...

SEO copywriting, czyli jak pisać pod SEO? Wskazówki dla początkujących

SEO copywriting to dziś właściwie wymóg konieczny, jeśli chcesz, aby Twoja strona dobrze radziła sobie w wyszukiwarce Google. Jak więc pisać pod SEO? Temat SEO nie należy do łatwych, a w sieci krąży mnóstwo materiałów, opisujących różne techniki, których celem jest poprawa pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W poniższym artykule powiemy jak zająć się kwestią podstawową, jednocześnie mającą znaczny wpływ na pozycję strony, czyli przygotowaniem treści.

Słowa kluczowe 

Jeżeli zabierasz się za SEO Copywriting, pierwszym krokiem jest ustalenie słów kluczowych. Wybierz frazy związane z Twoją branżą, które cieszą się największą popularnością w wyszukiwarce. Samodzielny wybór słów kluczowych może okazać się złym pomysłem. Zdaj się na odpowiednie narzędzia jak Keyword.io, Ubersuggest czy Soovle.com. Przy ich wykorzystaniu, dobór odpowiednich słów kluczowych nie będzie problemem.

SEO Copywriting to działanie chwytliwych nagłówków

Wybrane słowa kluczowe umieść w tytule, leadzie oraz w śródtytułach swojej strony. Zwróć uwagę na stosowanie nagłówków H1, H2, H3. Pamiętaj o jednym nagłówku H1, a następnie hierarchicznie ułożonych nagłówkach H2 i H3. Boty Google zwracają na to uwagę.

Tytuł w wyszukiwarce, czyli znacznik <title>

Aby wyróżnić swój artykuł wśród gąszczu adresów, stosuj przyciągające wzrok tytuły. Wymagania wyszukiwarki to jedno, pamiętaj, że tekst ma służyć użytkownikom. Tytuł nie musi bezpośrednio odzwierciedlać treści artykułu, ale powinien sygnalizować, o czym traktuje tekst. Zawrzyj tam jednak odpowiednie słowa kluczowe.

Pamiętaj, że w wyszukiwarce wyświetlanych jest około 55 -70 znaków. Kolejne wyrazy są automatycznie ucinane. Do limitu wlicza się także tytuł bloga czy strony głównej, staraj się więc rozsądnie skracać tytuły.

Jeśli Twoja strona została zbudowana na WordPressie, zwróć uwagę, aby stały tytuł dodawany do każdej podstrony czy wpisu był możliwie krótki i pojawiał się po tytule artykuły lub podstrony. Dzięki temu w sytuacji gdy tytuł artykułu będzie zbyt krótki, wyszukiwarka ogólny tytuł powtarzający się na każdej podstronie utnie, a Ty wyświetlisz internautom ważniejszą treść.

SEO Copywriting podejmuje właściwe tematy

Cały SEO copywriting na niewiele się zda, jeśli użytkowników nie będzie interesował poruszony przez Ciebie temat, zatem postaraj się wybrać taką tematykę, która będzie intrygująca dla użytkowników. Postaraj się odpowiedzieć sobie na pytanie, czego poszukują internauci? W każdej chwili możesz wspomóc się narzędziem Google Trends. Dzięki niemu szybko odkryjesz, jakie tematy są często wyszukiwane.

Unikatowe treści

Pisząc tekst staraj się, by jego treść była jak najbardziej oryginalna i unikatowa. Pod żadnym pozorem nie próbuj kopiować tekstu z innych stron. W tym przypadku algorytm Google błyskawicznie wykryje próbę oszustwa, a strona będzie słabiej pozycjonowana. Ponadto, strona ze skopiowaną treścią nie będzie atrakcyjna dla użytkowników, ponieważ nikt nie poświęci czasu na zapoznanie się z informacjami, które są już dostępne na innych stronach.

Może dojść nawet do sytuacji zblokowania strony przez Google za naruszenie praw autorskich. Aby ocenić unikatowość swojej treści, możesz wykorzystać narzędzie takie jak Copyscape.

SEO Copywriting i odpowiedni język

Pisząc tekst, pomyśl o swoich czytelnikach i zadaj sobie bardzo ważne pytanie: czy ten tekst jest zrozumiały dla odbiorców? To bardzo ważne,ponieważ SEO copywriting to niejako „wczuwanie się” w rolę internautów. Wiadomym jest, że jeśli prowadzisz stronę o medycynie, której użytkownikami są lekarze, możesz z powodzeniem używać fachowej terminologii medycznej. Takie rozwiązanie kompletnie się jednak nie sprawdzi, w przypadku bloga o zdrowym stylu życia, czytanym przez różne osoby, niezależnie od wykształcenia. W tym przypadku trzeba użyć prostego języka, wykorzystując przy tym liczne porównania, co sprawi, że tekst będzie zrozumiały dla każdego.

Rozmiar tekstu

Zapewne nie raz słyszałeś, że liczy się jakość, a nie ilość, ale trzeba pamiętać o tym, że roboty wyszukiwarki Google postrzegają dłuższe teksty jako bardziej wartościowe. Nie obawiaj się, że użytkownicy nie będą chcieli poświęcić czasu na analizowanie długiego tekstu, ponieważ wystarczy odpowiednio go sformatować, aby każdy mógł w krótkim czasie odnaleźć potrzebne informacje. Z drugiej strony trzeba zachować równowagę, gdyż niektóre tematy są bardziej obszerne, inne mniej.

