Loading...

10 zasad dobrego contentu, które podnoszą sprzedaż

Określenie grupy docelowej oraz zbudowanie persony to punkt wyjścia do stworzenia dobrego contentu. Gdy dowiesz się jak najwięcej o swoich odbiorcach, Twoje treści będą odpowiedzią na ich potrzeby. Wówczas zwiększysz zainteresowanie swoją marką. Przełoży się to na wzrost Twojej sprzedaży. Jednak, aby tak się stało, Twój content musi być odpowiednio przygotowany. Nie wystarczy, by był na temat oraz przekazywał merytoryczne treści. Ważna jest również forma, język oraz ton wypowiedzi.

1. Dokładnie przygotuj strategię content marketingu.

 

Kluczem do sukcesu jest dokładnie zaplanowanie swoich działań. Podejmij decyzję, kto będzie autorem treści. Zastanów się czy będziesz zlecać pisanie treści copywriterom, agencji, czy tworzyć ją własnymi siłami. Określ procesy akceptacji tekstu, wybierz osobę odpowiedzialną za redakcję. Dodatkowo określ proces akceptacji, reformatowania i publikacji. Ważne jest również określenie celów jakie chcesz osiągnąć oraz wysokości budżetu, jakim dysponujesz.

 

2. Poznaj swojego odbiorcę.

 

Określenie grupy docelowej i zbudowanie persony to obowiązkowe punkty każdej strategii marketingowej, bez której Twoje działania mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Narażasz się wówczas na nieprzemyślane działania, które nie przyniosą Ci zadowalających zysków. Gdy masz jasno sprecyzowaną grupę docelową oraz wiesz, co chcesz osiągnąć, Twój marketing będzie dużo bardziej skuteczny.

 

Persona to szczegółowa charakterystyka Twojego idealnego odbiorcy. To zbiór cech typowego przedstawiciela wybranej przez Ciebie grupy docelowej. Pozwala on określić sposób, ton wypowiedzi, język używany w komunikacji, jak również tematykę Twojego contentu. Dzięki temu Twój przekaz będzie odpowiadał na potrzeby Twoich odbiorców. Określając personę, odpowiedz sobie na pytania:

 

• W jakim jest wieku ?

• Czym się interesuje?

• Jaki zawód wykonuje?

• Gdzie mieszka?

• Jakie są jej preferencje zakupowe?

• Na jakich witrynach spędza najwięcej czasu?

• W jaki sposób korzysta z internetu?

• Do jakiej grupy społecznej należy?

• Jakimi wartościami się kieruje?

• Jakie są jej priorytety?

• Jakie są jej potrzeby?

• Z jakimi problemami się boryka się na co dzień?

 

Od tego może zależeć wybór kanału dystrybucji czy formy przekazu. Inne osoby korzystają z Snapchata, a inne z LinkedIna. Do osób młodych lepiej komunikować się za pomocą wideo lub innych materiałów animowanych natomiast osoby starsze chętniej przeczytają tekst.

 

Często grupa docelowa jest bardzo szeroka. Wówczas sprawdza się stworzenie podgrupy. Pamiętaj, że im bardziej spersonalizowany komunikat, tym większa skuteczność działań. Odnosząc się do klienta, skupiając się na jego potrzebach, a także podzielając jego zainteresowania, masz większą szansę na sprzedaż.

 

3. Dobry content odpowiada na potrzeby odbiorców.

 

Dobry content musi odpowiadać na rzeczywiste potrzeby swoich odbiorców. Skup się przede wszystkim na adresacie. Niech jego problemy, emocje lub zainteresowania będą najważniejsze. Tylko w ten sposób sprawisz, że Twój tekst będzie chętnie czytany. Wówczas istnieje duża szansa, że użytkownicy zaczną się nim dzielić. Treść stanie się bardziej popularna oraz dotrze do szerokiego grona odbiorców. Sprawisz, że więcej osób dowie się o istnieniu Twojej marki. Wejdzie na stronę, zapozna się z Twoją ofertą, poszuka co inni użytkownicy sądzą na Twój temat.  Stąd już tylko  krok do zwiększenia sprzedaży.

 

4. Tworząc dobry content, odwołuj się do emocji. 

 

Content odwołujący się do uczuć ma duży wpływ na wzrost sprzedaży. Spraw, by Twoja treść poruszała zmysły oraz wywoływała pozytywne emocje. Niech ludzie poczują to, co, masz im do powiedzenia. Pozwól im poczuć, jak bardzo delikatny jest żel pod prysznic. Przekonaj ich, że to właśnie polisa ubezpieczeniowa zapewni im spokój i bezpieczeństwo. Większość decyzji zakupowych podejmujemy właśnie na poziomie emocji. Jest jednak  pewna część produktów, które kupujemy, biorąc pod uwagę merytoryczne argumenty. Wówczas należy odwołać się do konkretów, podać fakty, liczby lub wspomnieć badania naukowe. Wszystko zależy od kontekstu Twojej wypowiedzi.

