...

Jak budować markę, czyli szkolenia marketingowe z zarządzania marką

Posiadanie rozpoznawalnej i cieszącej się renomą marki jest ważne dla przedsiębiorstw, ponieważ wzmacnia lojalność klientów, zwiększa przewagę konkurencyjną, pozytywnie wpływa na wyniki finansowe i pozwala prowadzić ekspansję na nowe rynki. Dowiedz się jakie szkolenia marketingowe pozwolą Ci dowiedzieć się jak zarządzać marką.

Marka jest ważnym elementem identyfikacji i budowania zaufania wśród klientów. Przedsiębiorstwa, które mają silną markę, są bardziej widoczne i lepiej postrzegane niż te, które tego nie mają. Marka jest też czynnikiem, który może wpłynąć na wzrost sprzedaży i zwiększenie zysków przedsiębiorstwa, a silna marka umożliwia łatwiejsze wejście na nowe rynki i zdobycie uwagi klientów. Ogólnie rzecz biorąc, posiadanie rozpoznawalnej i cieszącej się renomą marki jest kluczowe dla sukcesu przedsiębiorstwa, ponieważ pozwala mu budować i utrzymywać trwałe relacje z klientami, a także wzmacniać swoją pozycję na rynku. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców chce poznać zasady budowania rozpoznawalności i renomy marki. Służyć temu mogą szkolenia z zarządzania marką (brand management).

Czytaj też: Na czym polega zarządzanie marką?

Szkolenia marketingowe z zarządzania marką

Posiadanie silnej marki to cel i marzenie niemalże każdego marketera czy przedsiębiorcy. Rozpoznawalna marka, która cieszy się renomą i uznaniem klientów to nie tylko wyższe przychody i zyski, ale też doskonały sposób zabezpieczenia się przed konkurencją. Zbudowanie rozpoznawalnej marki wymaga wielu lat pracy, rozwoju produktu, a następnie komunikacji z rynkiem z konsumentami. Konkurenci chcący wejść w naszą niszę rynkową mają dużo cięższe zadanie, jeśli udało nam się stworzyć markę znaną i lubianą w danej kategorii. Jakie więc szkolenia marketingowe warto zrealizować, gdy chcemy sprawnie zarządzać marką?

Jeśli chodzi o szkolenia marketingowe w celu sprawnego zarządzania marką, to warte rozważenia są następujące opcje:

  • Brand Management. Kurs skoncentrowany na strategii i taktyce zarządzania marką, pomagający w rozwoju i utrzymaniu jednolitej i spójnej tożsamości marki na rynku. Pozwala dowiedzieć się czym jest marka, jak wygląda jej proces budowania i cykl życia, jakie są sposoby pomiaru kondycji marki oraz pozycjonowania na rynku.
  • Content Marketing. Szkolenie na temat tworzenia i publikowania wartościowych treści w celu budowania świadomości marki i angażowania klientów. Polecane zwłaszcza markom obecnym w Internecie, gdzie możliwość budowania relacji poprzez wartościowe treści są właściwie niczym nie ograniczone. W szkolenia z content marketingu dowiemy się między innymi jak prowadzić bloga, jak tworzyć treści, mierzyć jej konsumpcję i zaangażowanie użytkowników.
  • Marketing Mix Strategy. Kurs na temat strategii marketingowej i jej elementów, takich jak produkt, cena, dystrybucja i promocja, aby pomóc w ulepszeniu i dostosowaniu strategii marketingowej do potrzeb marki. Pozwala zrozumieć najważniejsze składowe decydujące o sukcesie komercyjnym produktów i usług. Szkolenia marketingowe poświęcone miksowi marketingowemu to od lat święty gral marketingowców.
  • Public Relations. Szkolenie na temat budowania i utrzymywania pozytywnych relacji z mediami, opiniotwórcami i społecznością, aby wspierać wizerunek i reputację marki. Pozwala przygotować strategię dotarcia do przedstawicieli opiniotwórczych mediów i dzięki relacjom zyskać możliwości prezentowania swoich produktów, usług bądź marki.
  • Customer Experience Management. Kurs marketingu na temat zarządzania doświadczeniem klienta, ukierunkowany na identyfikowanie i ulepszanie punktów kontaktu z klientami, aby zwiększyć lojalność i przywiązanie do marki. Skoncentrowany na mierzeniu satysfakcji klienta, rozumieniu jego ścieżki dotarcia do produktu lub usługi, a następnie złożenia zamówienia. Obejmuje też tematy obsługi posprzedażowej, serwisu, reklamacji itp.

Wszystkie te szkolenia są ważne, ponieważ pomagają właścicielom marki w lepszym zrozumieniu i wykorzystywaniu różnych narzędzi i strategii marketingowych do budowania i utrzymania silnej tożsamości marki na rynku.

Szkolenia, kursy i konferencje marketingowe

Gdzie znaleźć wiedzę z marketingu? Opcji zapoznania się z trendami w marketingu i znalezienia rozmaitych szkoleń, kursów, studiów czy konferencji marketingowych jest całkiem sporo. Warto polecić między innymi:

  • Akademie i szkoły biznesu. Wiele prestiżowych szkół biznesu, takich jak Wyższa Szkoła Handlowa czy Akademia Leona Koźmińskiego, oferuje specjalistyczne szkolenia marketingowe dla profesjonalistów, ale przede wszystkim kierunki studiów pozwalające na dogłębne poznanie marketingu. Jeśli więc wiążemy swoją przyszłość z marketingiem studia oferowane przez te uczelnie mogą być dobrym wyborem.
  • Serwisy szkoleniowe. Szkoleń, kursów i konferencji poświęconych marketingowi szukać możemy również w serwisach szkoleniowych, a więc na stronach publikujących informacje o nadchodzących wydarzeniach w danej dziedzinie. Warty polecenia jest Eventis.pl z osobną kategorią na wydarzenia marketingowe, ale też serwisy takie jak LinkedIn Learning czy Courses Finder.
  • Instytuty i stowarzyszenia branżowe. Organizacje takie jak Instytut Marketerów, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego czy Polska Izba Handlu i Dystrybucji oferują szkolenia i konferencje branżowe, które pomagają specjalistom z marketingu w uaktualnieniu wiedzy i umiejętności. Często koncentrują się one na konkretnych branżach, takich jak e-commerce czy media, co pozwala też nawiązać ciekawe kontakty zawodowe.

Wybór odpowiedniego szkolenia, kursu lub konferencji zależy od indywidualnych potrzeb i celów każdej osoby lub firmy. Ważne jest, aby wybrać opcję, która odpowiada naszym potrzebom i pozwala uzyskać wymagane umiejętności i wiedzę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.