Publikujesz wideo na Facebooku lub You Tube? To świetne rozwiązanie, ale trzeba pamiętać o tym, że każdy z tych serwisów ma swoją specyfikę. Kluczowym pojęciem jest cykl życia wideo, które powinieneś znać. Zapoznaj się z poniższym wideo aby przekonać się, czy nie popełniasz błędów w trakcie swoich działań.
Jeżeli rozmawiamy o filmach, pomiędzy dwoma wyżej wspomnianymi serwisami istnieje jedna podstawowa różnica. Wyznacza ją cykl życia wideo. Na Facebooku wspomniany cykl kończy się wraz ze spadkiem zasięgów organicznych, podczas gdy na You Tube panuje zupełnie inna sytuacja. Tutaj wszystko zależy od jakości contentu. Jeżeli wideo jest wartościowe, internauci nigdy nie zapomną o naszym materiale. Ten temat przeanalizowaliśmy już w innym artykule, z którym również warto się zapoznać.
Tym razem posłużymy się konkretnym przykładem…
Parę lat temu nakręciliśmy miniserial dla jednego z naszych klientów – salonu mody ślubnej. Następnie opublikowaliśmy ten materiał w serwisie You Tube. Była to dosyć prosta produkcja, ale podejmowała ponadczasowy temat i rozpowszechniliśmy ją we właściwy sposób. Jaki był tego rezultat? Serial do dzisiaj cieszy się sporą popularnością, a ilość jego wyświetleń bije na głowę produkcje telewizyjnych stacji komercyjnych! Taki efekt zapewniły nam dwa czynniki. Po pierwsze, stworzyliśmy wartościowy content, a ponadto wybraliśmy odpowiednią platformę. Wątpliwe, czy taki poziom popularności udałoby się osiągnąć, gdyby nasz miniserial został opublikowany na Facebooku. Po prostu wybór You Tube sprawił, że udało się maksymalnie wydłużyć cykl życia wideo.