Facebook, czyli najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy, już dawno przestał być platformą, na której można jedynie udostępniać zdjęcia lub komentować wpisy znajomych. Obecnie serwis ten oferuje nam wiele użytecznych funkcji. Jedną z tych, którym warto poświęcić szczególną uwagę, jest transmisja na Facebooku.
Przyczyny naszej obecności w mediach społecznościowych mogą być różne. Czasami zależy nam na tym, aby popularyzować swojego bloga lub efekty własnej twórczości, w innym przypadku staramy się zachęcić do skorzystania z naszych produktów i usług. Cele zwykle są odmienne, ale łączy je jedna cecha wspólna – skoro działamy w social mediach, zależy nam na tym, aby utworzyć więź z osobami śledzącymi nasz fanpage, a zatem chodzi o stworzenie społeczności.
Mamy do dyspozycji wiele opcji, dzięki którym możemy tego dokonać. Publikacja wpisów albo artykułów na pewno przyciągnie na chwilę uwagę użytkowników, ale może warto byłoby wzbudzić wśród nich wyższy poziom zainteresowania? Przydatnym instrumentem do aktywizowania internautów jest przeprowadzenie transmisji na żywo za pośrednictwem portalu Facebook. Dlaczego warto ją prowadzić? Oto najważniejsze powody.
Brak ograniczeń w działaniu
No może nie do końca. Co prawda trzeba liczyć się z jednym ograniczeniem, ale jest nim tylko i wyłącznie brak dostępu do Internetu. Jeśli zapewnimy sobie nieskrępowaną łączność z siecią, pozbędziemy się trudności.
Nie potrzeba specjalistycznego sprzętu audiowizualnego. Wystarczające są możliwości oferowane przez smartfon, tablet lub komputer stacjonarny, dzięki którym łączymy się z siecią. Transmisja live może odbywać się w dowolnym miejscu o każdej porze. Należy jedynie zadbać o dobre oświetlenie i akustykę lokalizacji, w której prowadzimy transmisję, abyśmy byli widoczni i zarazem dobrze słyszalni dla osób śledzących nagranie.
Podobnie rzecz ma się z odbiorcami. Dla nich również jedyną przeszkodą może być brak dostępu do sieci. Naszą transmisję można oglądać w dowolnym miejscu, w którym możliwe jest nawiązanie łączności z Internetem.
Urozmaicenie treści
Transmisja na Facebooku stanowi interesujące urozmaicenie na tle standardowych wpisów lub udostępnianych materiałów. Powiedzmy sobie szczerze, osoby śledzące profil mogą czuć się nieco znudzone, jeśli nieustannie będziemy publikować te same treści. Nawiązanie z nimi interakcji w czasie rzeczywistym z pewnością uatrakcyjni nasz fanpage. Pamiętajmy, że im bardziej uda nam się zaangażować użytkowników, tym większą uwagę będą zwracać na nasze działania w social mediach.
Popularna forma nauki
Dzisiaj nie uczymy się już tylko z książek. Warto zwrócić uwagę na to, jak wiele wiedzy zawarte jest w materiałach wideo. Wystarczy wejść na YouTube, by przekonać się, ile rzeczy możemy się nauczyć, oglądając różne filmy. Wideo zawsze jest bardziej interesujące od zwykłego tekstu i właśnie dlatego ludzie chętnie uczą się w sposób interaktywny. Taki format treści przyciąga uwagę wielu osób.
Jeżeli chcemy przekazać wiedzę swoim użytkownikom, audiowizualny materiał będzie świetnym rozwiązaniem. Transmitując go poprzez Facebooka, zyskamy jeszcze jedną ważną korzyść. Osoby śledzące nasz fanpage mogą na bieżąco zadawać pytania, na które od razu udzielimy odpowiedzi. Dzięki temu nauka będzie niezwykle efektywna. Prowadzenie szkolenia lub wykładu live poprzez portal społecznościowy rozwiązuje również podstawowy problem natury organizacyjnej. Nie musimy martwić się wynajmowaniem specjalnej sali wykładowej, ponieważ każdy z użytkowników korzysta z przekazywanej przez nas wiedzy w domowym zaciszu.
Transmisja na Facebooku jest sposobem na utrzymanie kontaktu
Zdarza się czasem, że nachodzi nas pewna refleksja, doświadczymy czegoś, albo po prostu doznamy pewnego impulsu do działania. Próbujemy szybko coś stworzyć, by przekazać swoje wrażenia użytkownikom, ale im bardziej tego chcemy, tym trudniej nam się skoncentrować. W niektórych sytuacjach niełatwo jest sformować własne myśli w słowa, aby stworzyć post tekstowy.
