Celem pozycjonowania jest zapewnienie lepszej widoczności serwisu internetowego w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Wykorzystując proste sposoby, jesteśmy w stanie zwiększyć ruch bez podpisywania umowy z agencją reklamową. Dzisiaj przedstawimy 5 wskazówek, które pomogą zwiększyć ilość ruchu organicznego niewielkim kosztem. Wdrażając te rozwiązania, nie tylko poprawimy widoczność, ale także pozycje wybranych słów kluczowych.
- Rozbuduj treść na swojej stornie
Wszyscy dobrze wiemy, że ilość i jakość treści na stronach internetowych ma ogromne znaczenie w kontekście pozycji w wynikach organicznych. Odpowiednio rozbudowane i zoptymalizowane teksty są w stanie zwiększyć widoczność i przyciągnąć nowych odbiorców. Decydując się na rozbudowę serwisu, nie skupiajmy się wyłącznie na nowych artykułach. Uzupełnienie istniejących podstron o wartościowy content może przynieść bardzo dobre rezultaty zaraz po przeindeksowaniu danej podstrony. Pisząc artykuły, zwracajmy uwagę na właściwą optymalizację. Jest ona niezwykle ważna i odpowiednie wyróżnienie ważnych dla nas fraz sprawi, że algorytm lepiej oceni naszą stronę. Jak można przeczytać w wytycznych dla webmasterów, treści, które umieszczamy na portalu, powinny być ciekawe i przydatne dla użytkowników, a nie tylko długie i odpowiednio nasycone słowami kluczowymi.
- Sprawdź słowa kluczowe, które znajdują się na 2 stronie wyników
Bardzo często skupiamy się wyłącznie na nowych słowach kluczowych, zapominając, że zdecydowanie łatwiej wypozycjonować te, które są obecnie na drugiej lub trzeciej stronie wyników. Jak wyszukać takie potencjalnie cenne dla nas frazy? O ile przy małych witrynach proces ten można przeprowadzić ręcznie, to w przypadku stron bardziej rozbudowanych, warto wykorzystać narzędzia takie jak Ahrefs czy Senuto. Dzięki nim dokładnie sprawdzimy, które słowa kluczowe plasują się na pozycjach 11-30 i wdrożymy działania, mające na celu poprawę ich pozycji. Czasami niewielki zabieg optymalizacyjny lub dodanie kilku linków powodują, że frazy z drugiej dziesiątki wskakują na pierwsze pozycje wyników organicznych.
- Przeprowadź kampanię linkbuildingową
Rozbudowałeś treści, jednak efekty nie są takie, jak oczekiwałeś? Czas delikatnie podlinkować naszą stronę. Zdobywanie nowych linków jest o tyle ważne, że pozwala robotom indeksującym na lepsze zrozumienie naszej witryny. Wykorzystując marketing szeptany lub artykuły sponsorowane, jesteśmy w stanie nie tylko poprawić pozycje, ale także skłonić ludzi, by skorzystali z odnośnika i weszli na naszą stronę. Pamiętajmy jednak, by z linkami nie przesadzać. Duża ilość słabej jakości odnośników może sprawić, że osiągniemy efekt odwrotny od zamierzonego. Musimy wiedzieć, że w przypadku linkbuldingu warto stawiać przede wszystkim na wysoką jakość, a nie tylko ilość. Słabej jakości linki nie tylko nic nie dają, ale w skrajnych przypadkach mogą również szkodzić.
- Na co zwrócić uwagę tworząc strony w darmowych kreatorach?
W sieci znaleźć można wiele kreatorów pozwalających budować całkiem ładne strony. Wybierając konkretne rozwiązanie, zwróćmy uwagę, by zapewniało ono dostęp do modyfikacji podstawowych parametrów optymalizacyjnych. Możliwość edycji adresów czy tytułów, to absolutna podstawa, która pozwala budować przyjazne dla wyszukiwarek strony internetowe. Korzystaj za darmo z kreatora stron internetowych umożliwiającego tworzenie szybkich witryn przystosowanych do urządzeń mobilnych. Dzięki temu zyskasz lepsze efekty podczas pozycjonowania. Warto wiedzieć, że obecne kreatory zapewniają możliwość budowania coraz lepszych stron pod kątem kodu, jeszcze kilka lat temu był z tym pewien problem. Obecnie strony przygotowane w kreatorach charakteryzują się bardzo dobrymi parametrami i śmiało można z nich korzystać.
- Zadbaj o lepsze linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne jest ważne zarówno dla użytkowników naszej witryny, jak i dla robotów ją indeksujących. Poprawnie wykonane, zwiększa przepływ mocy pomiędzy poszczególnymi podstronami. Bardzo często linkowanie wewnętrzne jest całkowicie zaniedbane i niespójne. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że dzięki niemu jesteśmy w stanie mocno ograniczyć koszt pozycjonowania. Jak podaje SemStorm, linkowanie wewnętrzne powinniśmy przeprowadzać wyłącznie na podstronach powiązanych tematyczne. Warto więc zadbać o odpowiednią architekturę, która usprawni proces linkowania wewnętrznego i umożliwi łatwiejsze poruszanie się po stronie.