Leżak jest meblem o wręcz banalnej konstrukcji. Mimo to, wydaje się być solidny oraz w pełni funkcjonalny. Dzięki możliwości składania, można zabrać go ze sobą w wiele ciekawych miejsc i cieszyć się z siedzenia w gronie znajomych osób. Wielu producentów tego asortymentu zdołało wpaść na pomysł, jakoby właśnie leżak uczynić świetnym narzędziem marketingowym.
Zdecydowano się więc połączyć funkcjonalność z promocją i stworzono leżaki reklamowe. Dziś w towarzystwie innych gadżetów odgrywają one ważną rolę na różnego rodzaju eventach czy też w miejscach bardzo często odwiedzanych przez ludzi. W poniższym wpisie postaramy się przedstawić najważniejsze cechy tych siedzisk oraz wytłumaczymy, jak w łatwy sposób zbudować na nich wizerunek swojej marki. Zapraszamy!
Historia leżaków reklamowych
Leżaki same w sobie znane są już od wielu dekad. Ich wersja reklamowa może większości osób kojarzyć się z pewną nowością, jednak pomysł na nie również zdążył narodzić się jeszcze w ubiegłym wieku. Dokładniej w latach 80. XX w. rozpoczęto produkcję pierwszych leżaków reklamowych. Już wtedy umieszczano je na plażach, miejscach relaksu czy nawet przy basenach. Z początku robiły to wyłącznie duże jak na tamte czasy koncerny, których celem było jeszcze większe rozszerzenie zakresu swoich usług. Po pewnym czasie używania tych gadżetów zaobserwowano faktyczny wzrost zainteresowania produktami danej marki, co szybko otworzyło oczy tym mniej obeznanym z marketingiem przedsiębiorcom.
Konstrukcja samych leżaków w tamtych czasach nie zmieniła się drastycznie w stosunku do lat współczesnych. Oczywiście, jakość materiału i umieszczonego na nim druku znacznie się polepszyła, ale koncepcja pozostała bez zmian.
Gdzie korzysta się z leżaków reklamowych?
Przedsiębiorcy zamawiający leżak reklamowy wyposażony w ich logo, starają się umieszczać go w jak największej ilości miejsc. Gadżety te mocno zyskały na znaczeniu i stanowią dziś bardzo ważny element promocyjny. Nie działają one co prawda na taką skalę jak reklama w internecie, jednak lokalni mieszkańcy wybierający się na spotkania ze znajomymi, chętnie zdecydują się sprawdzić ofertę umieszczoną na ich siedziskach.
Zakres miejsc, w których obecnie napotkamy na leżaki reklamowe stale się powiększa. Wciąż ich występowanie jest bardzo popularne na plażach i basenach, choć to na imprezach plenerowych pojawiają się one w większych ilościach. Ich obecność da się zauważyć przy stoiskach typu fast-food, zlokalizowanych w kącikach gastronomicznych.
Ogromne ilości gadżetów reklamowych, a w tym właśnie leżaków występują na targach i eventach branżowych. Tam przedsiębiorcy starają się możliwe w jak najlepszy sposób reklamować swoją działalność, a odpoczynek dla nóg jest z pewnością pomocny w tym zakresie. Będąc również przy temacie pracy, siedziska z logo możemy spotkać również w strefach relaksu wielu korporacji. To samo tyczy się wydarzeń sportowych, na których to sponsorzy odgrywają znaczącą rolę.