...

10 powodów, dla których warto prowadzić marketing na YouTube

Brakuje Ci pomysłu na ożywienie prowadzonych kampanii reklamowych i zwiększenie osiąganych wyników sprzedażowych? Dobre rozwiązanie jest bliżej niż myślisz. Wybierz marketing na YouTube.

Najpopularniejszy na świecie serwis wideo jest jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej większości firm. Swoje kanały mają tutaj zarówno największe globalne koncerny, jak i niewielkie lokalne przedsiębiorstwa. Przekazy reklamowe na stałe zagościły w tym serwisie i przynoszą bardzo dobre efekty dla ich twórców.

Jeżeli ciekawi Cię, dlaczego większość firm wybrało taką formę reklamy i również zastanawiasz się nad takim posunięciem, zachęcamy do lektury niniejszego artykułu. Przedstawimy 10 najważniejszych korzyści, które przemawiają za tym, aby marketing na YouTube był również Twoim wyborem.

Popularność

Kiedy mówimy o YouTube, pierwszym skojarzeniem są filmy. Taki stereotyp jest oczywiście trafny, ale nie określa on pełni możliwości tego serwisu. YouTube to druga pod względem popularności wyszukiwarka internetowa na świecie. Jak łatwo się domyślić, na tym polu ustępuje on jedynie Google, czyli marce, która jest jego właścicielem.

Oznacza to, że każdego dnia korzystają z niego miliony internautów z całego świata. YouTube odwiedzają dosłownie wszyscy – kobiety i mężczyźni, osoby młodsze i starsze, przedstawiciele wszystkich grup zawodowych. Można wyciągnąć z tego prosty wniosek, że Twoi potencjalni klienci również korzystają z tego serwisu. Jest to zatem jedna z platform, za pośrednictwem której możesz do nich dotrzeć.

Marketing na YouTube to podążanie za trendami

Reklama w formie wideo jest obecnie jednym z najpopularniejszych trendów w marketingu, więc nic dziwnego w tym, że przedsiębiorcy kierują swoją uwagę w stronę serwisu YouTube. Być może zabrzmi to trywialnie, ale skoro wszyscy tam są, to Ty również powinieneś wybrać tę drogę. Zwróć uwagę na to, jak popularną rozrywką jest oglądanie filmów w Internecie. Ludzie chętnie je oglądają, a następnie z wielką ochotą komentują. Zatem jeżeli chcesz nadążać za najnowszymi trendami w marketingu, powinieneś obrać ten kierunek.

Wiedza o użytkownikach

Każdy posiadacz konta w serwisie YouTube dysponuje narzędziami analitycznymi, które przydają się do zdobywania informacji na temat odbiorców. Dzięki nim sprawdzisz ilość oraz średni czas wyświetleń filmów, a ponadto dowiesz się wiele o osobach oglądających Twoje wideo. Poznasz ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania, czy rodzaj urządzeń, na których odtwarzane są filmy.

Precyzyjne targetowanie reklam

Wspomniana w poprzednim punkcie wiedza będzie przydatna szczególnie przy targetowaniu reklam. Istnieje opcja skierowania swojego przekazu marketingowego w stronę dokładnie zdefiniowanej grupy osób. Krótko mówiąc, Twój film będzie się wyświetlał najbardziej wartościowym dla Ciebie odbiorcom. Warto dokładnie przeanalizować charakterystykę każdej z grup docelowych. Zwracaliśmy na to uwagę w poprzednim artykule.

Platforma kontaktu z klientami

Internauci chętnie komentują filmy zamieszczane w serwisie YouTube, a co za tym idzie, istnieje duża szansa, że pojawią się zapytania do Ciebie jako właściciela kanału. Dzięki temu zyskujesz kolejną platformę, obok strony internetowej czy mediów społecznościowych, na której możesz wchodzić w interakcje z użytkownikami. Tutaj również możesz udzielać porad i wskazówek. Jeśli tym sposobem pomożesz odbiorcom, zyskasz ich zaufanie, a oni będą skłonni do skorzystania z Twojej oferty.

Marketing na YouTube źródłem emocji i wrażeń

Reklamy w formie wideo są potężnym narzędziem marketingowym, ponieważ oglądanie filmów jest obecnie jedną z najpopularniejszych form rozrywki. Ludzie chętnie je oglądają, bo wideo zapewnia sporą dawkę wrażeń i emocji, których w codziennym życiu czasami po prostu nam brakuje.

Banery, posty na Facebooku, czy zdjęcia nie są w stanie tego zapewnić. Mogą zmusić do chwili refleksji, ale film wywołuje znacznie silniejsze odczucia. Przykładowa osoba spojrzy na fotografię lub przeczyta tekst, ale po chwili o tym zapomni. Tymczasem wrażenia z obejrzanego filmu, który rozbawi lub wzruszy, pozostaną na dłużej. Właśnie takie materiały sprawiają, że ludzie zapamiętują daną markę.

Udostępnienia i zasięgi

Internauci często udostępniają materiały, które zwyczajnie przypadły im do gustu. Wystarczy sprawdzić przysłowiową tablicę na Facebooku, aby się o tym przekonać. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że po zalogowaniu zaobserwujesz mnóstwo udostępnionych filmów.

Musisz mieć świadomość tego, że wiele z nich jest efektem marketingu na YouTube. Ty również zyskasz szanse na to, że twoje filmy będą udostępniane, jeżeli podejmiesz tego typu aktywność. Udostępniane materiały wideo generują duże zasięgi, a to sprawia, że może zobaczyć je bardzo wiele osób. Tym sposobem Twoja marka zyskuje na popularności.

Bodziec do zakupów

Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że decyzja zakupowa jest poprzedzona poszukiwaniem, a następnie analizą informacji na temat produktu albo usługi. Czasami konsumenci posiłkują się opiniami w formie tekstu, ale nic nie działa tak skutecznie jak film. Jeśli prowadzisz marketing na YouTube, możesz zamieszczać referencje od klientów w formie wideo. Skuteczną opcją są także filmy na temat konkretnych rozwiązań, oferowanych przez Twoje przedsiębiorstwo. Nie chodzi jednak o zwykły materiał reklamowy. W takich filmach należy po prostu przedstawić praktyczne zastosowanie produktu. Takie materiały stanowią impuls do zakupów.

Swoboda w działaniu

Możesz zamieszczać filmy o dowolnej tematyce i wcale nie musisz ograniczać się do zwykłej promocji produktów lub usług w formie wideo. Na YouTube bardzo popularne są poradniki, które z jednej strony wskazują sposób rozwiązania określonego problemu, ale jednocześnie stanowią zachętę do zakupów. Interesujące są wywiady oraz wideo eksperckie, które znakomicie budują świadomość marki. Duży wybór opcji sprawia, że możesz wybrać formę, która będzie najskuteczniejsza w przypadku Twojej branży.

Marketing na YouTube to wyższy poziom reklamy

Nie oszukujmy się, stworzenie filmu reklamowego jest zadaniem znacznie trudniejszym niż publikowanie postów na Facebooku lub artykułów na blogu. Wobec tego firma, która prowadzi marketing na YouTube, znacząco zyskuje w oczach potencjalnych klientów. Eksperckie filmy lub wywiady z cenionymi ekspertami w branży przysporzą sporo prestiżu Twojej działalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.