pierwszej kolejności!
Buduj popularność dzięki linkom!
Czym jest link? Najprościej rzecz ujmując, jest to „odsyłacz”, który umieszczamy na stronie, blogu lub forum, po którego kliknięciu przeglądarka odsyła nas na inną stronę internetową, w tym przypadku do naszego sklepu on-line. Jakie są rodzaje linków?
Linki wewnętrzne – które odsyłają do sekcji w naszym sklepie.
Linki zewnętrzne – odsyłają do różnych sekcji w serwisach zewnętrznych, np. z forum internetowego na stronę produktu w sklepie.
Skuteczne linkowanie powinno wyglądać naturalnie i być dopasowane tematycznie w miejscu, w którym jest umieszczone, ponadto przyczynia się do wzrostu widoczności strony. Decydując się na linkowaniu, nie skupiaj się wyłącznie na jednym typie, działaj holistycznie i nieszablonowo. Pozyskuj linki z różnych źródeł:
- fora
- blogi
- zaplecze seo
- katalogi seo
- komentarze pod artykułami
- artykuły sponsorowane na portalach internetowych
Wszystkie linki pozyskuj w sposób ręczny. Linkowanie automatami dzisiaj prowadzi tylko do problemów.
Podsumujmy! Pozycjonowanie sklepu internetowego to odpowiedni sposób, jeżeli zależy nam na generowaniu ruchu wśród użytkowników, którzy są zainteresowani naszym produktem bądź usługą. Wyświetlając się użytkownikom, którym odpowiada nasza oferta, a co za tym idzie, odwiedzają nasz sklep, zapewniamy sobie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeżeli zajmujemy wysokie pozycje w wyszukiwarce mamy możliwość dotarcia do nowych klientów i zwiększenia obrotów w naszym sklepie internetowym.