Pozycjonowanie stron www jest niezwykle ważne dla sklepu internetowego, dlatego że pozyskuje ruch w witrynie. Istnieje pewna technika, która nazywa się pozycjonowaniem long tail i jest w szczególności polecana dla małych firm, które muszą konkurować z silnymi graczami, jakimi są wielkie firmy. Przeczytaj o tym sposobie pozycjonowania.
Czym jest pozycjonowanie long tail?
Są to tak zwane słowa kluczowe z długiego ogona. Jest to fraza składająca się zazwyczaj z trzech lub więcej słów.
Plusem pozycjonowanie long tail jest to, że długie frazy okazują się bardziej precyzyjne od pojedynczych słów, a co za tym idzie – trafiają do konkretnej niszy rynkowej.
Minusem jest jednak to, że dłuższe frazy są wpisywane przez użytkowników rzadziej niż krótsze słowa kluczowe.
Za pomocą long tail uzyskasz mniej wyników wyszukiwania, ale za to będą one bardziej wartościowe dla Twojego sklepu internetowego.
Czy warto stosować ogólnikowe słowa kluczowe?
Ogólne frazy kluczowe są bardzo ważne. Jednak nie warto pozycjonować się wyłącznie na nie. Internauta, wpisując jedno czy dwa słowa w wyszukiwarkę często szuka jedynie informacji. Nie zawsze będzie zainteresowany naszą stroną.
Pozycjonowanie na te słowa będzie bardzo trudne, ponieważ konkurencja jest ogromna. W organicznych wynikach wyszukiwania mała firma jest na przegranej pozycji.
W reklamach Google Ads ogólnikowe słowa kluczowe będą wiązały się z wysokimi kosztami. Nie masz też pewności, że przebijesz się pośród tylu zapytań, które dotyczą bardzo różnych i odległych od siebie zapytań.
Zwiększenie ruchu w sklepie internetowym za pomocą długiego ogona
Jeśli zaczniesz się pozycjonować na długi ogon, będziesz miał znacznie mniejszą konkurencję do pokonania.
Wiele zyskujesz. Łatwiej będzie Ci utrzymać się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Koszty w licytacji reklamy Google Ads będą o wiele mniejsze niż podczas pozycjonowania się na ogólnikowe wyrażenia.
Kluczem do sukcesu jest to, że pozycjonując się na długi ogon, trafiasz w sedno zapytań użytkowników.
Jeśli razem ze swoim zespołem w firmie celujecie w konkretną niszę rynkową, to wybór precyzyjnych słów kluczowych z długiego ogona będzie dla was idealnym rozwiązaniem.
Miejsca, w których znajdziesz pasujące do Twojego sklepu internetowego słowa long tail
Czy wiesz już, czego potrzebuje Twoja grupa odbiorcza? Jeśli tak, to możesz przejść do działania.
Miej przed oczami swojego idealnego klienta. Może to też okazać się niezwykle pomocne podczas publikowania treści do strony internetowej i tworzenia reklamy w Google Ads.
Jeśli będziesz miał dane o swoim kliencie, takie jak płeć, wiek, zawód czy zainteresowania, znacznie łatwiej trafisz w jego preferencje i przekonasz go do zakupu swoich produktów.
Poznanie wyżej wymienionych danych pomoże Ci myśleć w taki sposób, jak myśli Twój potencjalny klient. Będziesz wiedział, czego potrzebuje i jakie frazy wpisuje w wyszukiwarkę, kiedy szuka Twoich produktów.
Znajdź słowa kluczowe z długiego ogona
W naszej agencji reklamowej sprawdza się planer słów kluczowych. Wykorzystaj go podczas tworzenia kampanii w Google Ads. W ten sposób możesz znaleźć słowa kluczowe powiązane z tymi, których chcesz użyć.
Na tym etapie możesz również zorientować się, ile zapłacisz za jedno kliknięcie (CPC) Twojej frazy.
Czy warto używać słów kluczowych long tail?
Zdecydowanie tak. To szansa dla Ciebie na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Z ich pomocą możesz pozostać na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, nawet bez konieczności korzystania z kampanii reklamowej Google.
Pamiętaj jednak, żeby Twoje treści były naturalne, a nie przesadzone słowami kluczowymi.
Podsumowanie
Zdajemy sobie sprawę, że pozycjonowanie sklepów internetowych to nie lada wyzwanie, ale z naszą agencją reklamową możesz to zrobić szybko i łatwo.
W strategii pozycjonowania na długi ogon można odnieść znakomite rezultaty niskim kosztem. Skorzystaj z tego.
Kiedyś próbowałem pozycjonować swój sklep na własna rękę. Nic dobrego z tego nie wyszło. Jednak w tym temacie pomoc profesjonalnej agencji jest niezwykle istotna.
Pozycjonowanie to proces nudny i żmudny, a do tego wymagający dużej wiedzy w zakresie linkbuildingu. Zwykle samodzielna kampania nie przynosi rezultatów, ponieważ wymaga bardzo dużo systematyczności, a na rezultaty trzeba zawsze trochę poczekać – przy samodzielnej realizacji po 5-10 dniach zwykle brakuje motywacji do dalszej pracy. Jeśli potrzebujesz wsparcia, zapoznaj się z możliwością współpracy na http://www.inbmarketing.pl.