...

Rebranding. Czym jest ten proces i komu powierzyć jego przeprowadzenie?

Pod pojęciem rebrandingu kryje się wymagający, czasochłonny proces marketingowy, który może zdziałać wiele dobrego dla marki. Jego przeprowadzenie rozważają w szczególności istniejące już od wielu lat firmy, które wcześniej nie wprowadzały istotnych zmian wizerunkowych. Z czasem, cała ich otoczka wizualna mogła stać się nieaktualna i mało intrygująca, zwłaszcza w porównaniu ze świeższym wizerunkiem młodszych firm. Rebranding ma szansę okazać się doskonałą odpowiedzią na ich potrzeby, jednak pod warunkiem, że zostanie odpowiednio zaplanowany oraz umiejętnie przeprowadzony.

Co kryje się pod pojęciem rebrandingu? Do kogo jest adresowany?

Rebranding to termin, o którym w ostatnich latach słyszy się i mówi coraz więcej. Na jego przeprowadzenie decyduje się sporo marek, upatrując w tym szansy na wdrożenie potrzebnych zmian wizerunkowych oraz lepsze dostosowanie się do wymagań współczesnych klientów. Termin ten najprościej możemy określić jako proces zmiany sposobu postrzegania danej marki. Jest realizowany poprzez modyfikacje pewnych istotnych elementów, które składają się na sposób komunikacji firmy z odbiorcami jej usług.

Zmiany realizowane w ramach rebrandingu dotyczą głównie takich działań, jak m. in. zmiana nazwy, nowe logo, modyfikacja sposobu komunikacji z klientami i wielu innych. Na rebranding warto zdecydować się w kilku sytuacjach. Najczęściej stawiają na niego firmy, pragnące odświeżyć i odmienić swój wizerunek, który z biegiem czasu stał się mało aktualny. Nie brakuje jednak także przedsiębiorstw, które zmiany te wprowadzają wskutek nawiązania współpracy z innymi podmiotami, a także w ramach wprowadzenia na rynek nowych produktów, zmiany całej oferty lub popełnionych w przeszłości błędów wizerunkowych.

Zmiana wizerunku ze wsparciem agencji brandingowej

Można wskazać także wiele innych powodów, dla których można byłoby poddać firmę rebrandingowi – warto jednak skonsultować je ze specjalistami z tego zakresu. Rebranding nie powinien być bowiem przeprowadzany na własną rękę, zwłaszcza jeśli nie posiadamy w tym obszarze wiedzy ani doświadczenia. Specjalistą, który przeprowadzi firmę przez cały ten wymagający proces oraz pomoże jej wznieść swoją profesjonalną działalność na nowy, wyższy poziom, jest natomiast agencja brandingowa.

Jest to profesjonalna firma, której jedną z wiodących specjalizacji jest rebranding. To właśnie z jej wsparcia powinny skorzystać wszystkie firmy, które rozważają wprowadzenie istotnych zmian w swoim wizerunku. Specjaliści z agencji, po zapoznaniu się z aktualną sytuacją marki, doradzą jakie zmiany powinny zostać wprowadzone, aby poprawić jej funkcjonowanie, podpowiedzą także czy rebranding ma szansę okazać się remedium na jej problemy.

Jeśli tak, agencja zadba o zaplanowanie całego procesu w najdrobniejszych detalach. Warto bowiem mieć świadomość, że rebrandingu nie przeprowadza się z dnia na dzień – jest to bowiem długotrwały i czasochłonny proces, który powinien być realizowany powoli i systematycznie. Ma to szczególne znaczenie dla tych marek, którym zależy na płynnym przejściu z jednego wizerunku do drugiego oraz utrzymaniu przy sobie dotychczasowych klientów przy jednoczesnym stopniowym pozyskiwaniu nowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.