...

Czym zajmują się agencje Social Media?

Prowadzisz firmę i zastanawiasz jak zwiększyć efektywność swoich działań? Warto pomyśleć o zatrudnieniu profesjonalnej firmy zajmującej się social mediami. Przeczytaj poniższy wpis, aby dowiedzieć się w jakich działaniach może wspomóc profesjonalna firma, jakie jest cel takiej współpracy oraz jakie może dawać korzyści.

Rodzaje agencji marketingowych

Na rynku można rozróżnić wiele rodzajów agencji marketingowych. Najczęściej kategoryzowane są one w zależności od:

  • specjalizacji,
  • czasu działania,
  • rodzaju świadczonych usług.

a) Agencja Full Service – gwarantuje obsługę wszystkich usług koniecznych do kompleksowego funkcjonowania reklamy. Opiera się o tradycyjny model biznesowy i oferuje klientom promocję media relations, copywriting.

b) Agencja talentów –  to organizacja, która łączy różne talenty, aby stanowić jak najbardziej kreatywny zespół. Dobór talentów w tym rodzaju agencji wiąże się często ze świadczonymi formami przekazu reklamowego, aranżacji, scenerii, jak również nośników medialnych.

c) Butiki kreatywne – skupiają są wokół jednego, rozpoznawalnego „kreatora”. Liczba osób w zespole jest bardzo ograniczona. Obsługują one wielu reklamodawców i agencji reklamowych.

d) Agencja a la carte – podmiot świadczy swoje usługi na rzecz reklamodawców średniej wielkości i dopasowuje je do potrzeb klienta. Zajmuje się realizacją usług kreatywnych, planowaniem mediów oraz wybieraniem lokalizacji danej reklamy.

e) Agencja „z notatnika”- to najczęściej jednoosobowa firma, która tworzy kreacje przez wyspecjalizowanych pracowników z rynku reklamowego. Działalność oparta jest przede wszystkim na sieci kontaktów i znajomości.

W czym może pomóc agencja social media?

Agencja Social Media powinna być wielokanałowym wsparciem dla danej firmy. Może się ona zająć:

  • prowadzeniem kampanii reklamowych,
  • Social Media,
  • działaniami Web design oraz tworzeniem stron www,
  • pozycjonowaniem strony,
  • projektami graficznymi,
  • współpracą z blogerami,
  • marketingiem rekomendacji.

Oczywiście można wybrać tylko niektóre z zadań, którymi ma zająć się profesjonalna firma.

Cel współpracy z agencją marketingową

Celem współpracy jest poprawa efektywności działań firmy, a co za ty idzie zwiększenie sprzedaży danego produktu lub usługi. Do agencji marketingowych najczęściej zgłaszają się firmy, które mają konkretny cel. Powinien być on wyszczególniony na początku współpracy. Może to być zwiększenie rozpoznawalności marki, sprzedaż produktu online, współpraca z influencerami. Warto określić dokładnie mierniki tej współpracy, aby wszyscy byli w pełni zadowoleni.

Co ważne warto pozostawić tzw. wolną furtkę w pracy agencji, aby miała ona możliwość realizacji swoich pomysłów.

Korzyści ze współpracy z agencją

Jeżeli cel współpracy z agencją został jasno określony, to można się spodziewać, że przyniesie ona firmie takie korzyści jak:

  • Doświadczonych profesjonalistów, którzy będą prowadzić działania dla marki
  • Oszczędność czasu – prowadzenie działań marketingowych wymaga sporo czasu
  • Pozytywne wyniki sprzedażowe
  • Zdalną współpracę – dzięki temu nie trzeba często spędzać czasu na spotkaniach stacjonarnych

Dzięki agencjom marketingowym otrzyma się dokładny plan działania oraz spis realizowanych promocji. Agencja daje możliwość łatwiejszej współpracy z takimi mediami jak telewizja, radio, billboardy. To wtedy po stronie agencji również są kwestie organizacyjne takich działań.

Dodatkowo agencje marketingowe często muszą się dokształcać i poznawać reklamowe trendy. Dzięki temu pracownicy przekładają swoją wiedzę na działania w sieci. Prócz tego niektóre  agencję prowadzą mini szkolenia dokształcające swoich partnerów biznesowych, tak aby wzrastała również świadomość działań, które mogą być prowadzone.

Co waszym zdaniem jest ważne podczas prowadzenia mediów społecznościowych dla firmy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.