Z pomocą przychodzi transmisja na Facebooku. Jeśli poczujemy impuls do działania, możemy natychmiastowo połączyć się z siecią i rozpocząć nadawanie. Dzięki temu nie musimy się obawiać, że zapomnimy o czymś, co chcieliśmy przekazać osobom śledzącym nasz profil. Taki przekaz bywa bardzo emocjonalny, ale jednocześnie jest wyjątkowo autentyczny. Nie obawiajmy się, że ktoś z użytkowników fanpage’a przegapi niezapowiedziane nagranie. Każde z nich można odtworzyć w dowolnym czasie.
Możliwość poznania użytkowników
Transmisja na Facebooku oferuje możliwość lepszej interakcji z użytkownikami niż zwykłe posty i komentarze. Popularną formą takiego działania są pytania i odpowiedzi. W trakcie trwania audycji internauci zadają pytania, a naszą rolą jest udzielanie odpowiedzi. Inna możliwość to sporządzenie listy wcześniej zadawanych pytań, a następnie udzielenie na nie odpowiedzi w formie materiału live. W jednym i drugim przypadku efektem będzie nawiązanie więzi pomiędzy nami a użytkownikami. Oni poznają nas, a my możemy poznać ich.
Budowanie wizerunku eksperta
Wiele osób stara się wykorzystywać media społecznościowe do kreowania wizerunku eksperta, a transmisja na Facebooku może być do tego bardzo skutecznym narzędziem. Wyobraźmy sobie sytuację, w której zajmujemy się pewną dziedziną i często zdarza nam się bywać na różnego rodzaju wykładach i szkoleniach. Wystarczy nagrać krótką transmisję w trakcie lub po takim wydarzeniu i poinformować o tym, jakie tematy były poruszane lub jaką wiedzę i umiejętności nabyliśmy. Dla osób obserwujących nasz fanpage będzie to jasny sygnał potwierdzający naszą aktywność oraz fakt, że nieustannie podnosimy swoje kompetencje.
Pozyskiwanie leadów
Transmisje na żywo mogą również posłużyć jako instrument do pozyskiwania leadów sprzedażowych. Taki materiał niekoniecznie musi być dostępny bezwarunkowo dla wszystkich. Możemy obwarować dostęp do transmisji live wypełnieniem krótkiego formularza, dzięki czemu pozyskamy adresy email osób zainteresowanych naszą działalnością. Tym sposobem zyskamy leady.
Transmisja na Facebooku umożliwia generowanie dużych zasięgów
Komentarze i polubienia dodawane w trakcie transmisji na żywo będą zwiększały zasięgi naszego materiału. Oczywiście dzieje się tak również w przypadku zwykłych postów, ale rzecz w tym, że materiały wideo zazwyczaj cieszą się dużo większym zainteresowaniem, a ponadto chętnie są udostępniane. Dzięki temu nasze treści będą widoczne dla dużej ilości odbiorców, co może zaowocować pozyskaniem nowych fanów. Poza tym warto wspomnieć o tym, że Facebook wyświetla użytkownikom naszego fanpage’a powiadomienie o prowadzonej transmisji. To sprawia, że nikt z użytkowników jej nie przegapi.
Naturalna forma komunikacji
Tradycyjne wpisy szybko są zapominane, ponieważ składają się tylko z grafiki lub ciągu znaków. Za pośrednictwem tekstu albo zdjęć nie zdołamy przekazać uczuć. Możemy symbolizować je za pomocą emotikon, ale tak czy inaczej nikt nie usłyszy naszego głosu ani nie zobaczy mimiki i wyrazu naszej twarzy. Innymi słowy, nie jesteśmy w stanie przekazać naszych emocji.
Inaczej przedstawia się sytuacja z transmisją na żywo. Co prawda ona również jest elementem rzeczywistości wirtualnej, ale śledząc ja, użytkownicy fanpage’a mogą odnieść wrażenie, że prowadzimy z nimi prawdziwą rozmowę. Nasz głos jest dobrze słyszalny i nie ma wątpliwości ku temu, jakie emocje nami targają. Taki przekaz będzie bardziej naturalny i zarazem skuteczny. Przemawiając w trakcie transmisji zdecydowanie łatwiej będzie nam zmotywować użytkowników do działania.