Jak prowadzić marketing biura rachunkowego? Strategia działań będzie zależała od tego, jakich klientów chcemy pozyskać.
Możemy wyróżnić 2 rodzaje firm, które mogą stać się Twoimi klientami:
1. firmy, które dopiero co rozpoczęły swoją działalność i szukają księgowej
2. firmy, które współpracują już z biurem rachunkowym, ale z jakiegoś powodu chcą zmienić swojego usługodawcę.
„Nowe” firmy, które szukają księgowej
Jest to rodzaj firm, która nie współpracowała wcześniej z innym biurem rachunkowym, a więc nie ma porównania i jest „łatwiejsza do zdobycia”. Takie firmy zazwyczaj szukają księgowej wśród poleceń swoich znajomych lub po prostu poprzez wyszukiwarkę Google. I to jest właśnie to miejsce, w którym powinna pojawić się Twoja firma. W tym przypadku marketing biura rachunkowego będzie zdecydowanie prostszy.
Zainwestuj w kampanię w wyszukiwarce Google, aby potencjalni klienci, widzieli właśnie Ciebie, gdy rozpoczną poszukiwania biura rachunkowego.
Firmy, które współpracują z biurem rachunkowym, ale chcą to zmienić
Sytuacja komplikuje się, jeśli chcemy dotrzeć do drugiego rodzaju firm. Jaki to klient? Taki, który już kiedyś wybrał biuro rachunkowe, współpracował z nim i z jakiegoś powodu zdecydował się zmienić tę firmę na inną. Kampania w wyszukiwarce Google też może przynieść pożądane efekty, jednak powinieneś zastanowić się nad bardziej rozbudowaną kampanią i skupić się na budowaniu zaufania do Twojej marki.
Co zrobić, aby klient wybrał Twoje biuro rachunkowe?
Szukając nowego biura rachunkowego Twój potencjalny klient zacznie od wyszukiwania w Google, trafi na Ciebie i prawdopodobnie wyśle zapytanie o ofertę. Przygotujesz ją, wyślesz i… na tym kontakt się urwie. U klienta mogą pojawić się wątpliwości: czy aby na pewno moja księgowa jest taka zła?Marketing biura rachunkowego w praktyce
Jeśli chcesz, aby Twoja oferta doczekała się odpowiedzi, zadbaj o klienta, nawiąż z nim relację. Po wysłaniu oferty nie zostawiaj jej samej sobie: wyślij maila z pytaniem, czy dotarła, z przypomnieniem, z zaproszeniem na spotkanie… Bądź obecny i gotowy na współpracę.
To jednak nie gwarantuje sukcesu, bo nadal może się okazać, że Twój potencjalny klient zostanie przy swoim obecnym biurze rachunkowym.
Strategia budowania zaufania do Twojej firmy
Co zrobić, jeśli sama „rozmowa” z klientem nie wystarczy? Zbuduj zaufanie do Twojej marki, daj swoim potencjalnym klientom jakąś wartość i pokaż, że warto z Tobą współpracować.
O tym, jak to zrobić opowiada ekspert marketingu internetowego, Michał Janiszek, w powyższym wideo. Zainteresowany?