...

Zwiększenie sprzedaży poprzez budowanie wizerunku eksperckiego

Jeżeli chcemy zwiększyć sprzedaż, możemy zastosować w tym celu różne metody. Jedne z nich są bardziej skuteczne, inne mniej. Większość z nich wiąże się z poniesieniem pewnych kosztów, ale można też wyróżnić darmową metodę, która jest niejako pochodną naszych wszystkich działań. Chodzi o zwiększenie sprzedaży poprzez budowanie wizerunku eksperckiego.

Prawda jest taka, że nie liczy się tylko to, co sprzedajemy, ważne jest również to, jak sprzedajemy. Możemy dysponować szerokim asortymentem produktów i usług, ale konkurencja również nie ma z tym problemu. W związku z tym jak sprawić, aby klienci wybierali właśnie nas?

Rozwiązaniem jest odpowiednie przedstawienie naszej osoby. Klienci przy pierwszym kontakcie powinni wiedzieć, że mają do czynienia z prawdziwym fachowcem. Ze względu na ten fakt budowanie wizerunku eksperta powinno być codziennością. Poniżej wskazujemy, o czym należy pamiętać, jeśli naszym celem jest zwiększenie sprzedaży. Uzupełnieniem tego tematu jest jeden z naszych filmów, z którym również
polecamy się zapoznać.

Odpowiednia obsługa

Podstawowym atrybutem eksperta jest wiedza. Jeżeli ją posiadamy, jesteśmy na dobrej drodze do zbudowania takiego właśnie wizerunku. Godne uwagi jest to że, powinniśmy ją zaprezentować już przy pierwszym kontakcie z potencjalnym klientem.

Osoby, które poszukują określonego produktu lub usługi, bardzo często potrzebują rady i wsparcia. Nie ma w tym niczego nadzwyczajnego, ponieważ nikt z nas nie jest fachowcem w każdej dziedzinie, a jednocześnie każdy chce rozsądnie wydać swoje pieniądze.

Właśnie w tej kwestii otwiera się nasze pole do działania. Powinniśmy udzielić klientom merytorycznego wsparcia przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Musimy umieć doradzić, więc niezbędna jest do tego wiedza na temat oferowanych produktów i usług. Im większe pieniądze wchodzą w grę, tym trudniej jest klientowi dokonać transakcji. W związku z tym pamiętajmy, że na każde pytanie należy udzielać wyczerpującej odpowiedzi.

Odpowiednia obsługa może zaprocentować w przyszłości, nawet przy braku sprzedaży w danej chwili. Nic nie stoi na przeszkodzie, by klient, któremu zapewniliśmy fachową obsługę, wrócił przy innej okazji.

Warto przypomnieć, że w dzisiejszych czasach ludzie bardzo chętnie dzielą się opiniami w Internecie. Pozytywne oceny pod naszym adresem z pewnością będą zachęcać potencjalnych nabywców do kontaktu.

Dzielenie się wiedzą

Co świadczy o posiadanej wiedzy przez naukowców lub wykładowców? Przeciętny człowiek zapewne wskazałby na ilość wygłoszonych przez nich wykładów lub napisanych książek.

Z pewnością można to wykorzystać przy budowaniu wizerunku eksperta, który wpływa na zwiększenie sprzedaży. Oczywiście nie jest konieczne wygłaszanie wykładu na wyższej uczelni ani redagowanie publikacji naukowej. Do wyboru są jednak podobne, choć znacznie prostsze i szybsze formy działania.

Jedną z nich jest ebook, zawierający użyteczne i przydatne informacje. Drugą może być szkolenie online, transmitowane za pośrednictwem strony internetowej lub fanpage’a w mediach społecznościowych. Wybór formy jest dowolny, najważniejsze jest to, aby zaproponować odbiorcom porcję wiedzy, którą będą mogli wykorzystać w praktyce.

Co zyskamy w ten sposób? Jeżeli internauci rzeczywiście skorzystają z otrzymanych materiałów, umocnimy swoją pozycję fachowca i wizerunek eksperta. Zyskamy też sympatię, ponieważ udzielimy wsparcia w sposób bezinteresowny. Klienci z pewnością będą chcieli współpracować z takimi osobami. W związku z tym zwiększenie sprzedaży będzie o wiele łatwiejsze.

Strona firmowa

Trzy wyżej wymienione instrumenty są obecnie podstawowymi narzędziami w budowaniu wizerunku eksperta. Należy wykorzystywać każdy z nich w odpowiedni sposób.

