Cykl życia wideo na Facebooku i na Youtube

Publikujesz filmy na Facebooku lub You Tube? To świetne rozwiązanie, ale trzeba pamiętać o tym, że każdy z tych serwisów ma swoją specyfikę. Zapoznaj się z poniższym wideo aby przekonać się, czy nie popełniasz błędów w trakcie swoich działań.

Jeżeli omawiamy kwestię filmów, pomiędzy dwoma wyżej wspomnianymi serwisami istnieje jedna podstawowa różnica, którą wyznacza cykl życia wideo. Na Facebooku wspomniany cykl kończy się wraz ze spadkiem zasięgów organicznych. Zupełnie inna sytuacja panuje na You Tube. Tutaj wszystko zależy od jakości contentu. Jeżeli wideo jest wartościowe, internauci nigdy nie zapomną o naszym materiale.

 

Aby to wyjaśnić posłużymy się przykładem…

Parę lat temu nakręciliśmy miniserial dla jednego z naszych klientów – salonu mody ślubnej. Materiał został zamieszczony w serwisie You Tube. Była to dosyć prosta produkcja, ale podejmowała ponadczasowy temat i opublikowaliśmy ją we właściwy sposób. Jaki był tego rezultat? Serial do dzisiaj cieszy się sporą popularnością, a ilość jego wyświetleń bije na głowę produkcje telewizyjnych stacji komercyjnych! Taki efekt zapewniły nam dwa czynniki – wartościowy content oraz wybór odpowiedniej platformy. Wątpliwe, czy taki poziom popularności udałoby się osiągnąć, gdyby nasz miniserial został opublikowany na Facebooku.

Facebook czy Youtube?

Czasem można odnieść wrażenie, że najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy jest nieco przeceniany. Jego możliwości marketingowe są oczywiście bardzo duże, ale jeżeli zależy wam na promocji wideo, czasem dobrze jest wybrać inne rozwiązania, które są o wiele tańsze i bardziej skutecznie. Wyjaśnienie tej zaskakującej zależności czeka na Was w powyższym wideo.

2019-06-05T10:44:36+02:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.