Loading...

Layout strony internetowej, który zapewnia dopływ leadów – 5 pomysłów

Chcesz regularnie generować leady sprzedażowe przy pomocy strony internetowej? Poznaj 5 pomysłów na przyjazny internautom i skuteczny do generowania leadów layout strony www.

 
layout strony internetowej
 
Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa powinna zapewnić nam stały dopływ leadów sprzedażowych. Na co należy zwrócić uwagę, jeśli chcemy, by nasza witryna rzeczywiście spełniała powyższą funkcję? Okazuje się, że kluczowy jest layout strony www.
 
Jak zdefiniować layout? Można stwierdzić, że jest to po prostu układ graficzny. Pojęcie to odnosi się zarówno do tradycyjnych publikacji w formie „papierowej”, takich jak gazety czy ulotki, jak i do fragmentów rzeczywistości wirtualnej, czyli witryn internetowych. Layout strony www określa zatem rozmieszczenie elementów na stronie oraz jej szatę graficzną.
 
Można wyodrębnić różne sposoby pozyskiwania leadów za pomocą strony internetowej. Zdarza się, że w zamian za pozostawienie danych, oferujemy użytkownikom ebooki, szkolenia lub zapisy na newsletter. Jednak nawet najbardziej wartościowe treści nie przyniosą spodziewanego efektu, jeśli nasza witryna nie będzie zachęcać do odwiedzin. O czym trzeba pamiętać, gdy chcemy w ten sposób generować leady?
 
Internauci działają bardzo szybko i decydujące jest pierwsze wrażenie. Jeśli po upływie kliku sekund nie będzie jasne, czego można spodziewać się na danej stronie, szybko zostanie ona zamknięta. Trzeba zadbać o to, aby witryna dostarczała dobrych wrażeń estetycznych, a właśnie za to odpowiada jej layout.
 
Przedstawimy 5 pomysłów, które można wykorzystać, tworząc layout strony www, sprzyjający pozyskiwaniu leadów.
 

Minimalizm

 
Minimalizm jest obecnie jednym z najpopularniejszych trendów w projektowaniu stron internetowych. Jego istotę można określić paradoksalnym z pozoru określeniem: „mniej znaczy więcej”.
 
Podstawą tego trendu jest uproszczenie strony w możliwie maksymalnym stopniu. Należy usunąć zbędne elementy, ograniczając się do niezbędnego minimum. Dotyczy to nie tylko zawartości witryny, ale także jej kolorystyki. Dobrze jest ograniczyć wykorzystaną ilość kolorów, poprzestając na dwóch lub trzech. Niech nasza strona będzie prosta i nieskomplikowana.
 
Co osiągniemy, wykorzystując minimalistyczny layout? Przede wszystkim użytkownicy nie będą rozpraszani przez zbędne elementy. Ponadto, dzięki przejrzystości strony, łatwo będzie odnaleźć poszukiwane zasoby. Dobrze widoczne będą również wezwania do działania, takie jak formularze do zapisu na newsletter albo do pobrania ebooka. W minimalistycznej witrynie nikt nie będzie czuł się zagubiony, a to sprzyja generowaniu leadów.
 

Whitespace

 
Tłumacząc to pojęcie na język polski, otrzymalibyśmy określenie „biała przestrzeń”. W środowisku internetowym jego znacznie jest jednak nieco szersze. Whitespace jest przestrzenią, która oddziela od siebie elementy strony www. Jest to zatem po prostu pusta przestrzeń.
 
Choć może się to wydawać zaskakujące, puste przestrzenie bardzo pozytywnie wpływają na odbiór strony internetowej. Przede wszystkim sprawiają wrażenie przestrzenności w witrynie i co za tym idzie, niwelują uczucie ścisku panującego pomiędzy poszczególnymi elementami jej treści. Dzięki zastosowaniu dodatkowych przestrzeni, są one zdecydowanie bardziej czytelne.
 
Whitespace eksponuje najważniejsze fragmenty strony i pozwala czytelnikowi skoncentrować swoją uwagę właśnie na nich. Jednym z takich elementów mogą być przyciski call to action., Jeżeli zamieścimy formularz na pustym polu, szanse na jego wypełnienie będą bardzo duże, gdyż będzie dobrze widoczny. Możemy spodziewać się całkowicie odmiennych rezultatów, jeżeli zlokalizujemy go wśród innych opcji, równie mocno przyciągających uwagę.
 

