Wizerunek eksperta w social mediach – garść praktycznych porad

Dzięki przemyślanej strategii obecności w social media zbudujesz wizerunek eksperta oraz zdobędziesz zaufanie swoich odbiorców. W jej skład wchodzi publikacja merytorycznych postów, infografik czy eksperckich wideo. Prowadząc grupy, na których będziesz dzielić się swoim doświadczeniem, pozytywnie wpłyniesz na swój wizerunek. Ważna jest też najlepsza jakość publikowanych materiałów. Niech Twoje grafiki oraz zdjęcia mają wysoką rozdzielczość. Zainwestuj w profesjonalną sesję wizerunkową. Pamiętaj jednak, aby Twój wygląd na zdjęciach odpowiadał branży, w której pracujesz. Prowadzisz dużą firmę rachunkową? Postaw na elegancję i klasykę. Jesteś artystą i pracujesz kreatywnie? Pokaż to w swoim wyglądzie, daj się poznać.

Posty eksperckie na LinkedInie i Facebooku

Wizerunek specjalisty zbudujesz m.in. dzięki publikacji merytorycznych treści w mediach społecznościowych. Posty eksperckie publikuj takich social media jak LinkedIn czy Facebook. Powołuj się na sprawdzone informacje,  udzielaj konkretnych, merytorycznych lub praktycznych wskazówek w formie tipów, z których możesz stworzyć serię postów na dany temat. Publikuj też tutoriale, które pomogą rozwiązać dany problem i pokażą Twoją szeroką, popartą doświadczeniem, wiedzę na dany temat. Na Facebooku dobrze sprawdzą się także posty z nowinkami z Twojej branży. Dzięki temu pokażesz, że jesteś na bieżąco z wszystkimi newsami. Operuj konkretami, podawaj  liczby, odwołuj się do statystyk i badań naukowych. Merytoryczną wiedzę możesz przekazać również w formie infografiki zarówno na Facebooku, jak i LinkedInie. Jest to dość atrakcyjna forma komunikacji.

Posty eksperckie powinny edukować społeczność oraz dawać realną wartość swojemu czytelnikowi. Tworząc interesujące atrakcyjne treści, możesz liczyć na udostępnienia i komentarze. Zwiększysz w ten sposób zasięg postów oraz poprawisz swoją rozpoznawalność w social media.

LinkedIn i jego specyfika

LinkedIn skupia ekspertów, którzy nawiązują relacje biznesowe oraz publikują merytoryczne artykuły. Jak więc zbudować wizerunek eksperta za jego pomocą? Zacznij od uzupełnienia profilu. Ważne jest nie tylko wykształcenie, ale i otrzymane rekomendacje czy potwierdzone umiejętności. Udostępniaj treści o profesjonalnym, biznesowym charakterze. Pisz, tak by wzbudzić ciekawość, która zostanie zaspokojona po przeczytaniu całej aktualizacji. Używaj stylu konwersacyjnego i wywołuj dyskusje. Komentuj i udostępniaj wysokiej jakości ciekawe wywiady lub artykuły. Dodatkowo w swoich postach możesz umieszczać ofertę swojej firmy, w tym opis produktów i usług. Pamiętaj, aby być aktywnym użytkownikiem LinkedIn – polecaj, komentuj i udostępniaj wartościowe treści innych osób. Niech znaczna część Twoich materiałów będzie związana z Twoim życiem zawodowym.

Wizerunek eksperta zbudujesz również dzięki profesjonalnym artykułom publikowanym na LinkedIn Pulse lub inspirującym prezentacjom udostępnianym na Slideshare. Są to oddzielne części portalu LinkedIn, na których znajdziesz wiele interesujących materiałów.

Wideo a wizerunek eksperta

Wideo przemawia bardziej do naszej wyobraźni niż tekst lub grafika. Dzięki dynamicznej formie przekazu możesz w ciekawy sposób przedstawić merytoryczną wiedzę. Ten format możesz wykorzystać nie tylko na You Tube, ale również na innych portalach społecznościowych na przykład na Facebooku czy LinkedInie.

