Pozycjonowanie stron jest już standardem. Większość z nas wie, że aby być widocznym w sieci, trzeba postawić na SEO. A jak jest z pozycjonowaniem lokalnym? Kiedy się na nie zdecydować? Podpowiadamy!
Co to jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie stron to szereg działań, których celem jest wypromowanie witryny w taki sposób, by w wynikach wyszukiwania na bliskie branży frazy, znalazła się jak najwyżej. SEO pozwala na wypromowanie zarówno strony firmy, jak i oferowanych przez nią produktów lub usług. Zazwyczaj wykorzystuje się słowa kluczowe, które są ściśle powiązane z ofertą.
Czym będzie więc pozycjonowanie lokalne? To będą takie działania, które mają na celu wypromowanie strony na frazy wzbogacone o wybraną lokalizację. Istotne jest to, by wzrosła widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania dla słów kluczowych związanych z lokalizacją. Oczywiście działania te są zarówno związane z optymalizacją on-site, jak i aktywnością off-site. Pozycjonowanie Google Maps szerzej omawia Pozycjonowanie.Blog, wskazując branże, które szczególnie powinny pomyśleć o takim rozwiązaniu. Dla kogo jest ono dobrym wyjściem?
Pozycjonowanie lokalne strony – dla kogo?
Lokalne pozycjonowanie zaleca się dzisiaj wszystkim firmom, jednak w szczególności powinny o nim pomyśleć osoby, których zasięg działania jest lokalny. Oznacza to, że w przypadku niektórych firm, których biznes jest ogólnopolski, jak np. sklep z odzieżą online, nie będzie to do końca trafne postępowanie. Inaczej, jeśli jest to butik stacjonarny, w którym zakupy da się zrobić również przez Internet. Wówczas zarówno SEO ogólnokrajowe, jak i lokalne, będzie doskonałym wyborem. Warto w takiej sytuacji pozycjonować witrynę zarówno na frazy ogólne, jak i lokalne.
Zwłaszcza że Google kładzie nacisk na personalizację i regionalizację wyników wyszukiwania. Dobrze jest więc z tego skorzystać i prowadząc biznes stacjonarnie, wybrać pozycjonowanie lokalne SEO. Dzięki temu osoby z okolicy dowiedzą się, że dana firma działa. W dużej mierze pomaga w tym założenie wizytówki w Google Moja Firma. Jednak to nie wszystkie działania, na jakie warto postawić.
Nawet działając tylko i wyłącznie lokalnie oraz stacjonarnie, dzisiaj dobrze jest posiadać stronę internetową. Ona pozwala na znacznie więcej niż wizytówka Google Moja Firma. Przede wszystkim dzięki własnej witrynie można wykorzystać znacznie więcej fraz kluczowych, zarówno ogólnych, jak i lokalnych. Content, który można zamieścić na własnej stronie, pomaga w wypozycjonowaniu strony w wynikach organicznych. Staje się też doskonałym sposobem na zdobycie uwagi nie tylko klientów, ale też internautów, których mogą zaciekawić opublikowane treści. Ich wizyty na stronie również wpływają na jej widoczność w sieci.
Okazuje się więc, że pozycjonowanie lokalne stron przydaje się nie tylko firmom, które prowadzą biznes lokalnie, ale również tym, które działają hybrydowo. Każdy stacjonarny sklep może mieć swój odpowiednik w sieci. Bywa, że choć sklep zaczyna online, to z czasem stawia na działalność również w terenie. Wówczas same działania ogólnokrajowe to za mało. A co z biznesami online? W przypadku sprzedaży produktów pozycjonowanie lokalne może być zbędne, jednak jeśli oferuje się usługi, to warto pomyśleć i o frazach lokalnych.
Kiedy postawić na pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne w Google jest dzisiaj bardzo ważne. Przede wszystkim pozwala na wykorzystanie wielu różnorodnych fraz, w tym tych long tail. Poza tym, faktem jest, że przynosi szybkie efekty, bowiem i konkurencja lokalnie jest znacznie mniejsza. A to, co powinno zainteresować wszystkie firmy, które działają lokalnie, to fakt, że dzięki pozycjonowaniu lokalnemu generuje się często ruch, który odznacza się wysokim współczynnikiem konwersji.
Materiał zewnętrzny