Piksel Facebooka jest bardzo ważnym instrumentem prowadzenia kampanii marketingowych. Jak go uruchomić? Wystarczy zainstalować ten element na stronie internetowej, co z pewnością nie powinno nastręczać większych problemów.
Jakiś czas temu wyjaśniliśmy, czym jest piksel Facebooka i dlaczego warto wykorzystać jego możliwości. Wobec tego tym razem postaramy się wyjaśnić, jak zainstalować to rozwiązanie na swojej stronie internetowej. Należy wykonać kilka kroków w menedżerze reklam na Facebooku oraz w obrębie witryny. Poniżej dokładnie omówimy ten proces.
1. Uruchamiamy menedżera reklam, a następnie klikamy przycisk „Menedżer reklam”, zlokalizowany w lewym górnym rogu. Wybieramy opcję „Piksele”, umiejscowioną w zakładce badania i raporty.
2. Klikamy zielony przycisk „Utwórz piksel” na dole strony. Pojawi nam się kolejne okno, w którym należy wpisać nazwę piksela, składającą się maksymalnie z 50 znaków. Warto też wprowadzić adres strony, którą chcemy monitorować. Kolejnym krokiem jest kliknięcie opcji „Utwórz”.
3. W tym momencie został utworzony nasz piksel. Pozostaje nam jedynie dodać jego kod na stronę, aby cały mechanizm zaczął działać. Mamy trzy możliwości do wyboru.
- Powiąż z platformą partnera
- Zainstaluj kod ręcznie
- Wyślij instrukcję deweloperowi w wiadomości email
Nasz piksel został utworzony, ale to nie znaczy, że już możemy z niego korzystać. Na tym etapie niezbędna jest instalacja na stronie internetowej i konfiguracja.
Jak tego dokonać? Na początek zajmijmy się opcją „Zainstaluj kod ręcznie”.
4. Klikamy w wybraną opcję. Następnie pojawi się okno z czterema krokami. W pierwszym kroku zawarta jest informacja o tym, w którym miejscu strony należy skopiować kod piksela. Krok drugi zawiera kod. W kroku trzecim domyślnie ustawiona jest opcja automatycznego dopasowywania informacji. Chodzi o dane, które część klientów już wcześniej udostępniła naszej firmie, co przydaje się podczas kampanii remarketingowych. Ostatni, czwarty, krok umożliwia sprawdzenie, czy nasz piksel Facebooka działa poprawnie.
5. Kopiujemy kod znajdujący się w kroku drugim. Następnie otwieramy wnętrze strony internetowej, by wkleić kod do każdej z zakładek. Pamiętajmy o tym, by kod piksela został wklejony do kodu każdej z podstron. Wystarczy edytować plik z indeksem głównym strony, na przykład wykorzystując do tego notatnik. Po otworzeniu pliku z kodem strony, wklejamy skopiowany wcześniej kod piksela do sekcji „head”, między znacznikiem otwierającym, a zamykającym sekcję. Informację na ten temat odnajdziemy we wspomnianym wcześniej kroku pierwszym. Następnie trzeba zapisać zmiany i ponownie wgrać plik na serwer, czym zaktualizujemy naszą stronę internetową.
6. Na koniec możemy sprawdzić, czy nasz kod faktycznie znajduje się na stronie i czy działa prawidłowo. Wystarczy jedynie kliknąć prawym przyciskiem myszy na dowolnym miejscu strony i wybrać „Wyświetl źródło strony”. Otworzy się konsola, na której odnajdziemy sekcję „head”. Właśnie tam powinien znajdować się kod piksela.
7. Pozostaje już tylko przetestowanie wprowadzonych zmian. Wracamy do menedżera zdarzeń, w którym utworzyliśmy piksela. W czwartym kroku wypełniamy puste pole, wpisując adres naszej strony internetowej, a następnie klikamy zielony przycisk „Wyślij ruch testowy”. Chwilę później powinna wyświetlić się informacja o tym, iż piksel jest już aktywny. Klikamy opcję „Kontynuuj”, a następnie „Gotowe”.
Obecnie Wiele stron działa w oparciu o system WordPress. Warto jest zatem wspomnieć, jak zainstalować piksel Facebooka dla tego typu witryn. Proces ten nieco się różni, w porównaniu do instalacji na innych stronach, ale jest również jest prosty i nieskomplikowany.
1.
Na początek wybieramy menedżer zdarzeń na Facebooku i przechodzimy do opcji „Piksele”. Otworzy się skonfigurowane wcześniej okno, a na jego lewej stronie zlokalizowany jest kod identyfikatora piksela. Należy skopiować ten kod.
2.
Otwieramy kokpit naszej strony w systemie WordPress. Z listy na lewej stronie wybieramy zakładkę „Wtyczki”, a następnie „Dodaj nową”. W kolejnym oknie pojawi się wyszukiwarka po prawej stronie, w którą wpisujemy hasło „Piksel”. Spośród odnalezionych wtyczek wybieramy „Pixel Your Site”.
3.
Instalujemy wyżej wymienioną wtyczkę. Po aktywacji wybieramy ją i wklejamy kod identyfikacyjny naszego piksela w okno „Add Your Facebook Pixel ID”. Na koniec zapisujemy zmiany, klikając przycisk „Save Settings”, umiejscowiony na dole strony. Wcześniej należy zaznaczyć opcję „Activate Plugin General Settings”.
4.
W tym przypadku również możemy kontrolnie sprawdzić działanie piksela. Po upływie około 10 minut przechodzimy do menedżera zdarzeń. Powinny być zarejestrowane pierwsze aktywności, związane z naszą obecnością na stronie. Jeżeli nasze działania na stronie pozostawiły ślad, oznacza to, że wszystko funkcjonuje jak należy.
Jak widać, instalacja piksela Facebooka nie jest trudnym ani pracochłonnym zadaniem. Tym bardziej warto wykorzystać to rozwiązanie, gdyż jest ono podstawą do prowadzenia skutecznych kampanii remarketingowych.