Pozycjonowanie sklepu internetowego jest kluczem do osiągnięcia wysokich wyników sprzedażowych. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, nie powinieneś postrzegać Google w kategorii zwykłej wyszukiwarki internetowej. Możesz wykorzystać ją jako fundament, na którym poprowadzisz kampanię marketingową.
Przez pierwsze 7 miesięcy trwania naszej kampanii sklep wygenerował zysk w wysokości 600 000 złotych. Warto podkreślić, że udało się to osiągnąć mimo problemów technicznych, z jakimi przez pewien czas borykał się sklep naszego klienta. Wyszukiwarka Google wygenerowała największą część dochodu. Przekroczył on 142 000 złotych. Jest to duży procent udziału w przychodach. To potwierdza, że ruch organiczny, czyli efekty pozycjonowania, sprowadza bardziej wartościowych klientów, w porównaniu do osób, które robią zakupy poprzez Google Shopping albo Ceneo.pl. Krótko mówiąc, trzeba przywiązać dużą wagę do pozycjonowania, ponieważ dzięki niemu zyskuje się klientów, którzy są skłonni do największych wydatków. W przypadku problemów z pozycjonowaniem polecamy zajrzeć do jednego z poprzednich artykułów, w którym rozłożyliśmy ten proces na przystępne etapy.
Ilość bezpośrednich wejść na stronę była dosyć duża, choć ciężko jest zdefiniować przyczyny takiego stanu rzeczy, ponieważ był to nowy sklep, który wcześniej nie był zbyt intensywnie reklamowany. Niewykluczone, że ruch został wygenerowany przez Facebooka. Bardzo duży ruch osiągnęliśmy dzięki reklamie w sieci wyszukiwania, czyli Google Ads. Jednakże wyniki sprzedażowe oraz ilość transakcji były znacznie niższa, jeżeli porównamy jest z wynikami organicznymi.
Błyskawiczne pozycjonowanie sklepu
Jak doszło do tego, że pozycjonowanie sklepu internetowego dało tak znakomite wyniki sprzedażowe, skoro na jego efekty zazwyczaj trzeba czekać miesiącami? Wynika to przede wszystkim z faktu, że w tym sklepie była dosyć duża ilość produktów. Wobec tego można było skoncentrować się na pozycjonowaniu konkretnych nazw produktów. Jak się okazało, był to klucz do wygenerowania dużej sprzedaży w bardzo krótkim czasie od rozpoczęcia procesu pozycjonowania.
Warto zwrócić uwagę na to, że ogólne frazy kluczowe zazwyczaj generują bardzo duży ruch, który jednak nie przynosi znaczących rezultatów. Gdybyśmy skupili się na takich słowach kluczowych, musielibyśmy rywalizować z dużo większymi sklepami, które są obecne na rynku od dawna. Nietrudno zgadnąć, że nie mielibyśmy szans, by wyjść zwycięsko z takiego starcia.
Podeszliśmy do pozycjonowania sklepu w sposób strategiczny, ale mimo to uzyskaliśmy świetne wyniki w bardzo krótkim czasie. Choć może się wydawać, że tkwi w tym pewna sprzeczność, udowodniliśmy, że jest to możliwe. Jak? Wszystkie sekrety zawarliśmy w wideo, z którym koniecznie trzeba się zapoznać.
Świetne wideo. 🙂