We współczesnym marketingu zaufanie jest kluczem do tego, by sprzedawać swoje produkty i usługi. Mogłoby się wydawać, że chodzi tutaj o zaufanie do marki, o którym już wspominaliśmy, ale jest to tylko jeden z kolejnych kroków w procesie sprzedażowym. Pierwszym z nich jest zbudowanie zaufania na poziomie personalnym.
Jak sprzedawać więcej?
Odpowiedź na powyższe pytanie wbrew pozorom jest bardzo prosta. Trzeba po prostu sprzedawać samego siebie. Klient „kupi nas”, a następnie nabędzie oferowane przez Ciebie produkty lub usługi, jeżeli spełnisz dwa warunki.
Więź z klientami
Po pierwsze klient musi Cię polubić, po drugie, powinien postrzegać Cię jako eksperta w danej branży. Nie chodzi tutaj oczywiście o to, abyś na siłę starał się przypodobać klientowi. W takiej sytuacji Twój potencjalny kontrahent bardzo szybko wyczuje, że nie jesteś z nim szczery. Powinieneś po prostu szukać autentycznych punktów wspólnych z klientem, abyś mógł znaleźć z nim przysłowiowy „wspólny język”. Dzięki temu nawiążesz z nim więź. Warto zwrócić uwagę na to, że dzisiejszy rynek jest nasycony produktami i usługami. Każdy klient może wręcz przebierać w ofertach. To oczywiste, że klient wybierze zatem tego sprzedawcę, którego lubi, z którym dobrze mu się rozmawia. W takiej sytuacji zakupy są rozrywką, a przecież wszyscy chcą się dobrze bawić w życiu.
Wizerunek ekspercki
Każdy z nas chce pracować z ekspertem. Tyczy się to również zakupów. Klienci ufają takim osobom, ponieważ wierzą, że podczas zakupów uzyskają odpowiednie wsparcie, dzięki czemu uda im się dokonać właściwego wyboru. W tej kwestii również na nic nie zda się brak autentyczności. Potencjalny nabywca bardzo szybko zorientuje się, że jako sprzedawca chcesz tylko zarobić. Konieczne jest inne podejście do sprzedaży. Na pierwszym miejscu należy stawiać chęć udzielenia pomocy klientowi. Zysk finansowy powinien być jedynie efektem ubocznym w takiej sytuacji.
Ludzka twarz biznesu
Dzisiaj ludzie nie kupują produktów czy usług. Ludzie kupują ludzi. Trzeba zawsze o tym pamiętać i prowadzić swoje spotkania biznesowe właśnie pod takim kątem. Pamiętaj, że kluczem do sprzedaży jest nawiązanie więzi z klientem. Zachęcamy do obejrzenia najnowszego wideo. Michał, nasz ekspert marketingu internetowego, przedstawi ten temat od strony praktycznej.