Loading...

Skuteczny mailing w 5 krokach, które prowadzą do celu

Dobrze przeprowadzona kampania e-mail marketingowa może przynieść wiele korzyści. Dzięki regularnym wysyłkom poprawisz wizerunek Twojej marki oraz zbudujesz zaufanie klientów. Przypomnisz o promocji, wyprzedaży lub przekażesz istotne informacje związane z Twoim biznesem. Zaistniejesz w świadomości klienta i zostaniesz w jego pamięci na dłużej. E-mail marketing jest też prostą i szybką do przygotowania formą komunikacji. Co więcej, możesz ją w pełni zautomatyzować. Wobec powyższego widać wyraźnie, że skuteczny mailing jest przydatnym narzędziem marketingowym.

 

skuteczny mailing

 

To czy dana wiadomość będzie otworzona, a następnie przeczytana zależy od kilku kwestii. Zwróć szczególną uwagę na chwytliwy tytuł oraz personalizację treści. Niech Twój odbiorca poczuje się ważny i doceniony. Pamiętaj, że każde otworzenie mailingu i przeczytanie go zwiększa szansę na przejście do strony docelowej i ostateczne dokonanie konwersji. Ma to więc realny wpływ na Twoją sprzedaż. Poniżej znajdziesz wskazówki jak pisać mailingi, aby ludzie chcieli je czytać.

 

Grupa docelowa Twojego mailingu i personalizacja

 

Po pierwsze poznaj swojego odbiorcę oraz dostarczaj mu spersonalizowane treści. Najważniejszą kwestią w marketingu jest poznanie grupy docelowej. Pomocne może okazać się również zbudowanie profilu odbiorcy Twojego mailingu tzw. persony. Dzięki temu dopasujesz treść oraz formę wiadomości do swojego odbiorcy. Możesz targetować demograficznie (wiek, płeć), geolokalizacyjnie (miejsce zamieszkania) czy behawioralnie (zachowanie odbiorcy m.in. w stosunku do wysyłanych kampanii). Przydatna może okazać się również analiza historii zakupowej oraz aktywności odbiorcy na Twojej stronie internetowej.

Personalizacja to nie tylko zwracanie się imieniem do adresata wiadomości, ale również odpowiedz na jego rzeczywiste potrzeby. Gdy dobrze znasz swojego odbiorcę, jesteś w stanie dostarczyć mu takie treści, jakich oczekuje.  Sprawia to, że odbiorca nie ma wrażenia, że dostał Twojego e-maila przez przypadek. Pamiętaj, że skrzynka e-mailowa to jedno z najbardziej osobistych miejsc w sieci. Bezpośredni i indywidualny komunikat sprawi, że Twój odbiorca poświęci więcej uwagi na zapoznanie się z Twoją wiadomością. Bezosobowe e-maile reklamowe nie działają tak jak ściśle spersonalizowana wiadomość.

 

Skuteczny mailing zawiera chwytliwy tytuł oraz preheader

 

Pierwszą rzeczą, którą widzi Twój odbiorca to tytuł wiadomości oraz jej adresat. Zadbaj o to, aby tytuł przyciągał uwagę oraz zachęcał do otworzenia wiadomości. Chwytliwy, interesujący i spersonalizowany tytuł to podstawa. Używając imienia swojego odbiorcy w tytule e-maila, zwiększasz jego open rate (współczynnik otwarcia). Ważne jest również poprawne oznaczenie nadawcy. Rozpoznawalny nadawca to bezpieczny nadawca. Gdy odbiorca wie, kto do niego napisał, chętniej otworzy e-mail.

Kolejną istotną kwestią jest dobrze opracowany preheader – czyli pierwsze zdanie przygotowanego przez Ciebie e-maila. Jest to kwestia, na którą odbiorca zwraca uwagę zaraz po przeczytaniu tematu wiadomości. To czy Twój adresat będzie czytał dalej, zależy w głównej mierze od pierwszych komunikatów, które do niego kierujesz. Zawalcz o uwagę swojego odbiorcy oraz utrzymaj ją do ostatniego słowa Twojego e-maila. Pamiętaj również, że nadawca, temat wiadomości oraz preheader powinny być spójne i nawiązywać do treści zawartej w mailingu.

 

Treść e-maila ma znaczenie.