Wykorzystuj dostępną na Facebooku funkcję „transmisji na żywo”.  Ta forma przekazu nadaje się idealnie do publikacji podsumowań tygodnia lub miesiąca. A co więcej jest to format wspierany przez Facebooka, dzięki czemu osiąga znacznie większe zasięgi niż wideo opublikowane w tradycyjny sposób. Postaraj się zebrać najistotniejsze informacje z Twojej branży i przekaż je w atrakcyjnej formie. Podczas transmisji możesz również odpowiedzieć na pytania swoich fanów lub przekazać im merytoryczną wiedzę. Dzięki temu przyciągniesz uwagę swoich odbiorców i pokażesz, jaki jesteś naprawdę. Pamiętaj, że autentyczność to podstawa.

Jak prowadzić profil na portalu społecznościowym, aby zbudować wizerunek eksperta?

Profil w social media to idealne miejsce do pokazania, nad czym aktualnie pracujesz, a także do pochwalenia się nowymi szkoleniami lub warsztatami, które odbyłeś. Pokaż, że stawiasz na rozwój swoich umiejętności, poszerzasz swoją wiedzę oraz zdobywasz nowe kompetencje.

Dodatkowo z poziomu profilu w social media możesz przekierowywać ruch do miejsca, na którym najbardziej Ci zależy. Może to być blog firmowy, landing page z zapisem na newsletter lub webinar, a także strona Twojej firmy z ofertą. Interesującą funkcją na Facebooku jest także przekierowywanie użytkowników prosto do Messengera, gdzie będą mogli z Tobą porozmawiać o interesujących ich kwestiach.

Grupy dyskusyjne a wizerunek eksperta.

Stwórz grupę dla osób zainteresowanych Twoją branżą lub dołącz do już istniejącej. Umieszczaj na niej swoje eksperckie treści oraz bierz udział w dyskusjach branżowych. Pamiętaj, że głównym zadaniem grup na portalach społecznościowych jest budowanie społeczności wokół marki oraz dzielenie się doświadczeniem. Spraw więc, by użytkownicy chętnie dyskutowali na tematy związane z Twoją branżą. Wówczas komentarzach będziesz mógł wykazać się merytoryczną wiedzą. Gościnne publikowanie tekstów na innych profilach, grupach czy blogach to kolejny doskonały sposób na budowanie wizerunku eksperta.

Skąd czerpać inspiracje?

Pamiętaj, że ludzie chętnie wypowiadają się na tematy, którymi aktualnie się interesują.

• Przejrzyj fora internetowe lub skorzystaj z podpowiedzi w wyszukiwarce Google.

• Sprawdź, jakie są słowa kluczowe w planerze Google Ads. Dzięki nim dowiesz się, czego aktualnie szukają internauci.

• Dzięki Google Trends dokonasz dokładnej analizy na temat ilości, pochodzenia, zależności od czasu i głównych lokalizacji zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google.

• Dużą dawką inspiracji mogą być też insighty konsumenckie.

Gdy dobierzesz odpowiedni temat i przedstawisz go w ciekawej formie, masz dużą szansę, że stanie się on wiralem.

Content marketing a wizerunek eksperta

Budowanie wizerunku eksperta wpisuje się w strategię content marketingu. Wśród najpopularniejszych narzędzi marketingu treści należy wymienić: bloga, vloga, e-booka, transmisję na żywo, cykliczny newsletter, webinar, posty eksperckie na portalach społecznościowych oraz podcasty. Każdy z nich ma inną specyfikę oraz inny styl komunikacji. Musisz o tym pamiętać, przygotowując kreacje reklamowe.

Media społecznościowe mogą pomóc w budowaniu wizerunku eksperta. Wykorzystaj ich potencjał poprzez publikację postów eksperckich, merytorycznych wideo y prowadzenie grup dyskusyjnych. Im więcej Twojej eksperckiej wiedzy w social media, tym lepiej. Pamiętaj, aby powoływać się na sprawdzone informacje. Dobrze, gdy Twoja wypowiedź jest merytoryczna, a przywoływane przez Ciebie fakty opierają się na liczbach i dowodach.  Operuj konkretami, powołuj się na fakty i liczby. Tylko wówczas będziesz postrzegany jako ekspert w swojej dziedzinie.

2 komentarze

  1. Marta pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł o budowaniu wizerunku eksperta w mediach społecznościowych. Na pewno warto pamiętać o kilku podstawowych zasad. Ich stosowanie będzie kluczem do sukcesu 🙂

  2. Natalia pisze:

    Wizerunek eksperta to bardzo ważny temat we współczesnym świecie, kiedy wszyscy jesteśmy w internecie. Dlatego warto o niego dbać i budować pozytywny wizerunek 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.