Loading...

Błędy na Instagramie – 7 najczęściej popełnianych

Mogłoby się wydawać, że prowadzenie konta na Instagramie jest czymś banalnie prostym i dosłownie każdy to potrafi. Praktyka jest jednak zupełnie inna. Wielu użytkowników nawet nie jest świadomych błędów, które uniemożliwiają pełne rozwinięcie skrzydeł na tym portalu.

 
błędy na instagramie
 
O zaletach Instagrama nie trzeba pisać zbyt wiele. Powszechnie znany jest fakt, że zdjęcia i filmy cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem internautów. To sprawia, że aktywność w tej sferze może przynieść sporo korzyści. Ten temat szczegółowo omówiliśmy parę tygodni temu, w innym artykule. Trzeba jednak pamiętać o tym, że tak jak w przypadku każdej witryny, także na tym portalu można popełnić kosztowne w skutkach błędy. Instagram ma swoją specyfikę i jeżeli nie będziesz się do niej stosować, nie uda Ci się zyskać popularności ani wypromować swojej działalności.
 
Jakie pułapki czekają na użytkowników? Poniżej wskażemy najczęstsze błędy, które można popełnić podczas prowadzenia profilu na Instagramie.
 

1. Działanie bez strategii

 
Jeżeli publikujesz przypadkowe i losowo dobrane filmy lub zdjęcia, bez strategii ukierunkowanej na określenie konkretnych celów, Twój wysiłek w praktyce idzie po prostu na marne. Publikowanie nieprzemyślanych treści nie ma najmniejszego sensu, tymczasem błędy na Instagramie najczęściej wynikają właśnie z tego.
 
Nawet jeżeli wyznaczyłeś cele, pamiętaj o tym, że to one powinny determinować treść. Chodzi o to, że posty generujące ruch na stronie oraz zwiększające rozpoznawalność marki będą różnić się między sobą. W pierwszym przypadku niezbędne jest dodanie wezwania do działania oraz, co oczywiste, zachęcającego opisu. Drugi z wymienionych postów powinien charakteryzować się unikatowymi zdjęciami bardzo dobrej jakości, które przykują uwagę i zapadną w pamięć.
 
Właśnie dlatego potrzeba jest dokładna i przemyślana strategia działania. Bez niej Twoja praca będzie przysłowiową sztuką dla sztuki i nie przyniesie żadnych efektów.
 

2. Jednostajna treść

 
Nieustanne publikowanie jednakowych treści nie przyczyni się do wzbudzenia zainteresowania. Wręcz przeciwnie, użytkownicy szybko się znudzą takim przekazem i przestaną śledzić Twoje poczynania. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu po co śledzić profil, na którym przez cały czas pojawia się to samo?
 
Konieczne jest urozmaicenie contentu. Zdjęcia trzeba przeplatać filmami. Zazwyczaj przewaga fotografii jest znaczna, ale nie należy przesyłać jednakowych ujęć. Staraj się nieustannie zaskakiwać osoby śledzące Twój profil, a nigdy się nim nie znudzą. Zawsze zwracaj uwagę na ich reakcje. Jeżeli poziom ich zaangażowania spada, jest to jasny sygnał, że należy coś zmienić.
 

3. Brak linku w opisie

 
Zamieszczanie zdjęć lub filmów nie jest celem samym w sobie. Chodzi przecież o wygenerowanie ruchu na stronę. Ciężko jest to osiągnąć, jeśli w opisie posta zabraknie linku kierującego na odpowiednią witrynę internetową.Niestety, błędy pojawiające się na Instagramie często wiążą się z samą konstrukcją postów. Atrakcyjny wizualnie content ma za zadanie przyciągnąć uwagę, ale gdy chcemy prowadzić skuteczne działania marketingowe, potrzebne są wizyty na stronie. Należy zatem zamieszczać linki, które na nią poprowadzą.
 