 

Dlatego operuj konkretami oraz sprawdzonymi informacjami. Przekazuj swojemu adresatowi tylko te informacje, które są dla niego ważne. Pisz w sposób zrozumiały, jasny i czytelny. Opisując swój produkt, używaj języka korzyści. Zdecydowana większość z nas chce wiedzieć, co może jej dać używanie danego produktu lub skorzystanie z usługi. Pisz stylem konwersacyjnym. Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy, zadawaj mu pytania i zmuszaj do refleksji. Dzięki temu nawiążesz kontakt ze swoim odbiorcą i sprawisz, że Twój e-mail marketing będzie bliższy Twojemu czytelnikowi. Staraj się również, aby Twój e-mail nie był zbyt długi. Najlepiej, gdy składa się maksymalnie z 4 części tekstu. Zamieszczaj ciekawe grafiki nawiązujące do treści Twojego e-maila.

 

Czytelny layout e-maila

 

Jest to już naukowo udowodnione, że w internecie nie czytamy, tylko skanujemy. Wynika to z szybkiego tempa życia, ale również ilości dostępnych treści. Zbyt dużo marek walczy o naszą uwagę, dlatego musimy selekcjonować docierające do nas informacje. Czytelny layout oraz zgodność z zasadami webwritingu to podstawa. Szata graficzna Twojego e-maila również ma duże znaczenie. Obok treści, które zamieścisz w e- mailu, równie ważny jest sposób jej przedstawienia. Treść musi być maksymalnie przejrzysta i czytelna. Stosuj nagłówki, uwypuklenia i pogrubienia. Dziel swój tekst na mniejsze części. Skuteczny mailing właśnie tym się charakteryzuje. Pamiętaj, żeby Twoja wiadomość zawierała jak najmniej rozpraszaczy.

Pamiętaj, aby dopasować  layout do specyfiki Twojej marki. Gdy prowadzisz sklep internetowy, zainwestuj w dobre zdjęcia produktów. Będą one istotnym elementem Twojego mailingu. Przekazując merytoryczne treści w swojej wiadomości, nadaj im przystępną formę. Wówczas zrezygnuj z nadmiernej ilości elementów graficznych. Skup na konkretach, które masz do przekazania.

 

Skuteczny mailing oferuje promocje, zniżki oraz nową usługę lub produkt

 

Ludzie będą chcieli czytać Twoje e-maile, również wtedy, gdy będą w nich zawarte informacje o spersonalizowanych zniżkach i promocjach. Ciekawym rozwiązaniem jest mailing wysyłany do subskrybenta w dniu jego urodzin lub imienin. Wystarczą życzenia, zniżka lub informacja o specjalnym prezencie do odebrania a relacja z Twoim odbiorcą zacieśni się i ociepli. Sprawisz w ten sposób, że odbiorca poczuje się ważny i wyjątkowy.

W mailingu możesz także informować o wszystkich ważnych wydarzenia z życia Twojej firmy. Musisz tylko mieć pewność, że będą one interesujące dla Twojego odbiorcy. Wprowadzenie nowej usługi, otwarcie nowego oddziału czy ogłoszenie rekrutacyjne to dobra treść Twojego e-maila. Sprawdzi się, gdy dopasujesz ją do odpowiedniej grupy odbiorców.

 

Regularność oraz podtrzymywanie kontaktu z adresatem

 

Przygotowując mailing, pamiętaj, że Twoim celem jest zacieśnienie relacji oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku Twojej marki. Dość dobrym rozwiązaniem jest wysłanie do nowego subskrybenta dobrze przygotowanej wiadomości powitalnej. Już na wstępie zadbaj, aby poczuł się on ważny i doceniony. Musisz mieć na uwadze te elementy, jeśli liczysz na skuteczny mailing.

 

Pisanie wiadomości, które ludzie chcą czytać, wymaga odpowiedniego przygotowania treści e-maila. Poznaj swoją grupę docelową, a będziesz mógł dostarczyć jej spersonalizowane treści. Wówczas odpowiesz na jej rzeczywiste potrzeby oraz sprawisz, że Twój odbiorca poczuje się wyjątkowy i ważny. Zbudujesz pozytywny wizerunek swojej marki. Chwytliwy i interesujący tytuł sprawi, że wskaźnik otwarcia wiadomości będzie większy. Dzięki odpowiedniej treści mailingu nawiążesz oraz podtrzymasz relację ze swoim klientem, a przede wszystkim przybliżysz go do dokonania zakupu. Pamiętaj, aby Twoja wiadomość miała czytelny layout. To jak wizualnie będzie wyglądał Twój e-mail, również ma znaczenie. Mailingi pisane zgodnie z zasadami webwritingu są chętniej czytane.  Głównie z uwagi na swoją przejrzystość.

Jeżeli zależy Ci na utrzymaniu relacji z klientami ,nie zwlekaj i zacznij stosować e-mail marketing już dzisiaj!

2019-07-01T09:32:19+01:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.