Loading...

Piksel Facebooka – czym jest i co trzeba o nim wiedzieć?

Wykorzystanie piksela Facebooka jest koniecznością, jeżeli jesteśmy obecni na tym portalu i chcemy prowadzić skuteczne kampanie reklamowe. Czym jest to narzędzie i jakie jest jego znaczenie?

 
piksel
 
Piksel Facebooka jest narzędziem analitycznym, które umożliwia monitorowanie zdarzeń na naszej stronie internetowej oraz gromadzenie informacji na temat jej użytkowników. Innymi słowy, możemy dowiedzieć się, jak internauci zachowują się na naszej stronie internauci oraz z jakich urządzeń korzystają podczas odwiedzin.
 
Istotą piksela Facebooka jest optymalizacja reklam pod kątem użytkowników i zarazem odpowiednie rozdysponowanie naszego budżetu marketingowego. Mechanizm ten, analizując zachowanie konkretnego użytkownika, przypisuje mu konkretną reklamę. Na podstawie danych, zbieranych przez piksel, mamy możliwość stworzenia różnych grup odbiorców, co można następnie wykorzystać przy remarketingu.
 
Łatwo się domyśleć, że piksel jest niezwykle użytecznym narzędziem marketingowym. Co trzeba o nim wiedzieć? Poniżej omówimy jego najważniejsze cechy.
 

Czym jest piksel?

 
Na początek spójrzmy na piksel od strony technicznej. Jest on w istocie bardzo prostym kodem, który Facebook generuje automatycznie. Kod piksela składa się z dwóch części: podstawowej oraz zdarzenia. Możemy pobrać go w menedżerze reklam. Skopiowany skrypt należy wkleić do kodu strony internetowej, co uaktywni działanie piksela na naszej stronie.
 

Monitorowanie konwersji

 
Możemy na bieżąco pozyskiwać informacje o tym, jak użytkownicy zachowują się na naszej stronie. Wobec tego piksel Facebooka umożliwia nam bieżące monitorowanie konwersji. Niezwykle istotny jest fakt, że algorytm Facebooka wyróżnia dwa rodzaje zdarzeń: standardowe i niestandardowe. Wyodrębniamy 9 zdarzeń standardowych oraz nieskończoną ilość zdarzeń niestandardowych.
 
Zdarzenia standardowe są następujące:

  • wyszukiwanie,
  • wyświetlenie zawartości,
  • pozyskanie kontaktów,
  • dokończenie rejestracji,
  • dodanie do koszyka,
  • dodanie do listy życzeń,
  • sprawdzenie informacji o płatności,
  • przejście do kasy,
  • dokonanie zakupu.

 
Jeżeli chcemy śledzić którekolwiek z wyżej wymienionych zdarzeń, powinniśmy zmodyfikować kod piksela, który jest zamieszczony na naszej stronie. Tak jak wyjaśniliśmy wcześniej, kod ten składa się z dwóch części. W tym kontekście interesuje nas kod zdarzenia. Każdemu ze standardowych zdarzeń przypisano odpowiedni kod, który trzeba umieścić w kodzie piksela.
 
Konwersje niestandardowe możemy tworzyć według własnego uznania. Wykorzystują one reguły URL oparte na wskazanych słowach kluczowych. Są nieco łatwiejsze w konfiguracji od zdarzeń standardowych, gdyż nie jest konieczne wprowadzanie dodatkowego kodu. Ich konfiguracja odbywa się na poziomie menedżera reklam Facebooka.
 

Remarketing

 
To jedna z najważniejszych możliwości, jakie oferuje nam piksel Facebooka. Zgromadzone przez niego dane mogą posłużyć nam do przeprowadzania kampanii remarketingowych, czyli kierowania reklam do internautów, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę.
 
Takie reklamy mogą być w dużym stopniu spersonalizowane, a zarazem skuteczne. Istnieje możliwość skierowania określonego przekazu w stronę konkretnego użytkownika. Jak działa to w praktyce? Jeżeli ktoś wyraził zainteresowanie danym produktem, na przykład dodając go do koszyka, to w najbliższym czasie zobaczy reklamę dotyczącą tego właśnie artykułu.
 

Tworzenie grup odbiorców

 
Im więcej osób zobaczy naszą reklamę, tym większe będą szanse na sprzedaż. To oczywiste, że widzą ją internauci, którzy polubili już naszą stronę, ale jak dotrzeć do większego grona osób? Z pomocą przychodzi piksel Facebooka.
 
Dzięki niemu możemy tworzyć tzw. grupy podobnych odbiorców. W ich skład wchodzą osoby o cechach podobnych do naszych użytkowników. Przy tworzeniu grupy podobnych odbiorców uwzględnia się takie parametry jak płeć, wiek czy zainteresowania. Nowo powstała grupa stanowi zatem bazę osób, które potencjalnie mogą być zainteresowani naszą działalnością. Kolejne reklamy są kierowane w jej stronę, co może skutkować sprzedażą. Poruszaliśmy ten wątek przy okazji omawiania zarządzaniem reklamami na Facebooku.
 

Optymalizacja reklam

 
Piksel umożliwia nam monitoring interakcji, jakie użytkownicy podejmują w witrynie, po obejrzeniu reklamy na Facebooku. Jak można wykorzystać uzyskane w ten sposób informacje? Przede wszystkim możemy posłużyć się nimi do optymalizacji reklam, aby były one jeszcze bardziej atrakcyjne dla użytkowników. Dzięki pikselowi Facebooka wiemy, kto dokładnie klika w reklamy, więc możemy udoskonalić nasz przekaz pod kątem najbardziej aktywnych odbiorców.
 

Piksel nie ogranicza się do użytkowników Facebooka

 
Piksel Facebooka gromadzi informacje o każdym użytkowniku odwiedzającym witrynę, niezależnie od tego, jak się na niej znalazł. Nie ma znaczenia, czy osoba odwiedzająca trafiła na stronę poprzez wyszukiwarkę, media społecznościowe, czy po prostu po wpisaniu jej adresu w przeglądarkę. Jest to istotny fakt, który należy podkreślić, ponieważ można spotkać się błędną opinią, iż piksel działa tylko w odniesieniu do internautów, którzy trafiają na stronę za pośrednictwem Facebooka.

2019-12-12T10:03:11+01:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.