Strona internetowa jest miejscem, na której zamieszczamy najistotniejsze informacje dotyczące nas i prowadzonej przez nas działalności. Właśnie tutaj dobrze jest wspominać o ukończonych szkoleniach i podnoszonych kwalifikacjach. W witrynie nie powinno zabraknąć również informacji o posiadanych przez firmę certyfikatach i licencjach. Potencjalny klient, odwiedzający stronę powinien wiedzieć, że spełniamy wszelkie wymogi formalno-prawne.

Blog

Blog firmowy powinien służyć do relacjonowania ważnych wydarzeń z historii firmy. Za jego pośrednictwem możemy dzielić się wiedzą, na przykład w formie artykułów eksperckich. Równie korzystne jest opisywanie interesujących i trudnych przypadków. Tym sposobem udowodnimy, że potrafimy sobie poradzić z każdą sytuacją. Ponadto mamy szansę na to, by zwyczajnie zaciekawić odbiorców.

Profile w mediach w social mediach

Nawiązanie kontaktu oraz więzi z użytkownikami to nie jedyne zalety mediów społecznościowych. W tej sferze toczy się wiele dyskusji na różne tematy, więc mamy możliwość aktywnego uczestnictwa. To również otwiera nam możliwość zaprezentowania swojej wiedzy i doświadczenia. Użytkownicy social mediów, którzy obserwują takie dyskusje, mogą w przyszłości potrzebować artykułów z naszego asortymentu. Jeśli zrobimy na nich dobre wrażenie, to bardzo możliwe, że do nas wrócą.

Nasza działalność w Internecie niesie za sobą wiele korzyści. Możemy zaprezentować siebie jako aktywnych ekspertów, którzy nieustannie rozwijają się, stale podejmując nowe działania. Klienci zawsze chętnie nawiązują współpracę z osobami dynamicznie funkcjonującymi w danej branży.

Zwiększenie sprzedaży poprzez sieciową aktywność

Nie powinniśmy ograniczać naszej aktywności sieciowej do własnych platform, takich jak strona www, blog lub profil w mediach społecznościowych. Równie istotne jest to, aby udzielać się także w innych sferach.

Może się zdarzyć, że potencjalny klient, który będzie zainteresowany skorzystaniem z oferty, zechce uzyskać garść informacji na nasz temat. Strona internetowa firmy lub jej fanpage w social mediach wydają się być bardzo oczywistym kierunkiem poszukiwań, ale właśnie dlatego internauci szukają danych w innych miejscach.

Z tego względu warto jest udzielać się również na innych forach lub portalach internetowych. Dociekliwi użytkownicy sieci właśnie tam będą poszukiwać interesujących informacji. Zyskamy w ich oczach, jeżeli poszukiwania zakończą się sukcesem. W przeciwnym wypadku możemy wiele stracić na wiarygodności, ponieważ będziemy postrzegani nieco zbyt anonimowo. Przedsiębiorcy, o których niewiele można się dowiedzieć, raczej nie zachęcają do nawiązywania kontaktów handlowych.

Wystąpienia na żywo jako sposób na zwiększenie sprzedaży

Nowoczesne technologie informacyjne oraz wszechobecna sieć niewątpliwie są dla nas codziennością, ale nie powinniśmy unikać możliwości nawiązywania tradycyjnych relacji. Jest to bardzo istotne, szczególnie, gdy chcemy budować wizerunek eksperta.

Z pewnością mamy wiele okazji, by dzielić się wiedzą lub doświadczeniami w bezpośrednich relacjach międzyludzkich. Do tego celu warto jest wykorzystywać szkolenia, konferencje lub spotkania branżowe.

Mogłoby się wydawać, że takie same możliwości oferują nam media społecznościowe lub blog. Rzecz w tym, że relacje nawiązywane w świecie realnym są trwalsze i bardziej intensywne. Fachowcy występujący publicznie z pewnością o lepiej zapadają w pamięć niż autorzy nawet najciekawszych artykułów lub postów. Osoby, z którymi uda nam się nawiązać bezpośredni kontakt, w przyszłości mogą do nas wrócić jako nasi klienci.

Współpraca

Gdy mówimy o relacjach, niekoniecznie chodzi tylko o prowadzenie dialogu. Warto jest wchodzić w interakcje poprzez nawiązywanie współpracy.
Współdziałanie z innymi podmiotami zazwyczaj otwiera przed nami nowe możliwości. Możemy nabyć kolejne doświadczenie i dotrzeć do zupełnie nowej grupy odbiorców. Współpraca ze znanymi markami może być również swoistą formą reklamy naszej działalności i eksperckiej wiedzy. Reasumując, sukcesy takiej kooperacji z pewnością będą przyciągały nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.