Formatowanie tekstu 

Wyszukiwarki starają się imitować zachowanie czytelnika, dlatego też pogrubione czy podkreślone słowa traktuje jak ważniejsze od pozostałych.

Nie bój się odpowiednio oznaczać najistotniejszych kwestii. Czytelnicy najczęściej skanują tekst, wyszukując najważniejsze informacje. Stosując akapity, pogrubienia i wyliczenia, ułatwisz internautom czytanie i zyskasz ich sympatię. Wyszczególnione fragmenty tekstu błyskawicznie przykuwają wzrok czytelników, dzięki czemu treść jest bardzo łatwo przyswajana.

Metaopisy strony 

Metaopisy keywords nie są już brane pod uwagę przy rankingowaniu strony. Warto jednak zadbać o opisy meta description za równo ze względu wyszukiwarkę jak i na użytkowników. Użyj języka korzyści, aby zachęcić Internautę do kliknięcia w link. Odpowiedni metaopis strony powinien działać jak drogowskaz, który prowadzi na twoją stronę. Im lepszy będzie Twój meta opis, tzn. umiejętnie pogodzisz zawartość słów kluczowych z wezwaniem do działania, tym większą klikalność masz szansę osiągnąć. Warto pamiętać, że dla Google jest to również ważne. Im więcej ludzi klika w prezentowaną w wynikach stronę i zostaje na niej, tym Google chętnie będzie pokazywało ją w TOP3.

Stosowanie synonimów 

Algorytmy wyszukiwarki są coraz skuteczniejsze. Dobrze radzą sobie z odmianą przez przypadki i gramatyką. Wciąż mają jednak problem z zamiennikami wyrazów, co możemy wykorzystać. Sprawdź w Google Trends, jakie podobne frazy wpisują do wyszukiwarki Internauci i umieść je w tekście. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku. 

Long Tail 

Internauci coraz częściej szukają odpowiedzi na konkretne pytania wpisując do wyszukiwarki pełne zdania. Weź to pod uwagę, podczas tworzenia tekstu. Konkurencja na krótkie frazy główne jest zdecydowanie większa niż na frazy wielowyrazowe.

Linkowanie wewnętrzne  

Zwróć uwagę na linki kierujące z jednej podstrony na inną w tym samym serwisie. Internauci poruszają się po różnych podstronach Twojej witryny, możesz im to ułatwić a przy okazji zbudować sieć, po której przemieszczą się również indeksujące każdą podstronę roboty.

Opisywanie obrazków 

Odpowiednie nazywanie obrazków, podobnie jak linków, może przynieść wiele korzyści. Roboty nie widzą, co znajduje się na obrazku, musisz to więc opisać słowami. Nadaj obrazkom znacznik ALT. Po za zwiększeniem szansy na wyszukanie Twojej strony po grafice, opisanie obrazków będzie pomocne dla osób niepełnosprawnych.

Początki mogą być trudne, jednak nie warto się zniechęcać. Śledź na bieżąco najnowsze informacje, ponieważ algorytmy wyszukiwarek podlegają częstym zmianom. Jeżeli będziesz miał wątpliwości, poproś o pomoc specjalistę.

SEO Copywriting nasyca treść słowami kluczowymi

Zamieszczana na stronie treść musi zawierać słowa kluczowe, ale trzeba pamiętać o proporcjonalnym ich rozmieszczeniu. Tekst nie może być przeładowany słowami kluczowymi, ponieważ będzie to sprawiało nienaturalne wrażenie. Trzeba umiejętnie wkomponować je w tekst, by całość harmonijnie ze sobą współgrała. W końcu w ostatecznym rozrachunku ważny jest nie SEO copywriting, a treść merytoryczna której szuka internauta.

Adresy URL

Powinny być jak najbardziej zwięzłe i jasne. Dobry adres url trafnie opisuje konkretną podstronę, na której znajduje się użytkownik. Nie może być zbyt długi ani zawierać znaków specjalnych. Staraj się, aby adresy URL przybierały formę kanoniczną, czyli zawierały słowa (najlepiej kluczowe), a nie zestaw cyfr i znaczków typu ?page=3&id=98.

SEO Copywriting uwzględnia różnorodność treści

Strona nie będzie atrakcyjna, jeśli internauci zobaczą na niej sam tekst. Warto jest uatrakcyjnić zawartość treści, poprzez umieszczenie grafik czy animacji. Nawet jeśli twoim celem jest opublikowanie tylko i wyłącznie artykułu, to warto jest go urozmaicić. Pamiętaj, że SEO copywriting nie ogranicza się tylko do tekstu. Przykładowo, gdy opisujesz pewien proces, dobrze będzie zilustrować go w postaci animacji lub schematu. Informacje przedstawione w ten sposób będą łatwiejsze do przyswojenia dla internautów i w konsekwencji będą bardziej popularne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.