Dziś, gdy internet stał się naszą podstawową przestrzenią komunikacji, walka o uwagę potencjalnego klienta stała się niezwykle zacięta i wymagająca. Wnikliwe poznanie jego potrzeb i oczekiwań jest znacznie ważniejsze niż kiedyś. Nasza witryna, aby mogła wzbudzić jego zainteresowanie i zaufanie, musi być dla niego użyteczna, a więc dostarczać ciekawej, przydatnej treści, która zatrzyma go u nas na dłużej. A to tylko jeden z powodów, dla których działania content marketingowe nie powinny być przez nas bagatelizowane.
Zanim zasiądziemy do pisania, czyli dobrze zaplanuj content marketing
Mamy dryg do pisania i lekkie pióro albo dobre wsparcie w tym zakresie? To wspaniale, jednak to nie wystarczy, aby przygotować treści, które przełożą się na wzrost naszej popularności i osiąganych zysków. Zacząć trzeba od namysłu nad celami, które musimy osiągnąć, jednocześnie pamiętając o tym, że nie stanie się to natychmiast. Content marketing, tak jak i całe SEO, to działania długofalowe. Cierpliwie budujmy swoją trwałą pozycję!
Co chcemy zatem uzyskać? Oczywiście zdobyć wyższy ruch generowany przez odpowiednich użytkowników. Obniżyć współczynnik odrzuceń zatrzymując ich na stronach. Mamy ponadto szansę ożywić swoje kanały komunikacji w mediach społecznościowych i zwiększyć ich zasięg. Wreszcie, chcemy pozyskiwać leady, czyli zdobywać bezpośrednie zainteresowanie klientów naszą ofertą. Content marketing to także doskonała metoda zdobywania cennych linków.
Aby ustalić, co to oznacza w szczegółach, konieczny jest audyt strony, w którym bardzo pomoże nam Google Analytics. Zwróćmy uwagę, ile czasu internauta spędza na poszczególnych podstronach – co wzbudza jego zainteresowanie, a co mniej. Niezwykle przydatnym narzędziem będzie także Google Ads. Uruchomienie kampanii przyniesie nam odpowiedź na pytanie, które słowa konwertują, a więc jakich użytkowników warto pozyskiwać.
Przystępując do działania musimy być na bieżąco z aktualnymi trendami. Już od lat nie wolno lekceważyć urządzeń mobilnych. Obecnie zaś rośnie rola zapytań głosowych, co trzeba uwzględnić w stosowanych frazach kluczowych (dłuższych, bardziej naturalnych).
Słowa kluczowe są ważne, ale to nie wszystko. Twórz teksty, które chce się czytać!
Naszą największą troską powinno być to, aby celnie odpowiedzieć na oczekiwania i potrzeby użytkownika. Już od dawna nie wystarczy, że użyjemy stosowanych przez niego w wyszukiwarce słów kluczowych – jeśli zajarzywszy na naszą stronę dozna zawodu i szybko ją opuści, przegraliśmy. Dobrym posunięciem będzie umieszczenie na niej wyszukiwarki. Nie tylko ułatwi ona poruszanie się po niej, ale też stanie się dla nas cennym źródłem informacji o zagadnieniach interesujących odwiedzające ją osoby. Jeśli tylko znamy się na naszej branży, wiemy już co robić. Zajmijmy się konkretnymi problemami, których rozwiązań szukają internauci!
Możemy zabrać się do pracy. Słowa kluczowe są oczywiście niezbędne, nie powinno ich zabraknąć także w nagłówkach i śródtytułach. Znajmy jednak umiar! Dawno minęły czasy, gdy algorytmy Google tylko stwierdzały ich obecność i to wystarczało. Dziś artykuł czy opis przede wszystkim ma być przystępny w odbiorze, atrakcyjny, zajmować uwagę odbiorcy i zatrzymywać go w witrynie, wzmagać zainteresowanie przejściem do innych podstron. Istotne jest rzecz jasna to, aby był unikatowy. Warto uczyć się jednak od rywali i analizując ich twórczość starać się tworzyć treści lepsze.
Teksty to oczywiście nie wszystko. Już wiele lat temu wraz ze zwiększeniem się szybkości łączy rosnąć zaczęła rola materiałów wideo i bardzo wiele odwiedzających nas osób właśnie one mogą skłonić do pozostania na dłużej – jeśli więc potrafimy je przygotować, znakomicie. Pamiętajmy jednak, by szeroko je opisywać na stronie. Sam osadzony na niej film nie zdobędzie dobrej pozycji w Google.
Zrób z content marketingu dobry użytek. Zadbaj o stronę i zdobywaj mocne linki
Stworzenie dobrych tekstów daje nam do ręki niezwykle użyteczny oręż. Jak się nim jednak posłużyć? Pierwsze istotne zagadnienie to rzetelna optymalizacja witryny, na której się znajdują. Pamiętajmy zarówno o kwestiach stricte technicznych, jak i np. atrakcyjnym description czy właściwych tytułach poszczególnych podstron. Jeszcze raz warto tu przypomnieć o już ogromnej i stale rosnącej roli urządzeń mobilnych. Zadbajmy więc o przejrzystość i właściwe formatowanie każdego zamieszczonego tekstu, a także dostosowaniu multimediów. Naszej uwagi wymagają ponadto grafiki – zwłaszcza, jeśli ich rola nie jest wyłącznie ilustracyjna, ale i same w sobie niosą użyteczną treść i mogą być poszukiwane przez internautów. Trzeba je nazwać i koniecznie dodać atrybuty ALT. Odpowiednie linkowanie wewnętrzne to kolejna ważna kwestia – jest to skuteczny sposób na zatrzymanie użytkownika na stronie i przeprowadzanie go przez kolejne mogące go zainteresować materiały. Sprawdźmy też, które z naszych podstron zostały zaindeksowane w Google – oszczędzajmy nasz crawl budget na te, które mogą przynieść nam popularność i zysk!
Content marketing to nie tylko prace nad samą stroną, ale i możliwość pozyskania silnych, bardzo cennych linków. Jeśli stworzone treści będą na tyle atrakcyjne, że zaczną je sobie polecać internauci, nasza baza sama zacznie rosnąć. Tworząc unikalne artykuły na użytek zewnętrzny, które chętnie publikowane będą w innych serwisach, także możemy zdobyć wartościowe odnośniki o naturalnym profilu, a więc kierujące do powiązanej tematycznie witryny.
Konieczna jest więc zarówno umiejętność pisania, jak i dobre planowanie, dbałość o stronę techniczną i gotowość odpowiadania na potrzeby klienta. Wszystko to razem daje nam wielki atut w walce o jego uwagę i zaufanie!
Źródło: Wpis gościny przygotowany przez Specjalistę SEO z firmy http://afterweb.pl/