Prowadzenie firmy w Polsce nie jest łatwe. Choć co roku wiele osób rozpoczyna swoją działalność, to niestety 1/3 z nich upadnie w ciągu pierwszego roku. Obecnie sytuacja na rynku jest jeszcze trudniejsza i wiele branż dopiero podnosi się po pandemii koronawirusa. Pojawia się więc pytanie, czy np. prowadząc małą firmę, trzeba też stawiać na reklamę?
Reklama dźwignią handlu
Pewnie nie raz słyszeliście frazę „reklama dźwignią handlu”. Trzeba przyznać, że pomimo upływu lat jest ona nadal aktualna, choć sytuacja na rynku jest jeszcze trudniejsza. O ile samo założenie działalności nie jest skomplikowane, tak utrzymanie się na rynku wręcz przeciwnie. Należy zdawać sobie sprawę, że nie wystarczy już tylko dobra jakość usług. Trzeba też postawić na ciekawą formę reklamy. Wiadomym jest, że mając małą firmę trudno mieć duży kapitał. Na szczęście dobra reklama nie musi być bardzo droga. Doskonałym tego przykładem jest nowoczesna reklama wizualna.
Reklama wizualna – niezbędna i skuteczna
Każda firma potrzebuje reklamy. Prawda jest taka, że aby utrzymać się na rynku rzeczywiście trzeba zainteresować duże grono swoim towarem czy usługami. Aby to zrobić, należy zainwestować w reklamę wizualną. Skuteczna jest zarówno reklama indoor, jak i outdoor. Ta pierwsza umieszczana jest wewnątrz firmy czy w budynkach użytku publicznego. Świetnym przykładem takiej reklamy jest potykacz reklamowy czy ekspozytor. Taka reklama musi być odpowiednio przygotowana i nacisk powinien być kładziony przede wszystkim na treść, która może być uzupełniona grafiką. Należy tak zaprojektować reklamę, by dzięki niej potencjalny klient mógł skojarzyć ją z Waszą firmą. Ale aby reklama dotarła do większej grupy osób, musi być też interesująca. Nie można zapominać o budowaniu swojego wizerunku, który musi być spójny. Dobrym wyborem jest też reklama outdoor. Są to np. billboardy, czy też plakaty bądź standy reklamowe. Jednak w przeciwieństwie do reklamy indoor specyfika reklamy zewnętrznej jest inna. Otóż tutaj nacisk kładziony jest przede wszystkim na grafikę i liczy się to, by reklama była maksymalnie interesująca. Ważna jest też obróbka techniczna materiałów, dzięki której można uzyskać najlepszy efekt i wydruk najwyższej jakości. Tutaj warto poznać usługi firmy Antare.
Jaka reklama będzie jeszcze skuteczna dla małej firmy?
Jak już wiecie nowoczesna reklama to absolutne must have dla każdej małej firmy. Ale to nie wszystko. Otóż należy też zainwestować w reklamę online. Do tego celu można wykorzystać media społecznościowe. Prowadzenie swojego fan page’u na Facebooku to świetny wybór. Na stronie możecie umieszczać nowości produktowe, ale też informacje na temat promocji. Aby zachęcić osoby do polubień, można przygotować różne konkursy. Zasady w tym przypadku powinny być proste, a mianowicie osoby, które polubią Wasz profil mogą wygrać określoną nagrodę. Dla pozostałych możecie zaoferować choćby zniżki. Koszty takiej inwestycji w żadnym wypadku nie będą wysokie. Ale rzeczywiście w ten prosty sposób można dotrzeć do dużego grona klientów. Skoro wspomnieliśmy już Wam o tym, dlaczego warto organizować konkursy w mediach społecznościowych, to musimy też wspomnieć o gadżetach reklamowych. Wiadomo, iż mając małą firmę nie ma się dużego kapitału, stąd należy wybierać takie rozwiązania, które nie będą kosztowne. Wśród gadżetów reklamowych doskonale sprawdzają się kubki. Można też postawić na długopisy. Oczywiście musi się na nich znaleźć nazwa Waszej firmy i np. adres strony internetowej. Długopisy możecie dołączać do ulotek. W ten sposób siła przekazu będzie skuteczniejsza.
Wnioski
Nawet mając małą firmę, trzeba inwestować w reklamę. Trzeba jednak pamiętać o kilku zasadach, a mianowicie reklama musi być dostosowana do rodzaju działalności. Liczy się także obróbka materiałów, która musi spełniać najbardziej restrykcyjne normy jakościowe. Można postawić na druk cyfrowy albo sublimacyjny. Reklama musi być też ciekawa dla potencjalnego odbiorcy i niewątpliwie nie powinna być dwuznaczna. Przekaz powinien być jasny, zrozumiały i czytelny.