...

Generowanie leadów w social mediach – 6 skutecznych technik

Myślisz, że media społecznościowe to tylko zdjęcia, filmy i miliony bezwartościowych komentarzy? A gdyby tak wykorzystać je do celów biznesowych, na przykład do pozyskiwania leadów sprzedażowych?

Śmiało można stwierdzić, że w ciągu kilku ostatnich lat media społecznościowe zmieniły świat. Właściwie ciężko jest wyobrazić sobie naszą codzienność chociażby bez Facebooka, skoro liczba użytkowników tego portalu wynosi prawie dwa miliardy osób. Choć w powszechnej świadomości media społecznościowe kojarzą się z rozrywką, to można je wykorzystywać również do bardziej praktycznych celów.

Jednym z nich jest generowanie leadów sprzedażowych. Pod tym pojęciem rozumiemy podmiot, czyli osobę prywatną albo firmę, które są zainteresowane nabyciem produktów lub usług. Dane takich podmiotów są uzyskiwane poprzez dobrowolne wypełnienie formularzu kontaktowego lub nawiązanie innej formy kontaktu. Temat ten poruszaliśmy już wielokrotnie, również w materiałach wideo, ale tym razem nieco zawęzimy tę tematykę. Jeżeli jesteś zainteresowany nieustannym pozyskiwaniem nowych klientów, koniecznie zapoznaj się z możliwościami, jakie na tym polu oferują nam social media.

Organizacja wydarzeń

Wiedza jest bardzo cenna, więc jeśli zaoferujesz jej zdobycie, masz bardzo duże szanse na pozyskanie nowych nabywców. W tym kontekście świetnie sprawdzi się możliwość tworzenia wydarzeń, którą oferuje Facebook. Zorganizuj szkolenie, warsztaty lub wykład, dotyczące twojej branży, a następnie poinformuj o wydarzeniu na Facebooku. Osoby śledzące twój profil, zapisując się na wydarzenie, będą obowiązane do wypełnienia formularza, dzięki któremu będziesz pozyskiwać leady. Pamiętaj jednak o tym, że nie musisz organizować takich wydarzeń w formie tradycyjnej, gdyż wymaga to wynajęcia sali szkoleniowej, a w niektórych przypadkach także osób prowadzących wydarzenie. Warto jest wykorzystać możliwości działania na odległość, czyli chociażby poprowadzenie webinaru. Taki sposób jest komfortowy dla uczestników, a poza tym nie istnieją ograniczenia co do ilości słuchaczy, tak jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnej formy szkolenia. Reasumując, poprzez organizację wydarzenia na portalu społecznościowym możesz jednorazowo zdobyć wiele leadów sprzedażowych, przy niewielkim nakładzie działań.

Udostępnianie treści jako generowanie leadów

Jest to jedna z podstawowych funkcji mediów społecznościowych, którą również można wykorzystać do generowania leadów. Należy systematycznie publikować nowe treści, które będą cenne z punktu widzenia użytkowników. Mogą to być ebook albo specjalistyczny poradnik w formie artykułu, dzięki którym możliwe będzie rozwiązanie konkretnych problemów. Masz możliwość obwarowania dostępu do takich treści poprzez nałożenie obowiązku rejestracji. Krótko mówiąc, artykuł lub ebook będą dostępne tylko po wypełnieniu odpowiedniego formularza. Trzeba oczywiście zadbać o to, by taki materiał rzeczywiście był wartościowy dla osób śledzących nasze wpisy. Dzięki temu baza klientów będzie wzrastać wraz z każdym pobranym materiałem lub odczytanym artykułem.

Premiowanie użytkowników

Warto jest doceniać użytkowników, którzy regularnie śledzą i komentują nasze wpisy. Za pośrednictwem social mediów można informować o aktualnych promocjach oraz bonusach. Przykładem może być darmowa próbka produktu lub możliwość bezpłatnego przetestowania nowych rozwiązań. Warunkiem dostępu do takich benefitów najczęściej jest pozostawienie danych kontaktowych. Tym sposobem pozyskamy kolejne leady. Przedstawione rozwiązanie może zapoczątkować tzw. efekt domina. Niewykluczone, że przetestowany produkt szybko zachęci klientów do nabycia go.

Generowanie leadów poprzez nawiązywanie kontaktów

Należy działać w sposób społeczny, aby w pełni wykorzystać potencjał social mediów. Chodzi o to, że po prostu trzeba nawiązywać kontakty. Spore możliwości w tym obszarze są na Facebooku, gdzie istnieje możliwość dołączenia do konkretnych grup dyskusyjnych. Na ich łamach można wymieniać poglądy i opinie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by służyć pomocną, gdy użytkownicy będą zgłaszać problemy związane z Twoją branżą. Jeśli uda Ci się udzielić wsparcia innym osobom, będziesz mieć duże szanse na nawiązanie kontaktu i w efekcie pozyskanie leada. Tym sposobem można działać również na portalu LinkedIn, który jest platformą do nawiązywania typowo zawodowych relacji.

Publikacja Case Study

Tłumacząc z języka angielskiego, case study to studium przypadku, czyli opis konkretnego przedsięwzięcia, na przykład projektu biznesowego. Klienci lubią konkrety, ponieważ chcą wiedzieć, co mogą zyskać dzięki współpracy z daną firmą. Trzeba zatem zaprezentować im przypadki najbardziej efektywnych z naszych działań. Do realizacji takiego celu media społecznościowe będą wręcz nieocenionym narzędziem. Wystarczy opublikować krótki film, na którym jeden z klientów wskazuje na korzyści współpracy z Twoim przedsiębiorstwem. Taki materiał może być opatrzony zachętą do kontaktu, w przypadku, gdy którykolwiek z użytkowników będzie chciał pozyskać większą ilość informacji na temat przedstawionej usługi.

Ekspercki wizerunek jako sposób na generowanie leadów

Poszukując różnego rodzaju produktów lub usług, ludzie zazwyczaj chcą współpracować z ekspertami. Do wykreowania wizerunku eksperta może posłużyć na przykład portal LinkedIn. Różni się on od innych portali społecznościowych tym, że jego istotą jest nawiązywanie relacji zawodowych. Oprócz prowadzenia profilu firmowego, istnieje możliwość wzięcia udziału w licznych dyskusjach, gdzie użytkownicy dzielą się wiedzą i doświadczeniami. Inicjując takie konwersacje, udzielając merytorycznych komentarzy oraz publikując wartościowe artykuły, kreujesz wizerunek eksperta. Działania takie pozytywnie wpływają także na postrzeganie marki wśród odbiorców. Im bardziej budujesz wizerunek eksperta, tym większe szanse na to, że potencjalni klienci będą nawiązywać kontakty, które jednocześnie zaowocują pozyskaniem leadów sprzedażowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.