...

Zwiększ konwersję za pomocą CTA: Najlepsze techniki, aby zachęcić użytkowników do działania

Jeśli prowadzisz marketing w internecie, musisz stosować CTA. To niepozorny zabieg, który w wielu przypadkach okazuje się bardzo skuteczny. Czym tak dokładnie jest CTA? Jak je stosować, aby zwiększać konwersję i angażować użytkowników? Sprawdź!

CTA – co to znaczy?

Czym jest CTA? To skrót rozwijany jako Call To Action, co oznacza wezwanie do działania. Jest to strategia przyciągania uwagi odbiorców używana w internecie. CTA wykorzystuje się w reklamach, na stronach firmowych i landing page, w sklepach internetowych, w artykułach blogowych i w wielu innych miejscach. Jest to proste wyrażenie sugerujące odbiorcy pewną czynność do wykonania – np. dokonanie zakupu, przejście do formularza, pobranie dokumentu, zapisanie się do newslettera, przeczytanie artykułu itp. Najczęściej CTA jest umieszczane w internecie jako aktywny link, przycisk lub banner. Często wyróżnia się formą (np. innym kolorem, wielkością liter), dzięki czemu jest widoczne.

Call To Action – przykłady

Jak w praktyce wygląda Call To Action? Przykłady najprostszych CTA obejmują takie wyrażenia jak „sprawdź”, „kliknij tutaj” czy „poznaj ofertę”. Mogą być jednak bardziej specyficzne, jak np.: „pobierz bezpłatny e-book” lub „zapisz się teraz, aby otrzymać zniżkę”. Czasami stosuje się również CTA w pierwszej osobie liczby pojedynczej (np. „sprawdzam”, „kupuję”, „chcę poznać ofertę”). Badania wskazują, że takie Call To Action często są skuteczniejsze. Wynika to z tego, że zwroty takie jak „sprawdź”, „wejdź”, „kliknij” czy „kup” mogą brzmieć jak rozkazy i nie zawsze są dobrze odbierane.

Dlaczego warto stosować CTA?

CTA należy stosować na każdym etapie lejka zakupowego, ponieważ pomagają skierować klienta w odpowiednią stronę. Dzięki CTA można np.:

  • zachęcić do wejścia na stronę, zapoznania się z ofertą,
  • podtrzymywać zainteresowanie,
  • zwiększyć konwersję,
  • zyskać więcej lojalnych klientów.

CTA pomaga wzbudzić w odbiorcy właściwy impuls i poprowadzić go dokładnie tam, gdzie chciałbyś, żeby się znalazł. Wykazano, że jego stosowanie stymuluje użytkowników internetu do podejmowania określonych działań. Można i warto je stosować wszędzie tam, gdzie komunikujesz się z klientem, a więc: na stronie internetowej, w sklepie, w reklamach, w kampaniach mailingowych, w mediach społecznościowych, a nawet w wyszukiwarce Google.

Skuteczne CTA – jak zachęcić użytkowników do działania

CTA muszą być dopasowane do kontekstu, w jakim są stosowane i celu, jaki mają osiągnąć. Istnieje jednak kilka kluczowych zasad, o których warto pamiętać, tworząc wezwania do działania.

Skuteczne strategie obejmują np.:

  • odwołanie się do korzyści z danego działania – np. „kup ze zniżką” lub „wypróbuj bez zobowiązań”;
  • stworzenie wrażenia tymczasowości – np. poprzez użycie słów takich jak „teraz” czy „dzisiaj”, które sugerują, że oferta jest ograniczona czasowo;
  • zadbanie o graficzne wyróżnienie CTA – najlepiej, aby było ono „klikalne” i widoczne na tle pozostałej treści na stronie;
  • zastosowanie 1 os. l. poj. – w wielu sytuacjach jest ona korzystniejsza niż użycie rozkazującej formy;
  • powołanie się na liczby lub przykłady – np. „dołącz do tysiąca zadowolonych klientów”, co wzmacnia przekaz i oddziałuje na wyobraźnię;
  • używanie tzw. power words – takich jak „gratis” czy „darmowy”, które mimo iż oklepane, z reguły przynoszą oczekiwane skutki.

Należy również pamiętać, że nie zawsze Twoje pierwsze decyzje dotyczące CTA będą skuteczne. Nie oznacza to jednak, że należy z nich zrezygnować! Zdecydowanie lepszym pomysłem jest testowanie różnych wariantów wezwania do działania i analizowanie wyników. Pomoże to znaleźć najskuteczniejszą metodę zachęcenia klienta do wykonania określonej czynności.

Artykuł partnera

Dodaj komentarz

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.