4. Ilość kosztem jakości

 
Podstawowe błędy, popełniane na Instagramie, wiążą się z nadgorliwością w udostępnianiu treści. Na niektórych profilach można zaobserwować wręcz lawinę zdjęć i filmów w ciągu jednego dnia. Oczywiście można publikować więcej niż jeden post dziennie, ale trzeba robić to z zachowaniem odpowiednich odstępów czasowych. Przeciwne rozwiązanie, czyli ciągłe publikowanie nowych treści zadziała odstraszająco na internautów i sprawi, że zaczną unikać twojego profilu.
 
Na Instagramie królują fotografie, a żeby fotografia mogła przyciągnąć uwagę, musi być wykonana w odpowiedniej jakości. Pamiętaj o tym i zawsze staraj się, by zdjęcia i filmy zamieszane na Twoim profilu tym właśnie się charakteryzowały. Zadbaj o to, by każdy z publikowanych elementów wizualnych angażował internautów. Istotne jest również opatrzenie ich odpowiednim opisem, czyli traktowanie posta jako całości. Warto podkreślić, że jeden dobrze dopracowany post jest w stanie wzbudzić większe zainteresowanie niż kilka przeciętnych.
 

5. Zbyt wolne reagowanie na komentarze

 
Ilość komentarzy jest wyznacznikiem aktywność osób śledzących Twój profil. Jeżeli nie docenisz osób komentujących i nie zareagujesz na ich wpisy, skutki mogą być bardzo niekorzystne. Użytkownicy po prostu dojdą do wniosku, że ich aktywność nie ma dla Ciebie żadnego znaczenia i ostatecznie zaniechają jej.
 

6. Nieprawidłowe użycie hashtagów

 
Z czym oprócz zdjęć kojarzy się Instagram? Oczywiście z hashtagami, które są jego znakiem rozpoznawczym. To zaskakujące, ale nie wszyscy ich używają. Jest to podstawowy błąd, który może zaowocować brakiem nowych użytkowników. Im więcej hashtagów umieścimy pod postem, tym większy ruch z nim związany uda się wygenerować, a to pozytywnie wpływa na popularność marki.
 
Zamieszczając hashtagi, trzeba jednakże zachować rozsądek. Choć maksymalnie można zamieścić ich 30, optymalna ilość pod jednym postem to od 11 do 15 i nie należy przekraczać tej granicy. Staraj się, aby były one mocno powiązane z Twoją marką i tematyką postów.
 
Sporo pułapek czeka przy tworzeniu hashtagów. Nie mogą być zbyt długie i skomplikowane, za to powinny być krótkie, proste i łatwo zapadające w pamięć. Tworząc je, nie kreuj złożonych i nietypowych wyrażeń. Postaw na proste sformułowania, które najczęściej są wyszukiwane.
 

7. Konto prywatne

 
Należy wyjaśnić istotną kwestię. Konto używane do celów prywatnych i konto firmowe to dwa zupełnie odrębne konta. Nie możesz o tym zapominać. Wielu użytkowników popełnia błąd wybierając w ustawieniach opcję konta prywatnego w odniesieniu do profilu firmy. Tymczasem takie działanie sprawia, że będziesz mieć problemu z pozyskaniem nowych obserwatorów.
 
Użytkownik, który zechce obserwować Twój profil, zobaczy jedynie ikonę, informującą go, że dane konto jest prywatne. To sprawi, że musi zaczekać zanim zaakceptujesz jego prośbę. Do tego momentu nie będzie mógł obserwować Twoich treści, a dodatkowo zazwyczaj zdarza się tak, że ikona konta prywatnego skutecznie odstrasza internautów, którzy automatycznie tracą zainteresowanie.
 
Profil firmowy powinien być dostępny dla każdego. Z uwagi na to, że Twoim celem jest przecież jak najszersze wypromowanie siebie i swojej działalności.

2019-11-05T09:26:29+01:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.