Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne? Badania dowiodły, iż osoby wyszukujące informacje na dany temat w wyszukiwarce klikają w jeden z pierwszych kilku linków, które pojawią się po wpisaniu odpowiedniej frazy. Dlatego największy ruch notują witryny, które po wyszukaniu znajdują się najwyżej na liście. Jedną z najpopularniejszych metod, pozwalających na osiągnięcie takiego rezultatu jest tworzenie tekstów SEO, których zadaniem jest jak najlepsze pozycjonowanie żądanej frazy oraz, co za tym idzie, firmowej strony. Jakie cechy powinien mieć dobry tekst SEO?
- Co to są frazy główne?
- Frazy kluczowe – rozmieszczenie w tekście
- Jak zbudowany jest dobry tekst SEO?
- SEO copywriting – gdzie znaleźć pomoc?
Co to są frazy główne?
Frazy główne to słowa, które cieszą się największą popularnością w danej kategorii tematycznej. Dla przykładu – osoba szukająca potraw z dowozem z dużym prawdopodobieństwem wpisze w okno wyszukiwarki frazę „jedzenie z dowozem [+ miasto]”. Podczas pisania tekstu dobrze jest zawrzeć w nim także frazy pomocnicze, które nakierują algorytmy wyszukiwarki na właściwy trop. Fraza pomocniczą może być nazwa potrawy, dzięki temu efekt wyszukiwania będzie optymalny. Frazy kluczowe powinny pojawić się w newralgicznych miejscach tekstu – w tytule, śródtytułach czy leadzie. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie fraz pobocznych na przykład w śródtytułach drugiego poziomu, co pozwoli na osiągnięcie lepszych wyników.
Frazy kluczowe – rozmieszczenie w tekście
Dla osób rozpoczynających swą przygodę z pisaniem tekstów SEO najrozsądniejszym wyjściem wydaje się jak największe zagęszczenie fraz kluczowych. Jak się jednak okazuje – nie tędy droga. Boty analizujące tekst łatwo zauważą, iż fraz kluczowych jest zbyt dużo i znajdują się za blisko siebie, czego rezultatem będzie spadek strony w rankingu. Dlatego bardziej efektywne są dłuższe teksty, gdyż można w nich rozrzucić więcej fraz kluczowych i poboczne, zachowując odpowiedni poziom i merytoryczność treści. Istotne jest w takim przypadku równomierne rozmieszczenie fraz i unikanie niepotrzebnego ich zagęszczenia. Wszystko można sprawdzić, analizując konkurencję z pierwszych wyników Google. Agencje działające w tym obszarze, zwykle wykorzystują do tego odpowiednie narzędzia.
Jak zbudowany jest dobry tekst SEO?
Nie ma w tym przypadku ściśle określonych reguł, warto jednak pamiętać, iż tekst taki piszemy dla czytelnika, dlatego powinniśmy go przystosować do wygodnego czytania. Najczęściej artykuły SEO zawierają tytuł (w którym dobrze jest umieścić w miarę możliwości frazę główną), a następnie tak zwany lead. Lead to wprowadzenie do tekstu informujące, czego dany artykuł będzie dotyczył. Następnie może (lecz nie musi) znajdować się wypunktowanie śródtytułów. Teksty, które najchętniej czytają osoby odwiedzające stronę, nie powinny być napisane jednym ciągiem, lecz podzielone na przystępnej długości akapity. Taki tekst jest nie tylko łatwo przyswajalny, ale również łatwo można zawrzeć w nim zarówno frazy główne, jak i poboczne oraz zadbać o ich równomierne rozmieszczenie. Artykuł powinien również prezentować merytoryczną treść, która przyciągnie czytelnika na dłużej.
SEO copywriting – gdzie znaleźć pomoc?
Jeśli chcemy zacząć pisać testy pozycjonujące i zainteresował nas SEO copywriting, na Harbingers.io znaleźć można mnóstwo porad i sztuczek, które ułatwią start w tej branży. Również osoby, posiadające już doświadczenie w pisaniu znajdą tam sporo ciekawych rzeczy na temat SEO. Jest to także źródło informacji dla właścicieli firm, jak znaleźć pomoc i zwiększyć sprzedaż oraz zmaksymalizować osiągane rezultaty, korzystając z pomocy fachowców. Pozycjonowanie strony oraz SEO copywriting to jedna z metod, prowadzących do tego celu i warto się nią zainteresować, by wpłynąć na popularność własnej działalności gospodarczej.