...

Jak realizować marketing eksportowy i reklamować swoje produkty na nowych rynkach?

Globalizacja umożliwia zdobywanie nowych rynków zbytu, w tym również zagranicznych. Kluczem do sukcesu nie jest jednak samo wprowadzenie produktu na rynek, lecz przede wszystkim jego efektywne promowanie. W tym celu należy podejmować spójne działania marketingowe, dbając między innymi o komunikację z klientem.

Jakie są główne zasady marketingu eksportowego?

Wprowadzając produkt na rynek zagraniczny, nie można zapomnieć o bardzo ważnym elemencie, jakim jest marketing eksportowy. Działania należy zaplanować, zanim jeszcze towary znajdą się w zasięgu potencjalnych klientów. Najistotniejsze jest opracowanie strategii marketingowej oraz określenie budżetu, jakim dysponuje firma. Najważniejsze zasady eksport marketing to:

  • komunikacja z klientem w jego języku – wszelkie informacje o produkcie powinny być podane w języku kraju, do którego ten trafia. Ważne jest zachowanie poprawności ortograficznej i gramatycznej, gdyż błędy świadczą o braku staranności i lekceważeniu klienta,
  • dopasowanie materiałów reklamowych do kultury kraju, do którego trafia produkt – należy skupić się przede wszystkim na obyczajach, tradycjach oraz usposobieniu obywateli,
  • komunikacja z klientem za pośrednictwem portali społecznościowych – dotyczy zwłaszcza produktów skierowanych do młodszych klientów,
  • udostępnienie danych, które pozwolą na identyfikację firmy – dotyczy przede wszystkim przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe,
  • określenie zasad dokonywania zwrotów i reklamacji – klienci muszą wiedzieć, jak postępować w przypadku, gdyby produkt okazał się wadliwy lub nie spełniał ich oczekiwań.

Marketing tradycyjny a marketing eksportowy

Marketing eksportowy czerpie z marketingu tradycyjnego, jednak wypracowuje również inne metody promowania produktów oraz kładzie nacisk na inne aspekty związane z promocją. Przed wprowadzeniem na rynek zagraniczny własnych towarów, należy stworzyć materiały reklamowe w języku obcym, które zachęcą klientów do dokonania zakupów. Co ważne, wiele krajów wprowadza regulacje dotyczące konieczności udostępniania informacji o danych produktach w języku urzędowym. Ponadto w działaniach promocyjnych istotne jest korzystanie z portali zagranicznych, wiele firm tłumaczy również swoją stronę internetową na język obcy. Wszystko po to, aby potencjalny klient mógł zapoznać się ze specyfiką produktu, promocjami czy innego rodzaju ofertami producenta. 

Komu powierzyć export management?

Działania z zakresu export management mogą realizować osoby, które posiadają wiedzę z zakresu sprzedaży i wprowadzania produktów na nowe rynki. Najczęściej robią to specjaliści od sprzedaży we współpracy z tłumaczami, marketerami, prawnikami i specjalistami od logistyki. Marketing eksportowy, a także export management wymagają opracowania spójnej koncepcji, dostosowując się do budżetu, jakim dysponuje firma. Należy pamiętać, że początkowo działania marketingowe i sprzedażowe pochłaniają znaczące sumy, jednak celem jest przede wszystkim zapoznanie klienta B2B i B2C z produktem, co w przypadku nasyconego rynku sprawia niemałe trudności.

Źródło: https://warszawskagm.pl/eksport-marketing/

Dodatkowe usługi outsourcingowe z zakresu export management’u

Export management to nie tylko zarządzanie sprzedażą i kanałami dystrybucji. To także zarządzanie promocją i marketingiem na nowych rynkach. Firmy świadczące takie usługi pomagają w wielu czynnościach, takich jak:

  • pozycjonowanie strony www,
  • budowanie spójnego, pozytywnego wizerunku marki,
  • tworzenie materiałów reklamowych w sieci (filmy, reklamy display),
  • prowadzenie profili w social media,
  • wdrożenie działań z zakresu remarketingu,
  • planowanie reklamy TV, radio, OOH,
  • planowanie i realizacja strategii PR.

Kluczowe jest ustalenie priorytetów klienta, a następnie zaproponowanie konkretnych rozwiązań. Ważna jest także reklama wizualna, którą może być na przykład umieszczenie grafiki na ciężarówkach typu TIR lub na bilbordach. W firmach specjalizujących się w export management pracują osoby z odpowiednim przygotowaniem merytorycznym oraz doświadczeniem w prowadzeniu kampanii zagranicznych. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.