Struktura strony

 
Wcześniej podkreśliliśmy, że użytkownicy sieci nie lubią marnować czasu. Zazwyczaj każdy z nas chce zdobyć pożądaną informację, gdy tylko uruchomi odpowiednią stronę. Taki proces nie powinien wymagać zbyt wiele działania ani myślenia. Krótko mówiąc, w witrynie wszystko musi być jasne na pierwszy rzut oka. Pamiętajmy o tym, tworząc layout strony, która ma generować leady.
 
Elementy zawarte na stronie muszą być rozmieszczone w sposób spójny i logiczny, aby łatwo można było zlokalizować każdy z nich. Warto jest rozważyć dwie opcje architektury witryny.
 
Grid based layouts – w tym układzie elementy są symetrycznie uporządkowane w kolumny, sekcje i pola. Takie ich rozmieszczenie sprawia, że strona jest estetyczna i zarazem przejrzysta.
 
F-pattern design – Liczne badania wykazały, że podczas przeglądania stron, internauci zazwyczaj skanują je wzrokiem, poczynając od lewego górnego rogu strony, a następnie kierując się niżej. W efekcie ludzkie oko odbywa po ekranie „wędrówkę”, której „szlak” przypomina literę „F”. Zgodnie z tym stylem, najważniejsze elementy strony są rozmieszczane właśnie w tych sektorach, na które użytkownicy zwracają największą uwagę.
 
Jeżeli zastosujemy jeden z powyższych formatów rozmieszczenia treści, możemy być spokojni o to, że każdy użytkownik odnajdzie interesujące go informacje. Wizyty na naszej stronie będą owocne dla internautów i dla nas. Wystarczy zlokalizować w odpowiednich miejscach opcje, które wykorzystujemy do generowania leadów, a nikt ich nie przeoczy.
 

Layout a kolorystyka

 
Odpowiedni wybór barw jest ważny, ponieważ przy pierwszym kontakcie ze stroną internetową to właśnie kolory najbardziej rzucają się w oczy. Prawidłowy dobór palety barw pozytywnie wpływa na odbiór strony i znacznie ułatwia obsługę.
 
Kolorystyka witryny powinna przykuwać uwagę, ale jednocześnie nie może męczyć oczu. Świetnie sprawdzają się po prostu czarne litery na białym tle, ale w grę wchodzą również inne warianty. Dobrze jest wykorzystać kontrastujące ze sobą kolory tła i liter, dzięki czemu tekst będzie czytelny.
 
Pamiętajmy o tym, że choć kuszące jest zastosowanie żywych i jaskrawych kolorów, to lepiej zrezygnować z nich na rzecz stonowanych i subtelnych barw. Intensywne kolory można wykorzystać do wyszczególnienia ważnych dla nas opcji, takich jak przyciski call to action.
 

Czcionka i akapity

 
Publikowany w sieci tekst musi być czytelny. Taki efekt pomogą uzyskać minimalizm oraz whitespace, ale to nie wszystko, o czym powinniśmy pamiętać. Sporą rolę odgrywa również styl pisma oraz formatowanie tekstu.
 
Dobrana czcionka powinna oddawać charakter naszej strony. Należy wskazać taki jej rodzaj, który będzie łatwy w odczytaniu. Najlepsze są standardowe czcionki, takie jak Arial lub Verdana. Dobrze jest wybrać dwa style, główny oraz pomocniczy. Jeden z nich można wykorzystać w menu, a drugi w tekście. Takie rozróżnienie korzystnie wpłynie na przejrzystość witryny. Pamiętajmy jednak o tym, że obydwa style muszą ze sobą współgrać. Ważna jest także wielkość liter. Nie mogą być zbyt małe, ponieważ ciężko będzie je odczytać, ani zbyt duże, bo to może sprawiać wrażenie przeładowania treścią.
 
Odpowiednie formatowanie tekstu zapewni jego czytelność. Należy stosować nagłówki, pogrubienia, interlinie oraz wyrównanie tekstu do lewej strony. Zamieszczajmy tekst w taki sposób, aby znajdował się w centralnej części witryny. Tak zlokalizowany materiał bardzo łatwo jest odczytać.
 

Przyjazny layout zapewni leady

 
Strona internetowa powinna służyć zarówno jej właścicielowi jak i użytkownikom. Jest użyteczna dla nas jako generator leadów, a dla internautów stanowi źródło informacji. Formując jej layout pamiętajmy o tym, że efektem naszego działania ma być stworzenie takiego fragmentu wirtualnej rzeczywistości, który będzie zachęcał do odwiedzin i interakcji. Jeśli uda się to osiągnąć, pozyskiwanie leadów stanie się bardzo łatwe.

2019-11-05T09:53:31+01:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.