Loading...

Zaufanie do marki jako klucz do skutecznego marketingu

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, dlaczego ich wyniki sprzedażowe są dalekie od zadowalających, chociaż reklamy wydają się działać skutecznie. Otrzymują sporo zapytań dzięki pozycjonowaniu, reklamom na Facebooku lub w Google Ads, ale próżno wypatrywać wymiernych korzyści w postaci zysków finansowych. W wielu przypadkach wszystkiemu winne jest zaufanie do marki, a ściśle rzecz biorąc, jego brak.

 
zaufanie do marki
 
Być może Ty również doświadczyłeś takiej sytuacji, w której wydawałeś sporo pieniędzy na działania marketingowe, ale zyski firmy wcale nie notowały wzrostu. Sytuacja wydaje się być paradoksalna – reklamy generują sporo ruchu i zainteresowania wokół firmy, ale ostatecznie nie dochodzi do sprzedaży. Zapewne zastanawiasz się, gdzie tkwi błąd i myślisz nad zmianą strategii marketingowej, może potrzebny jest inny budżet, inne narzędzia…
 
Zanim podejmiesz decyzję o zmianach, powinieneś uświadomić sobie, że w sprzedaży ogromne znaczenie odgrywa czynnik, którego nie uda się nabyć za pieniądze. Różnego rodzaju kampanie marketingowe pomogą Ci wypracować go jedynie do pewnego stopnia w sposób pośredni. Tym czymś jest zaufanie do marki. W tym artykule wyjaśnimy, jak należy je budować.
 

Zaufanie do marki osobistej, czy do brandu firmowego?

Na początku powinieneś odpowiedzieć sobie na postawione wyżej pytanie. Czy chcesz promować markę Twojej firmy, czy też chcesz, żeby to była Twoja marka osobista, czyli na przykład Twoje imię i nazwisko. Oczywiście jest też trzecia opcja, czyli połączenie tych dwóch strategii, co w rezultacie daje najlepsze efekty.
 
Jeżeli Twoja osoba będzie fundamentem, na którym oprze się marketing marki, to stanie się on tańszy i zarazem bardziej efektywny. Jak to możliwe, aby osiągnąć taki rezultat? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Biznes zawsze robimy z ludźmi, a nie z bezosobowymi firmami.
 

Personal Branding jako niezbędny element zaufania

Promowanie firmy jako instytucji może znacznie utrudniać nawiązywanie relacji handlowych. Brak czynnika ludzkiego zniechęca odbiorców, ponieważ ludzie ufają innym ludziom, a nie organizacjom. Zaufanie pokłada się w Tobie jako sprzedawcy i ekspercie od tego, czym się właśnie zajmujesz, a nie w firmie, która jedynie świadczy takie usługi.
 
Dana firma funkcjonuje dzisiaj, ale jutro może już jej nie być albo może istnieć pod inną nazwą i w innej formie. Tymczasem Ty jako jej właściciel nie zmienisz się z dnia na dzień, nie zmienisz imienia i nazwiska.
 
Podpisywanie się pod działaniami firmy swoim imieniem i nazwiskiem sprawia, że zaufanie do Twojej marki zaczyna wzrastać. Klienci kupują chętniej, bo wiedzą, że stoi za tym ktoś odpowiedzialny. Wiedzą, że jesteś tam Ty, czyli osoba, która dopilnuje tego, aby usługi, które zostaną zamówione, były wykonane z zachowaniem najwyższych standardów jakości. Właśnie w tym przejawia się połączenie personal brandingu z promowaniem własnej firmy.
 

Zaufanie i czynnik ludzki na co dzień

Warto jest dokładnie przeanalizować swój marketing pod tym kątem. Co robisz w przypadku, gdy potrzebujesz zdjęcia, na którym widnieje osoba pracująca przy komputerze? Pobierasz zdjęcie stockowe, które w takiej sytuacji wybrało już bardzo wiele firm, czy raczej bohaterem takiego zdjęcia jesteś Ty sam lub Twój pracownik? Wybór pierwszej opcji z pewnością nie sprawi, że zaufanie do Twojej firmy wzrośnie. Odbiorcy po prostu po raz kolejny zobaczą zdjęcie, które na pierwszy rzut oka wygląda wyjątkowo sztucznie i nienaturalnie. Jednak jeśli na fotografii uwiecznisz zdjęcie zrobione w swojej firmie, natychmiastowo nadasz jej ludzkiego wyrazu.
 
A jeśli chcesz przekazać swoim odbiorcom coś ważnego? Piszesz artykuły lub posty, czy zdecydujesz się na nagranie krótkiego wideo? Teksty pisane nigdy nie wzbudzą tak dużego zaufania jak przekaz audiowizualny. Pamiętaj, że artykuł zawsze może napisać ktoś za Ciebie. Nie ma znaczenia fakt, że zredagujesz go samodzielnie. Pewna część odbiorców zawsze pomyśli w ten sposób. Właśnie dlatego warto jest postawić na film. Nie potrzeba do tego profesjonalnego sprzętu ani wielu godzin pracy. Czasami wystarczające będzie
krótkie wideo, które można nagrać zwykłym smartfonem. Dzięki niemu nikt nie będzie miał wątpliwości, że to właśnie Ty przemawiasz do klientów i to Ty dzielisz się z nimi swoją wiedzą.
 

Podsumowanie

Nie da się prowadzić skutecznego marketingu bez budowy zaufania. Z kolei jeśli chcesz myśleć o zaufaniu, musisz stanąć na czele swojej firmy w pełnym tego słowa znaczeniu. Pamiętaj, że relacje biznesowe zawsze nawiązuje się z ludźmi, więc niezbędne jest, abyś firmował wszystkie działania przedsiębiorstwa własną osobą.

2020-04-24T15:21:06+01:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.