Identyfikacja wizualna na Facebooku – 5 elementów które musisz znać

Jak sprawić, aby klienci chętnie nawiązywali z nami współpracę? Przede wszystkim trzeba wzbudzać u nich zaufanie. Można to osiągnąć tylko wtedy, gdy nasza marka będzie sprawiała wrażenie harmonijnej i uporządkowanej. Zapewnia to odpowiednia identyfikacja wizualna.

Identyfikacja wizualna definiuje styl naszej marki. To właśnie ona określa, jakie elementy graficzne są kojarzone z firmą. Dzięki niej możemy zachować spójność przekazu. Jest to ważne nie tylko dla nas, ale także dla obecnych i potencjalnych klientów. Ściśle określony styl wizualny sprawia, że jesteśmy postrzegani jako marka trzymająca się jasno wytyczonego kursu, a ponadto ułatwia zidentyfikowanie naszych działań.

Gdzie prowadzi się obecnie najwięcej kampanii marketingowych? Oczywiście w mediach społecznościowych, wśród których Facebook zajmuje wysoką pozycję. Miliony użytkowników, logujących się codziennie na niebieskim portalu, mają okazję zetknąć się z naszą firmą. Możesz przypomnieć sobie artykuł, w którym omówiliśmy cele reklamowe, które można osiągnąć podczas promowania marki na tym portalu. Warto zatem wskazać najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej, o które trzeba zadbać, gdy prowadzimy fanpage na Facebooku. Przeanalizujmy 5 z nich.

Logo

Logo jest zdecydowanie najważniejszym elementem wizualnym naszej marki. Wystarczy jedno spojrzenie w jego stronę, a klient od razu wie, z kim ma do czynienia. Trzeba zatem poświęcić odpowiednią uwagę przy publikowaniu logo na Facebooku.

Najważniejsze jest to, aby zawsze umieszczać logo tego samego rozmiaru, w tym samym miejscu. Oczywiście od nas zależy decyzja, czy lepiej jest zlokalizować je w jednym z górnych, czy też dolnych rogów zdjęcia. Warto jest przeanalizować pod tym kątem wygląd naszego logo. Jego budowa w znacznym stopniu decyduje o tym, gdzie najlepiej będzie je zlokalizować.

Kolory logo zawsze muszą mieć ten sam odcień. Nie można dopuścić do tego, by piksele były widoczne. Odpowiednią
jakość zapewni wykorzystanie modelu barw RGB oraz formatów: PDF, AI, EPS albo CDR.

Kolorystyka

Drugim, obok logo, elementem najsilniej kojarzącym się z marką, jest wykorzystywana przez nią kolorystyka. Najczęściej zdarza się, że firmy stosują te same barwy, które występują w logo. Właśnie w takich barwach utrzymane są także inne elementy graficzne, strona internetowa, a nawet firmowe gadżety.

Stosowanie jednolitej kolorystyki jest bardzo ważne, ponieważ dzięki temu po pewnym czasie nawet sam kolor będzie się kojarzył z naszą marką. Możemy przecież zaobserwować taką prawidłowość w przypadku największych firm na świecie.

Warto jest podążyć tą samą drogą. Na każdej z grafik publikowanych na Facebooku dobrze jest zamieścić barwy związane z naszą firmą. To znacznie zwiększy naszą rozpoznawalność.

Fonty

Należy wybrać jeden lub maksymalnie dwa fonty, które będziemy stosować, przy dodawaniu tekstów do publikowanej grafiki. Jeden z nich może być wiodący, do przekazywania najważniejszych haseł i informacji, a drugi pomocniczy. W każdym przypadku trzeba wybrać rozmiar, kolor oraz odstępy pomiędzy znakami, a następnie konsekwentnie trzymać się określonego w ten sposób stylu.

Konieczne jest również ustalenie jednolitego stylu wyróżnienia tekstu. Możemy wybrać pogrubienie, podkreślenie albo inny kolor. Nie należy jednak stosować zamiennie różnych wariantów. Powinniśmy zdecydować się na jeden z nich.

Ikony i belki

Mamy bardzo wiele możliwości wyboru w przypadku ikon, ale tutaj również trzeba stosować jeden styl. Nie muszą być jednakowe, choć powinny być tworzone w oparciu o ten sam projekt. Wskazane jest, aby ikony zamieszczane na Facebooku nawiązywały swoją stylistką do tych, które wykorzystujemy na stronie internetowej.

Belki sprawiają, że grafika nie jest zniekształcona, a dodany do niej tekst bez trudu można odczytać. Belka z czasem również może stać się jednym z rozpoznawalnych elementów naszej marki, choć zdarza się, że niektóre firmy całkowicie z niej rezygnują, zamieszczając tekst bezpośrednio na grafice. W tej sytuacji kluczowy jest wybór odpowiedniego fontu, aby całość była czytelna i przejrzysta.

Warto podkreślić, że w przypadku belek czy ikon dopuszczalne są zmiany. Można przez pewien czas stosować jeden jej rodzaj, a następnie dokonać modyfikacji w stylu. Chodzi po prostu o to, aby nie zmieniać go przy każdej publikacji na Facebooku.

Zdjęcia

Najważniejszy i w zasadzie podstawowy element rzeczywistości na Facebooku, czyli zdjęcia, również powinien podlegać pewnym zasadom przy publikacji. Podobnie jak w innych przypadkach, tutaj także należy trzymać się określonego stylu.

Wskazane jest stosowanie jednolitego formatu zdjęć. W każdym albumie powinniśmy postawić na jeden styl zdjęć, a zatem powinny być albo poziome, albo pionowe. Dobrze jest upodobnić je do siebie, chociażby poprzez odpowiednie wykadrowanie.

Te same reguły panują w przypadku dodawania grafik do zdjęć, na przykład w postaci ramek. Trzeba zaprojektować jeden, uniwersalny jej rodzaj, pamiętając jednocześnie o tym, że publikowane zdjęcia mogą być różnorodne. Jedne z fotografii będą pionowe, inne poziome, część z nich będzie jasna, inne będą ciemne.

Identyfikacja wizualna kluczem do zyskania klientów

W biznesie liczy się pierwsze wrażenie, więc musimy zrobić wszystko, aby było ono jak najlepsze. Do tego posłuży nam identyfikacja wizualna. Im lepsze wrażenia estetyczne wywrze nasza marka na Facebooku, tym większe szanse na to, że klienci będą skłonni nam zaufać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.