...

Czy dobrze wykonany sklep internetowy to tańszy marketing online?

Teraz dużą popularnością cieszą się działalności prowadzone online. Widać to szczególnie na przykładzie sklepów internetowych, które ostatnimi laty powstawały wręcz masowo. Jak jednak ich wykonanie wpływa na możliwości marketingowe? Czy ma to jakieś znaczenie, pod względem finansowym?

Jak stworzyć sklep internetowy?

Wbrew temu, co wielu sądzi, wykonanie sklepu online wcale nie jest takie proste. Po pierwsze mamy do dyspozycji kilka różnych rozwiązań, jeżeli chodzi o platformy, na których da się działać. Po drugie, jak już coś konkretnego wybierzemy, trzeba jeszcze wszystko przygotować pod działalność, jaką chce się prowadzić.

Samo projektowanie sklepu online wiąże się z dużą ilością pracy, która pociąga za sobą konkretne koszty. W zależności od tego, czy chcemy wszystko stawiać od zera, czy opierać się na konkretnym szablonie, będzie to miało ogromne znaczenie, zarówno jeżeli chodzi o to, ile się zapłaci, jak i to, jakie ma się możliwości modyfikacji. Dobrze zaprojektowany sklep online to podstawa i nierzadko pozwala na późniejsze zaoszczędzenie, choćby na marketingu.

Gdzie założyć sklep online?

Możliwości mamy wiele, choć opierają się one na trzech głównych formach działania. Pierwszym z nich jest założenie strony od początku do końca na dedykowanych serwisach e-commerce, można to też zlecić specjalistom, którzy się tym zajmują, albo skorzystać z gotowych rozwiązań, jakie dają platformy sprzedażowe. W ten sposób sklep internetowy wykonany np. na Shopify (www.wecanfly.pl) pozwala na takie dostosowanie projektu, aby odpowiadał on naszym potrzebom. Można to zrobić samodzielnie, albo zdać się na fachowców.

Jak powinien wyglądać dobrze wykonany sklep online?

Żeby działalność online mogła się rozwijać i przynosić zyski, potrzebni są klienci. Na sukces sklepu wpływa jednak kilka czynników, jak wybór asortymentu, wygląd strony, a także możliwości, jakie daje. Wiedza, że dany sklep istnieje, nie jest wystarczająca. Klient musi nie tylko wejść na stronę, ale jeszcze na niej zostać i chętnie do niej wracać.

Wygląd i funkcjonalności mają więc ogromny wpływ. Dzięki temu pierwszemu strona jest miła dla oka, bogata w odpowiednią paletę barw, zdjęcia, obrazki i opisy. W tym drugim przypadku chodzi przede wszystkim o to, czy korzystanie ze sklepu będzie wygodne. Musi więc pojawić się opcja koszyka, zintegrowanie platformy z systemem płatności, właściwie przygotowane kategorie, które pozwolą na lepsze rozeznanie się w asortymencie i wiele innych. To wszystko będzie miało wpływ na to, czy klienci do nas trafią i co więcej – zostaną na dłużej.

Wykonanie sklepu a koszty marketingu

Jak wykonanie sklepu online wpływa na koszty marketingu internetowego? Okazuje się, że ma to naprawdę duże znaczenie, ponieważ właściwie przygotowana strona ma większe szanse na przebicie się w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie to skomplikowany proces, na który wpływ ma także wygląd strony, czy to jak przygotowane są na nim treści. Jeżeli zadba się o to już na starcie, ma się większe szanse, że potencjalny klient do nas trafi.

Jeżeli strona sklepu jest niedopracowana, będzie wymagała modyfikacji, a więc i większych nakładów finansowych na marketing. Trzeba będzie wówczas naprawić działanie sklepu, zmodyfikować jego wygląd, a także zainwestować w różne formy dodatkowej reklamy.

Każde takie działanie to większe koszty. Inwestując od początku, zaoszczędzimy na reklamie w przyszłości – owszem, będzie ona konieczna, jednak zacznie się opierać jedynie na wspomaganiu firmy, a nie stawianiu wszystkiego od nowa, co pochłonie zarówno czas, jak i pieniądze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.