...

PR i employer branding — połączone siły w walce o pozycję marki pracodawcy

Employer branding jest procesem budowania marki pracodawcy, która ma być na tyle silna i atrakcyjna, by przyciągała wartościowych, uzdolnionych i zaangażowanych pracowników. Wiele firm zastanawia się, jakie kroki podjąć, żeby stworzyć zespół pracujący na sukces marki. Jednym ze sposobów wartych rozważenia jest wsparcie specjalistów od public relations. Jak może pomóc agencja PR i dlaczego dobrze jest połączyć siły w walce o pracownika?

O tym, czy firma odniesie sukces, w dużej mierze decydują pracownicy. Celem większości przedsiębiorców jest zbudowanie zespołu, który dzięki swoim umiejętnościom i zapałowi do pracy przyczyni się do generowania większych zysków oraz wzrostu rozpoznawalności marki. Pracodawcy podejmują szereg działań, aby zatrudnić wymarzonego pracownika — kuszą atrakcyjnymi zarobkami, miłą atmosferą czy konkretną i sprecyzowaną ścieżką rozwoju. Wszystkie te aspekty są niezmiernie ważne, należy jednak zwrócić szczególną uwagę, by składane obietnice miały odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Współpraca z agencją PR

Budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy musi opierać się na konkretnych działaniach. Trzeba pamiętać, że kluczowe jest umożliwienie zapoznania się z ofertą zatrudnienia, jaką składa firma potencjalnym pracownikom. Obraz miejsca pracy w głównej mierze zależy od opinii pozostawianych przez pracujące tam osoby, formy i treści ogłoszeń na temat wakatów, sposobu prowadzenia procesu rekrutacji — jednym słowem komunikacji z otoczeniem. Jak dotrzeć do osób, które zechcą zasilić szeregi zatrudnionych? Po jakie narzędzia sięgnąć?

Pomocna może okazać się agencja PR, która stworzy odpowiedni przekaz, a także wskaże, do kogo powinien być skierowany i gdzie najlepiej go umieścić. Informacja o pracodawcy, przyjętym systemie wartości czy warunkach pracy musi być zrozumiała i podana w sposób zachęcający do bliższego zapoznania się z firmą, a także składaną przez nią ofertą zatrudnienia. Celem podejmowanych kroków jest dotarcie do osób, które stworzą zespół profesjonalistów budujących renomę swojego miejsca pracy.

Pomocne narzędzia PR

Agencja PR dba o komunikację wewnątrz organizacji, jak i poza nią. Narzędzia wykorzystywane do tego celu mogą być także pomocne w procesie budowania wizerunku pracodawcy. Ważna jest profesjonalna strona internetowa — z punktu widzenia pracowników szczególne znaczenie ma zakładka kariera. To tutaj pracodawca może umieszczać aktualne oferty pracy, a jednocześnie informacje na temat ścieżki kariery i benefitach, które zapewnia firma.

Istotny jest także dobór kanałów informacyjnych — dobrze, jeśli firma zaznacza swoją obecność w social mediach, dzieli się wiedzą, publikuje artykuły eksperckie. Po zapoznaniu się z firmą oraz jej charakterem, agencja PR podpowie, w jakich wydarzeniach warto brać udział np. targach pracy, konferencjach. Specjaliści od employer brandingu pomogą wybrać właściwą drogę w procesie budowania zaufania do firmy jako pracodawcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.