Jeżeli pracujesz w branży, która adresuje swoje produkty lub usługi do odbiorców B2B, zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak istotne jest generowanie leadów. Proces ten może przysparzać pewnych trudności, dlatego należy podchodzić do niego we właściwy sposób.
Rzecz w tym, aby skoncentrować swoją aktywność w generowaniu leadów na dwóch poziomach. Pierwszy z nich to budowanie wizerunku marki godnej zaufania, marki, od której kupuje się z przyjemnością. Istotą aktywności na drugim poziomie jest przełożenie wszystkich działań wizerunkowych na generowanie leadów. Zatem jak podejść do tego tematu? Co zrobić, aby leady systematycznie do nas wpływały?
Kampania oparta o lejek sprzedażowy
Nasze doświadczenia jasno wskazują, że dobre efekty przynosi prowadzenie kampanii opartej o lejek sprzedażowy. Na samej górze lejka znajduje się rozpoznawalność marki oraz zasięg. My zdecydowanie preferujemy rozpoznawalność. Co prawda przy zasięgu nasze posty wyświetlają się maksymalnie dużej ilości osób, ale z częstotliwością jednego wyświetlenia na osobę. Tymczasem przy rozpoznawalności marki konkretny użytkownik widzi ten przekaz dwa lub trzy razy.
Generowanie leadów sprzedażowych
Kampania lead ads, czyli kampania nakierowana na pozyskiwanie leadów kontaktowych, jest kolejnym etapem naszego lejka sprzedażowego My często pozyskujemy leady poprzez oferowanie darmowej wiedzy w postaci ebooków. Prosimy odbiorców o imię, nazwisko, adres email oraz numer telefonu. Dlaczego wymagamy tych danych, skoro można ograniczyć się tylko do adresu poczty elektronicznej? Po prostu w ten sposób znacznie łatwiej jest wyselekcjonować osoby, które faktycznie mogą wykazać zainteresowanie współpracą.
Radzimy, by zawsze zaczynać działania od pracy nad szeroką grupą odbiorców. Następnie należy schodzić niżej do zaangażowania społeczności, a na koniec przejść do budowania bazy kontaktów osób, które potencjalnie będą zainteresowane współpracą. To nie koniec pracy, ponieważ trzeba jak najszybciej obsłużyć zdobytego leada, poprzez nawiązanie kontaktu.
Zapraszamy do obejrzenia powyższego wideo, w którym Michał, nasz ekspert marketingu i sprzedaży, przedstawia cały proces w przystępny sposób. Zachęcamy także do komentowania i dzielenia się swoimi doświadczeniami w pozyskiwaniu leadów.