Content marketing jako generator leadów – 7 wskazówek

Content marketing nie służy tylko poprawie widoczności naszej strony internetowej w Google oraz kreowaniu wizerunku marki. Odpowiednio wykorzystany, może być bardzo skutecznym narzędziem stałego generowania wartościowych leadów sprzedażowych.

 

content marketing jako generator leadów

 

Wydaje się oczywiste, że content, czyli treść zamieszczana na stronie internetowej, wpływa na to, jak internauci postrzegają nas i naszą działalność. Tworzenie contentu nie ogranicza się tylko do działań wizerunkowych. Pamętaj o tym, że content marketing jest powiązany ze sprzedażą, co omówiliśmy w innym artykule. Część zasobów każdej strony internetowej zawsze jest ogólnodostępna, ale możemy również zamieszczać materiały dostępne tylko dla tych osób, które wypełnią stosowny formularz. Właśnie tym sposobem można pozyskiwać leady sprzedażowe. Jak robić to skutecznie? Przedstawiamy 7 wskazówek o których warto pamiętać, jeśli chcemy pozyskiwać leady za pomocą content marketingu.

 

  1. Różnorodność treści

 

W content marketingu możemy wyodrębnić wiele form działania. Najpopularniejszymi z nich są ebooki i webinary. Nie należy jednak zapominać o poradnikach, eksperckich artykułach, filmach czy szkoleniach online. Zamiast koncentrować się na jednej formie, lepiej publikować różnorodne materiały. Dzięki temu wzrosną szanse na zaangażowanie większej grupy odbiorców. Rozmaitość form zapewni niesłabnące zainteresowanie ze strony internautów.

 

  1. Wartość edukacyjna

 

W sieci dużą popularnością cieszą się strony, które zapewniają użytkownikom rozwój posiadanych umiejętności. Wiedza jest cennym zasobem, dlatego pamiętajmy o tym, by tworzony przez nas content zawsze charakteryzował się wysoką wartością merytoryczną. Niezależnie od tego, czy udostępniamy szkolenie online, czy ebook, nasz materiał musi być wartościowy z punktu widzenia czytelników. Im większa jest jego użyteczność, tym więcej osób z niego skorzysta. Klienci chętnie pozostawią dane kontaktowe, jeżeli w zamian otrzymają zasób wiedzy, a my tym sposobem pozyskamy leady.

 

  1. Duża dawka informacji

 

Podjęcie decyzji zakupowej poprzedzone jest zazwyczaj gruntownym poszukiwaniem danych dotyczących rozważanego produktu lub usługi. Śmiało można zatem stwierdzić, że zakupy nieodłącznie wiążą się wizytą w sieci. Dzieje się tak, ponieważ Internet zapewnia nam dostęp do nieograniczonych zasobów informacji. Zdarza się nawet, że choć sama transakcja jest planowana w dalszej perspektywie czasowej, potencjalny nabywca chce po prostu pozyskać wiedzę na temat danego rozwiązania. Za pomocą content marketingu mamy możliwość zaspokojenia informacyjnych potrzeb internautów. Zamieszczone na naszej stronie internetowej merytoryczne artykuły i opracowania mogą zachęcić czytelników do zapisu na newsletter. Dzięki niemu nasi użytkownicy będą mogli systematycznie pozyskiwać kolejne dawki treści, a dla nas to kolejny sposób na zyskanie leadów.

 

  1. Odpowiednie działania w odpowiednim czasie

 

Powszechnie wiadomo, że powinniśmy publikować angażujące treści, które będą wartościowe dla czytelników. Problem w tym, że wielu naszych konkurentów również działa w ten sposób. Zatem jak uzyskać nad nimi przewagę? Trzeba podejmować odpowiednie działania we właściwym czasie. Jeżeli udostępnimy poradnik poświęcony rozwiązaniom, które w danej chwili są już przestarzałe, szanse na pobranie go i pozostawienie danych przez użytkowników będą bardzo niewielkie. Efekt będzie jednak zupełnie inny, jeżeli zaoferujemy ebook omawiający obecne problemy i wyzwania w naszej branży. Należy proponować czytelnikom jak najbardziej aktualne i pożądane w chwili publikacji treści.

 

  1. Unikatowa tematyka

 

Oprócz aktualnej tematyki, możemy też podejmować kwestie ponadczasowe i bardziej ogólne. Pamiętajmy jednak o tym, że tworzenie poradnika lub szkolenia online, które podejmują najpopularniejsze i zarazem wielokrotnie omawiane tematy, nie ma najmniejszego sensu. Starajmy się zapewnić dawkę wiedzy, która nie jest dostępna w innych źródłach. Dzięki temu uda się wykorzystać content marketing jako generator leadów.

 

  1. Promowanie contentu

 

Stworzenie wartościowej dla internautów treści, takiej jak ebook lub szkolenie, to dopiero połowa sukcesu. Nawet najlepszy content nie zapewni nam leadów, jeśli nikt będzie mógł go odnaleźć. Właśnie dlatego trzeba promować swoje treści na wszystkie możliwe sposoby. Pomocne jest rozpowszechnianie ich za pośrednictwem mediów społecznościowych. Skutecznymi narzędziami do popularyzowania contentu są także newsletter oraz blog. Wypromowane w ten sposób materiały będą dobrze widoczne w sieci. Dzięki temu skorzystają z nich zainteresowani internauci, co z kolei zapewni dopływ leadów.

 

  1. Sprawdzanie skuteczności contentu

 

Jeżeli regularnie zamieszczamy nowe treści, ale mimo to nie uzyskujemy nowych leadów, jest to wyraźny znak, że należy przeanalizować nasze dotychczasowe działania. Warto jest poznać zdanie czytelników na ten temat. Wystarczy przeprowadzić ankietę, która umożliwi podzielenie się swoją opinią odnośnie dostępnych materiałów. Po zapoznaniu się z jej wynikami może się okazać, że nasi użytkownicy preferują szkolenia w formie wideo zamiast ebooków lub na odwrót. Cykliczne badania opinii internautów pozwolą nam utrzymywać właściwy kurs w prowadzeniu naszego content marketingu, który przyczyni się do systematycznego generowania leadów.

 

Content marketing jako generator leadów

 

Odpowiednio stosowany content marketing będzie stale generował leady sprzedażowe. Nasze treści muszą nieustannie podtrzymywać zainteresowanie ze strony klientów. Jeśli uda się osiągnąć taki stan, nawet jednorazowe działania zaowocują długotrwałym napływem leadów.

2019-07-29T12:05:04+02:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.