 

5. Język ma znaczenie.

 

Pamiętaj, aby dostosować stylu wypowiedzi do grupy docelowej oraz kanału komunikacji. Inaczej piszemy, gdy odbiorcami są osoby młode a inaczej, gdy nasz przekaz kierujemy do osób powyżej 50 roku życia. Zwróć również uwagę, czy Twój tekst znajdzie się na blogu czy na jednym z kanałów social media.

 

Dodatkowo posługuj się językiem korzyści. Wówczas pokażesz, co konkretnego Twój odbiorca uzyska, używając danego produktu lub korzystając z Twoich usług.

 

Twój przekaz powinien w sposób prosty i przystępny wyjaśniać skomplikowane zagadnienia. Mów prosto o rzeczach trudnych.

 

Dobrze sprawdza się również styl konwersacyjny. Zwracaj się bezpośrednio do czytelnika, zadawaj pytania, zmuszaj do refleksji. Staraj się nie naużywać strony biernej. Sprawia ona, że tekst jest mało dynamiczny. Gdy w tekście jest przewaga czasowników, Twój tekst jest ciekawy i wciągający.

 

Stawiaj na zaskakujące, nietypowe przedstawienie danego zagadnienia. Staraj się wyróżnić z tłumu poprzez kontrowersyjny temat, chwytliwy nagłówek czy inny sposób spojrzenia na daną kwestię. Na swoim blogu stosuj różnorodne formy wypowiedzi.

 

6. Pisz merytorycznie. Operuj konkretami. Odwołuj się do autorytetów.

 

Publikowana przez Ciebie treść powinna być merytoryczna. Tylko w ten sposób stworzysz wizerunek eksperta. Odwołuj się do konkretnych informacji. Im bardziej Twój tekst będzie łączył merytorykę z wiedzą praktyczną, tym lepiej. Pamiętaj, że Twoim celem jest odpowiedź na potrzeby Twojego odbiorcy.

 

Na poparcie swoich poglądów przywołuj badania naukowe, ankiety, statystyki. Odwołuj się do osób będących autorytetami w Twojej branży. Uwiarygodnisz wtedy przekazywane przez siebie informacje. Jeżeli masz wyrobioną pozycję na rynku i cieszysz się zaufaniem odbiorców, nie będziesz tego potrzebował.

 

7. Forma Twojego tekstu też ma znaczenie. 

 

Badania eyetrackingowe dowodzą, że zapoznając się z tekstem internetowym, przeglądamy go. Dlatego tekst, musi mieć przystępną formę-stosuj akapity, używaj śródtytułów, wypunktowań. Im bardziej czytelny i przystępny będzie Twój tekst, tym większa szansa, że czytelnik dokładniej się z nim zapozna.

 

8. Dobry content opowiada historię.

 

Któż z nas nie lubi opowiadań. Przyciągają uwagę oraz utrzymują napięcie. Sprawiają też, że wczuwamy się w losy głównego bohatera. Łatwiej zapamiętujemy treści, gdy są podane w formie historii.

 

9. Stosuj wyraźne wezwanie do działania.

 

Teksty sprzedażowe powinny zawierać wyraźny call to action. Przykładem może być zachęcenie do odwiedzenia strony internetowej, skontaktowania się z przedstawicielem firmy, zapoznania się z ofertą czy dokonania zakupu.

 

10. SEO content marketing

 

Twój tekst może być nawet najlepiej napisany, ale jeżeli czytelnik nie będzie mógł dotrzeć do niego poprzez wyszukiwarkę Google, trudniej będzie zwiększyć jego zasięgi. Sprawdź, jakie są najpopularniejsze słowa kluczowe związane z Twoją branżą, a następnie umieść je w tytule, leadzie, śródtytułach oraz tekście swojego artykułu. Odmieniaj je i zastępuj synonimami. Niech Twój content brzmi jak najbardziej naturalnie. Pamiętaj również, że długość tekstu też ma znaczenie. Gdy tekst jest zbyt długi, może zniechęcić Twojego odbiorcę.

 

Content, który podnosi sprzedaż to taki, który jest unikalny. Gdy wyróżnisz się ciekawym ujęciem tematu lub wyjdziesz poza schemat, przyciągniesz uwagę odbiorcy i sprawisz, że zostanie on z Tobą na dłużej. Zbudujesz wizerunek eksperta oraz zdobędziesz jego zaufanie. Od tego już tylko krok do sfinalizowania sprzedaży.

2019-03-27T14:49:50+02:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.