...

Content marketing i 8 najważniejszych korzyści z jego wykorzystania

Głównym zadaniem content marketingu jest tworzenie wartościowych treści. Takich, które będą atrakcyjne i interesujące dla Twoich odbiorców. Ważne jest również przyjęcie przemyślanej strategii oraz zaplanowanie poszczególnych działań. Marketing treści nie może być działaniem przypadkowym. Dobrze przygotowane treści mogą znacznie zwiększyć  sprzedaż, poprawić wizerunek oraz wpłynąć pozytywnie na Twoją pozycję w wyszukiwarce Google. Poniżej przedstawiam 8 najważniejszych korzyści, jakie płyną z zastosowania content marketingu.

1. Budując wizerunek eksperta – dzielisz się wiedzą.

Jest to jedna z największych korzyści płynących z zastosowania content marketingu. Pisząc  bloga, publikując darmowe e-booki, udostępniając wideo czy podcasty lub prowadząc webinary, budujesz wizerunek profesjonalisty. Pokazujesz, że znasz się na tym, co robisz.  Dzielisz się merytoryczną wiedzą na temat, który interesuje Twoich odbiorców. Wówczas masz bardziej jakościową i lojalną bazę klientów.

2. Odpowiadasz na potrzeby swoich klientów lub wywołujesz je.

Musisz dobrze poznać swojego odbiorcę. Pomoże Ci w tym określenie grupy docelowej oraz zbudowanie persony. Weź pod uwagę m.in. dane demograficzne, zainteresowania, sposoby spędzania wolnego czasu, preferencje zakupowe. Im więcej informacji zgromadzisz, tym bardziej spersonalizowane treści stworzysz. Pamiętaj, że content marketing przyciąga i utrzymuje uwagę jasno określonej grupy odbiorców.

Dlatego poznaj potrzeby swoich odbiorców oraz problemy, z którymi się aktualnie borykają. Odwołaj się do nich w swoim tekście i wskaż rozwiązanie, które przyniesie ulgę. Najlepiej, gdy remedium jest Twój produkt lub usługa.

Pamiętaj, że możesz również postarać się wywołać potrzebę na dany produkt. Jest to trudniejsze zadanie, ale dzięki content marketingu również można go osiągnąć.

3. Content marketing zwiększa zaufanie do Twojej marki oraz sprawia, że Twoi klienci przywiązują się do Twojej marki i stają się lojalni.

Dzięki marketingowi treści masz możliwość zaistnienia w świadomość klienta. Publikując merytoryczne treści, wzbudzasz zaufanie. Sprawiasz, że klienci postrzegają Cię jako eksperta i chętniej korzystają z Twoich usług. W ten sposób przyciągasz klientów do swojej marki. Niech Twój content będzie ciekawy, spójny i wartościowy dla Twojego odbiorcy. Wówczas zbudujesz trwałą więź z klientem. Gdy treść jest atrakcyjna i interesująca dla odbiorców-wybijasz się na tle konkurencji. Przekonujesz klienta do swojej marki oraz zapisujesz się w jego pamięci. Masz też realne efekty w postaci zwiększenia sprzedaży oraz wzrostu współczynnika konwersji.

4. Docierasz do sporej grupy osób.

Stwórz interesującego ebooka i udostępnij na swoim fanpage’u/stronie WWW. Spraw by ludzie dzielili się wiedzą, którą od Ciebie otrzymali-w ten sposób dotrzesz do szerszego grona odbiorców i wzmocnisz swoją pozycję eksperta.

5. Niedużym kosztem zwiększasz sprzedaż.

Content marketing przekłada się również na współczynnik konwersji. Niedrogim kosztem możesz, sprawić, że Twoja marka zostanie zapamiętana. Odbiorca stanie się klientem poprzez zakup towaru lub skorzystanie z usługi. Dodatkowo marketing treści jest tańszy od tradycyjnego marketingu oraz pozwala na optymalizację poniesionych przez Ciebie kosztów.

6. Dobry content pomaga w skutecznym prowadzeniu działań SEO.

Ciekawe i interesujące treści poprawiają statystki Twojej strony www. Co więcej, gdy są zgodne z zasadami SEO, Twoja witryna jest na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Odpowiednio dobieraj słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować oraz umieszczaj je w nagłówku, leadzie, śródtytułach i treści. Pisz teksty, które są zgodne z zasadami webwritingu.

Zamieszczaj w artykule linki wewnętrzne-odsyłasz w ten sposób swojego czytelnika do innych treści znajdujących się na Twojej stronie. Spędza on na niej więcej czasu, dzięki czemu witryna ma lepsze statystyki, co przekłada się na lepsze pozycjonowanie strony internetowej.

To content marketing zgodny z zasadami SEO decyduje o pozycji w wynikach wyszukiwania. Gdy odpowiednio przygotujesz treści, sprawisz, że Twoja strona będzie bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania.

7. Content marketing stanowi świetne uzupełnienie działań marketingowych.

Stosując jednocześnie kilka form marketingu internetowego, możesz uzyskać lepszy efekt. Dzięki prowadzeniu bloga lub publikacji e-booka możesz budować listę mailingową. Co więcej, gdy zaprosisz influencera do współpracy przy tworzeniu bloga, zwiększysz zasięgi i poprawisz statystyki. Ciekawy content przyda się również na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Reklamowane posty, muszą mieć interesującą treści i przyciągającą wzrok grafikę.

8. Wartościowa treść na blogu nigdy nie będzie blokowana przez użytkownika.

Obecnie coraz więcej użytkowników internetu korzysta z programów blokujących reklamy. Sprawia to, że coraz trudniej jest dotrzeć do odbiorcy z reklamą. Nawet gdy przygotujesz świetny przekaz, może on zostać zablokowany przez odpowiedni program. Jednak interesująca i ciekawa treść umieszczona na blogu nigdy nie będzie blokowana. Jest to znaczna przewaga nad reklamami typu pop-up.

Prowadzisz salon kosmetyczny, warsztat samochodowy a może zajmujesz się ubezpieczeniami? W każdej z wymienionych sytuacji możesz stosować content marketing. Nadaje się on do niemalże każdego biznesu. Nie ważne, czy sprzedajesz ubrania, czy prowadzisz restaurację, zawsze znajdzie się temat, który zainteresuje Twoich odbiorców. Wystarczy tylko poznać swoją grupę docelową i skierować do niej odpowiedni przekaz oraz wybrać kanał komunikacji. Wówczas zainteresowanie Twoją marką wzrośnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.